Gość lucas.p Zgłoś #1 Napisano 11 Grudnia 2007 Witam, czy wie ktoś jak powinny wyglądać mniej więcej wskazania dobrze pracujące sondy lambda na komputerze podłączonym Vag-iem? tzn wiem że wskazania pierwszej sondy mają kształt sinusoidy i czym bardziej rozciągnięta sinusoida tym "gorzej" a co z drugą sondą za katalizatorem? Czy może ktoś ma jakieś fotki w którym miejscu znajduje się dokładnie druga sonda, bo nie mogę jej znaleźć a z tego co wiem to są u mnie na pewno 2 PS.: co by się stało gdyby byłą tylko jedna sonda, a druga by była np w ogóle wyjęta(za katalizatorem)? Z góry dzięki za info. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2007 Witam, Z mojego doświadczenia jeśli masz dwie sondy wygląda to tak. Sonda która jest przed katalizatorem powinna działać w zakresie pomiędzy 0-1V, a sonda powietrza za katalizatorem powinna wskazywać stałą wartość np ok 0.250V. Jeśli katalizator się przepali sonda znajdująca się za nim zaczyna działać w większym zakresie, stąd można stwierdzić usterkę katalizatora. Jak podniesiesz pojazd na podnośniku na pewno łatwo zauważysz te sondy. nie ma z tym problemu bo wydech jest jeden:) Jeśli wyciągniesz jedną z sond powinien wywalić jakiś defekt silnika, nie zalecam tego robić gdyż auto może zacząć więcej palić i będziesz bardziej zatruwał środowisko. Pozdrawiam Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2007 Dzięki za szybką odpowiedź Właśnie ma mam problem z dużym spalaniem, ale to już w innym poście jest Ostatnio pojechałem do mechanika na czyszczenie przepustnicy i żeby od razu wyczyścił sondy, jak przyszedłem odebrać samochód to powiedział że jedną sondę wyczyścił a drugiej nie mógł znaleźć chociaż wiedział że ma być obok katalizatora. Podjadę jutro na podnośnik i sam poszukam a czy jak bym chciał wymienić dwie sondy to one są takie same tzn jeżeli wiem że 1 sonda jest 4 przewodowa do 2 przy katalizatorze też będzie taka sama czy czymś się one różnią? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77 Zgłoś #4 Napisano 12 Grudnia 2007 wiem że wskazania pierwszej sondy mają kształt sinusoidy i czym bardziej rozciągnięta sinusoida tym "gorzej" Witam! A czy wiesz może jaki okres tego przebiegu sinusoidalnego powinien być przy dobrze pracującej sondzie. Piszesz że im bardziej rosciągnięty tym gorzej, ale ile to jest 0,1s , 1s , 10s ? Nie chcę pisać nowego postu więc edytyje stary. Już znalazłem i jak by to kogoś interesowało to czas narastania nap. na sondzie z ok 0,2V do ok 0,8V ma wynosić ok 0,3 s i odwrotnie czas opadania nap z 0,8V do ok 0,2V też ok 0,3 sekundy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #5 Napisano 14 Grudnia 2007 Witam, chyba u mnie jest tylko jedna sonda, byłem dzisiaj u znajomego na podnośniku i lipa tylko jedną znalazłem nic przy katalizatorze nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nokian Zgłoś #6 Napisano 7 Lipca 2008 Witajcie Dzisiaj po podpięciu kompa w moim pasku stwierdziłem usterke sondy lambda coś o przekroczeniu wartości , mierząc sondę sonda pokazuje na wolnych obrotach przy temp.90 ok 0,15V i stoi jak wmurowana, natomiast dodając troszeczkę gazu ok 1500obr pomiar ten zmienia się i pięknie pracuje od 0,2V do 1V tak jak powinna i powiedzcie mi czy sonda padła czy coś sie stało albo dzieje ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nokian Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2008 Dzisiaj podmieniłem sondkę i tak jak na poprzedniej sonda na wolnych obrotach stoi , po dodaniu gazu elegancko pracuje jak włącze klime to i na wolnych pracuje natomiast pojawił się błąd 16519 jako jedyny , i teraz proszę o podanie wartości oporu grzałki jaka powinna być bo są różnę i moż z tego ten błąd ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ArturG Zgłoś #8 Napisano 8 Lipca 2008 Miałem to samo , sonda stała na wolnych pracowała na wysokich.Błąd powracał po odpaleniu ,diagnosta zawyrokował zablokowany integrator lambda. Sonda nowa po wymianie. Zalecił zrobić ok 1000km na pb bo mam lpg powinno zadziałać.Ewentualnie naprawa kompa koszt 400pln.błąd przestał powracać ale po 5000km.Jak narazie jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marthy Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2008 Witam Ja też mam problem z sondą (sondami) lambda - konkretnie pojawia mi się co kilkaset km błąd 16804. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak sprawdzić VAGiem przebieg napięcia na sondach? Czy to się robi jakoś przez odczyt bloków danych? Jeżeli tak to jaki numer w sterowniku silnika za to odpowiada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3 Zgłoś #10 Napisano 15 Października 2008 też mam ten prblem... na vag-u blok 46 jest do pomiaru zużucia katalizatora..... okienko nr3 okienko na moim vag-u jest opisane ze parametr powinien byc >=2.5 umnie jst jakies 0.2 w gdy silnik sie rozgrzeje okienko nr4 mówi o jak wypadl test... umnie niestety wypada Cat B1 not OK gdy wyświetli się w tym okienku ten komunikat... to wyskakuje usterka 16804 i sie zastanawiam czy to jest na 100% katalizatr.... jeżeli ma ktoś mozliwaść sprawdzenia na tym bloku 46 silnik 1.8T AWT był bym wdzięczny:) pomiar na tym bloku wymaga rozgrzania silnika i pojeżdzić trzeba pare kilometrów ... i jeszcze jedno propo katalizatora.... dzwoniłęm do aso i powiedzieli mi ze nowych niemają tylko regenerowane za 2,5tyś zl na necie znalazlem zamiennik 1,2tyś zl (nówka) i się zatanawiam że jak bede wymieniac kata co będzie lepsze??? czy ktoś juz używal regenerowanych lub zamiennikó??? co jest lepsze??? pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dunin Zgłoś #11 Napisano 28 Lutego 2010 Witam! Jeżeli sonda milczy na biegu jałowym to może to problem z podgrzewaniem? sondy bez podgrzewania w ogóle nie działają w takich warunkach, a w przypadku podgrzewanych powinny działać cały czas. Wyjaśniałoby to, dlaczego po włączeniu klimy sonda się aktywuje - silnik dostaje bogatszą mieszankę, żeby utrzymać obroty biegu jałowego pod zwiększonym obciążeniem i sonda się nagrzewa trochę. Natomiast dwie sondy są we wszystkich samochodach z OBD2/EOBD pozdr. dunin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robaczek7 Zgłoś #12 Napisano 26 Maja 2010 Cześć, odświeżam temat: gdy wyświetli się w tym okienku ten komunikat... to wyskakuje usterka 16804i sie zastanawiam czy to jest na 100% katalizatr.... Czy znalazłeś odpowiedź na pytanie dot. katalizatora? Jeśli test jest not OK tzn., że kat do wymiany czy mogą być jeszcze inne przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #13 Napisano 27 Maja 2010 Witam, podepnę się pod temat moż emi ktoś powie ile jest sond w silniku APT ostatnio jak robiłem logi okazało się że sonda nie działa ale to było tylko jak miałem wciśnięty gaz oporu jak popuszczam pedał i jadę ze stała prędkością to widać że pracuje teraz wymieniłem sonde na nową i jest to samo gdzie mogę szukać przyczyny i drugie pytanie czy mam druga sondę a jak mam to jak ja sprawdzić czy jest dobra Pozdrawiam Shadock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 27 Maja 2010 shadock, kanał 032, bloki pomiarowe sterownika silnika - ile wartości widzisz? 4 czy 2? 2 - jedna sonda 4 - dwie sondy ... podaj też wartości z tego kanału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #15 Napisano 27 Maja 2010 (edytowane) jak mam zrobić te pomiary na odpalonym silniku i podać te wartości czy gaz do dechy na 3 biegu Dzięki wieczorem sprawdzę i dam znać Edytowane 27 Maja 2010 przez shadock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #16 Napisano 27 Maja 2010 zrobiłem dzisiaj pomiary o oto wyniki http://vaglog.rtnet.pl/remedi1_13520.html http://vaglog.rtnet.pl/remedi1_13518.html proszę o opinie na temat tej sondy tu jeszcze jeden log wiem że nie jest za krótko robiony ale chyba jeszcze termostat jest do wymiany http://vaglog.rtnet.pl/remedi1_13517.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robaczek7 Zgłoś #17 Napisano 27 Maja 2010 Dwa wątki w jednym temacie:) Ponawiam pytanie w takim razie, czy błąd 16804 i test z bloku 46 jako NOK wskazują na wymianę katalizatora? Od siebie dodam, że po dłuższej jeżdxie i temp. katalizatora ok. 620 raz test wypadł mi na OK:) Proszę o opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robaczek7 Zgłoś #18 Napisano 27 Lipca 2010 Witam ponownie, Będę wdzieczny jeśli ktoś odpowie mi w temacie przytoczonym wcześniej, odnośnie błedu 16804 i testu NOK. Szczerze to nie wiem za co się zabrać. Jest sens wyciągać kata? Please help:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #19 Napisano 28 Lipca 2010 ...jeśli robiłeś test katalizatora w basic settings 046 i wychodzi cały czas "Not OK", to w polu trzecim na kanale 046 powinieneś widzieć coś w rodzaju 1 (wartości dla zdrowych katalizatorów to zgodnie z opisem 0,1 do 0,3). Masz więc do wyboru: 1. wymiana katalizatora (jeśli to faktycznie kat, a nie błąd drugiej sondy?) 2. wyłączenie obsługi katalizatora programowo (strzelam: vtech kraków?) i wspawanie rury (bo zużyty katalizator oznacza że będą problemy z mocą - bo masz faktycznie przytkany wydech... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robaczek7 Zgłoś #20 Napisano 5 Sierpnia 2010 Dzięki marecek, W tym co piszesz jest logika i sens:) podaję jeszcze logi z kanału 46 (załacznik). Masz rację jest zauważalny spadek mocy (przymulenie). Pasek mojego brata z takim samym silniku lepiej śmiga lepiej w całym zakresie obrotów. Właśnie zastanawiam się nad zakupem rury, kiedys widziałem ofertę na allegro, jako zamiennik dorobiony do tego silnika. Silnik mam zagazowany więc sprawy związane z zapachem chyba odpadają LOG-01-046-034-043.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach