RAFAL10 Zgłoś #41 Napisano 28 Grudnia 2009 Witam, mam takie pytanie: kupiłem dziś siłowniki Hart do klapy do B3 o sile 460 N. Próbowałem je ścisnąć opierając jeden koniec o podłogę a drugi rękami. Teoretycznie powinny ustąpić pod działaniem ciężaru o masie 46 kg albo więcej trochę. A ja się opierałem na tym prawie całym ciężarem ciała (72 kg) i nie ruszyłem ich. To normalne? Jeżeli będę ich montował do auta i okażą się za długie, to nie ścisnę. A jak już zamontuję to boję się żeby nie pourywały zaczepów od klapy. Co z tym robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko021 Zgłoś #42 Napisano 28 Grudnia 2009 kolego wymieniałem u siebie miesiąc temu i jest to normalne ale dla pewności powinieneś zmierzyć te siłowniki bo z tego co wiem to są róznice w wymiarach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #43 Napisano 28 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedz. Na poprzedniej stronie ktoś pisał parametry tych sprężyn, ale długości są takie same a różnią się jedynie siłą. Trzeba ich ściskać przy montażu, czy da się na tyle klapę odchylić żeby weszły? Bo jak nie to nie wiem co będzie, mam nadzieję że pod wpływem niskiej temperatury mogą osłabnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #44 Napisano 28 Grudnia 2009 Moje też mi było bardzo trudno zcisnąć, a ważę "trochę" więcej niż Ty Okazały się trochę za długie, ale chwila modzenia i dało się dopasować. Tylko że na końcu nie zwalniają i muszę asekurować klapę Ale lepsze to niż klapa lecąca na łeb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko021 Zgłoś #45 Napisano 28 Grudnia 2009 no ja musiałem trochę użyć siły a klapa była na maksa podparta i brakowało około 1cm tyle musiałem wcisnąć siłownik zeby go założyć i na pewno w niskiej temperaturze są słabsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #46 Napisano 28 Grudnia 2009 Swoje mocowałem dzień przd świętami. kupilem zastepczaki w FOTA za 80zl para. nie wiem jakiej byly sily ale ja ważę kolo 100kg i ni hu hu nie dało rady ich wcisnąć. po wymianie jednej strony klapa juz sztywno sie trzymała wiec wnioskując po wcześniejszych próbach zciśnięcia przy demontażu drugiej strony - otrzymałem kolejny sygnał od klapy mojego pasqacza ze ona swoja wagę ma:mad: -nigdy jej tego nie zapomne:D ale po zainstalowaniu dwóch nowych siłowników klapa płynnie otwiera sie i wyhamowuje idealnie. ale zeby ja zamknąć to juz potrzeba sporo sily i np moja małżonak ma z tym problem. dodatkowo przez pierwsze pare zamknięć wyraźnie dalo sie zauważyć ze ten silownik niemalże staje sie podpora dla dźwigni dzieki której naruszam zawiasy, balem sie ze to może uszkodzić właśnie klape i zawias ale po kilku zamknięciach problem ustal i jest juz oki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #47 Napisano 28 Grudnia 2009 Panowie, dziękuję za odpowiedzi. Już sobie z tym poradziłem. Udało mi się ścisnąć te siłowniki dopiero w garażu poprzez klocek drewniany. A przy montażu musiałem je ścisnąć jakieś 1,5 cm żeby założyć na przegub. Z wysiłkiem, ale dało się. Teraz klapa dość mocno się podnosi, że trudno zamknąć i pod koniec ruchu otwierania trzeba ją przytrzymać. Mam nadzieję, że z biegiem czasu siłowniki trochę osłabną. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość WioRaf Zgłoś #48 Napisano 27 Maja 2010 Witam Moj problem leży w trochę innej kwesti. Siłowniki działaja dobrze lecz mocowanie tego okrągłego uchwytu który trzyma siłownik przy samochodzie jest luźny tak jakby od drugiej strony poluzowala sie nakrętka która go mocuje do blachy przy zamykaniu klapy slychac tylko zgrzyt Jak dostatać się do tego uchwytu? czy jak sciągne bok tapicerki na słupku dostanę się do niego? jak ściągnąc tą tapicerkę na słupku żeby jej nie połamać? (raz próbowałem ale trzaski mnie zniecheciły, nie chciałem nic połamać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleks Zgłoś #49 Napisano 4 Listopada 2010 (edytowane) Witam forumowiczów. Padły mi oryginalne siłowniki klapy bagażnika w kombi B3. Na all-ro zakupiłem zamienniki. Po 3 miesiącach obydwa puściły olej i nic nie trzymają. Klapa ciężka jak diabli i takie jej użytkowanie grozi wręcz wypadkiem. Muszę kupić następne i stąd moje pytanie -czy ktoś mógłby mi polecić jakieś sprawdzone zamienniki? _scalone Edytowane 4 Listopada 2010 przez tony_w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #50 Napisano 4 Listopada 2010 Polceam siłowniki firmy FAG Krosno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dominicus Zgłoś #51 Napisano 13 Kwietnia 2011 Witam Mam problemik, od samego początku, tj. od zakupu paska. Otóż gniazdo, w którym zamontowany jest teleskop klapy bagażnika jest wyrobione lub mówiąc inaczej śruba, która "trzyma od dołu" teleskop nie jest do końca skręcona. Proszę podajcie jakiś sposób jak się do tego "dobrać". Problem dosyć głośny przy otwieraniu i zamykaniu klapy bagażnika. Poza tym wspomniane wyżej gniazdo na tyle się wyrobiło, że szkoda gadać. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #52 Napisano 13 Kwietnia 2011 WitamMam problemik, od samego początku, tj. od zakupu paska. Otóż gniazdo, w którym zamontowany jest teleskop klapy bagażnika jest wyrobione lub mówiąc inaczej śruba, która "trzyma od dołu" teleskop nie jest do końca skręcona. Proszę podajcie jakiś sposób jak się do tego "dobrać". Problem dosyć głośny przy otwieraniu i zamykaniu klapy bagażnika. Poza tym wspomniane wyżej gniazdo na tyle się wyrobiło, że szkoda gadać. Proszę o pomoc. nie ten dział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #53 Napisano 3 Lutego 2013 Zamierzam wymienić w swoim autku teleskopy tylnej klapy.Czy ktoś może wie jak się dostać do śrub pod plastikiem które trzymają teleskopy?A tak jeszcze korzystając z okazji,czy do B3 są różne długości teleskopów?Gostek w sklepie powiedział mi jak pytałem się o cenę abym najpierw zmierzył długość teleskopów jak klapa jest w górze.Czy to jest prawda.?Muszę wymienić już teleskopy bo dość już mam podpierania klapy kijem od szczotki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikos Zgłoś #54 Napisano 3 Lutego 2013 Do wymiany teleskopów wystarczy płaski śrubokręt, nie musisz zdejmować żadnych plastików. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #55 Napisano 3 Lutego 2013 (edytowane) Czyli co wszystko jest na wcisk?Ma ktoś może jakieś fotki jak je wymienić? Edytowane 3 Lutego 2013 przez yoda2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #56 Napisano 3 Lutego 2013 tam jest taka metalowa blaszka otulająca główkę ściągasz ją śrubokrętem tak jak kolega wyżej zaproponował ona zeskakuje i luźno wyciągasz tą główkę z kulki na której siedzi, i tak z kazdej strony i tyle:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #57 Napisano 3 Lutego 2013 A teleskopy kup do passata B3 kombi wg katalogu. Co Ci po odpowiedniej długości jak siła może być za słaba żeby klapę podnieść czy utrzymać ---------- Dodano o 12:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:54 ---------- http://allegro.pl/vw-passat-b3-b4-teleskop-silownik-klapy-kombi-i2955824085.html Pierwszy z brzegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #58 Napisano 5 Lutego 2013 tam jest taka metalowa blaszka otulająca główkę ściągasz ją śrubokrętem tak jak kolega wyżej zaproponował ona zeskakuje i luźno wyciągasz tą główkę z kulki na której siedzi, i tak z kazdej strony i tyle:) Dziś w celu sprawdzenia zdjąłem tą metalową blaszkę na dole teleskopu,dół wyskoczył ,ale u góry teleskopu zauważyłem taki cieniutki druciany pierścień.Jego też ściągać,czy wystarczy tylko pociągnąć za górę i cały teleskop wyjdzie?.Nie chcę nic schrzanić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #59 Napisano 5 Lutego 2013 z tego co pamiętam to z dwóch stron jest taki sam zatrzask z blaszką podciągnij albo spróboj zeby wyskoczyło z bolca, tam raczej nie ma co urwac;) a jak masz nowe to widzisz co w nich zdjąć zeby je założyc;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #60 Napisano 5 Lutego 2013 z tego co pamiętam to z dwóch stron jeszit taki sam zatrzask z blaszką podciągnij albo spróboj zeby wyskoczyło z bolcakupię dopiero za parę dni,dziś tylko w celu sprawdzenia zdjąłem z lewego teleskopu dolny zatrzask i wyskoczył bez problemu tylko u góry takiej blaszki nie ma i dlatego właśnie nie wiem czy góra zejdzie jak wyjęty jest dół teleskopu.Jaj jutro zrobię foto to załączę zeby pokazać o co mi chodzi.Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach