KrzysiekW Zgłoś #1 Napisano 10 Grudnia 2007 Witam, Kupilem paska i zauwazylem, ze podczas jazdy przechodzac przez obroty 1700-2000 na kazdym biegu slychac jakby niskotonowe buczenie (z silnika). Poza tym zakresem jak reka odjal. Passat nie dymi, nie ma przerw w przyspieszaniu, wszystko dziala jak nalezy. Czy ktos ma pomysl na jakiegos podejrzanego, czy raczej czeka mnie procedura sprawdzania po kolei ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość droozd Zgłoś #2 Napisano 10 Grudnia 2007 Przyjrzyj się tłumikowi, przwdopodobnie to on tak rezonuje, bo w silniku to raczej nie ma co szukać. Miałem podobną sytuację, tłumik był nawet cały, ale jakaś taniocha w środku pusty i buczało przy pewnych obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #3 Napisano 10 Grudnia 2007 Bankowo tlumiki... przy tych obrotach turbinka zaczyna sie rozkrecac i to powoduje rezonans tlumika ... mam to samo ale czekam az sie tlumik rozpadnie. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #4 Napisano 10 Grudnia 2007 Witam, miałem bardzo podobne objawy, a przyczyna była prozaiczna. "buczały" wpadające w rezonans przy określonym poziomie obrotów dwa elementy: obudowa silnika i przewód doprowadzający powietrze do filtra. dodatkowo ten przewód przenosił drgania na osłone obudowy filtra powietrza ( mocowana na dwa wkręty ). pomogły dodatkowe podkładki gumowe pod nakrętki mocujace obudowe silnika i dodatkowy "wynalazek" ( kawałek podkładki z elestycznego tworzywa) dociskający przewód powietrza do kołnierza obudowy filtra powietrza (m na wlocie). nierzadko z dużej chmury mały deszcz pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 10 Grudnia 2007 Raczej napewno wydech tak pogdywa a w szczególności okolice tłumika środkowego. Warto przyjrzeć sie czy na wolnych obrotach jak stanie się z tyłu pojazdu czy słychać dzwięki z tłumika i czy jak dotknie się butem końcówek rur to cichnie wszystko. Jeśli tak to na początek zawiesią do zmieny bo gumy zesztywniały. Koszt gumy z Bosala to 10zł za sztukę a podchodzą na cały układ 3 takie gumowe zawiesia. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lexwon Zgłoś #6 Napisano 13 Grudnia 2007 Miałem podobnie, na pierwszy ogień poszło złącze elastyczne rury wydechowej. Po jakimś czasie rezonans powrócił, wymieniłem gumy, śruby i nakrętki osłony silnika oraz ten tunel od filtra powietrza, on najwięcej hałasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietrow Zgłoś #7 Napisano 13 Grudnia 2007 Witam, miałem bardzo podobne objawy, a przyczyna była prozaiczna."buczały" wpadające w rezonans przy określonym poziomie obrotów dwa elementy: obudowa silnika i przewód doprowadzający powietrze do filtra. dodatkowo ten przewód przenosił drgania na osłone obudowy filtra powietrza ( mocowana na dwa wkręty ). pomogły dodatkowe podkładki gumowe pod nakrętki mocujace obudowe silnika i dodatkowy "wynalazek" ( kawałek podkładki z elestycznego tworzywa) dociskający przewód powietrza do kołnierza obudowy filtra powietrza (m na wlocie). nierzadko z dużej chmury mały deszcz pozdrawiam. Możesz dokładniej opisać jak sobie poradziłeś z przewodem powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #8 Napisano 14 Grudnia 2007 Witam, ja sprawę buczenia rozwiązałem tak. Od strony grila przewód (kanał) doprowadzajacy powietrze do filtra jest mocowany na 3 wkrety, natomiast jgo drugi konieć jest tylko nasunięty na prostokątny kołnierz w obudowie filtra powietrza. Właśnie ten koniec u mnie ciągle wysuwał się i wpadał w drgania przenoszące się na pozostałe elementy, a zwłaszcza na górną osłonę filtra powietrza. Koniec kanału, o którym mowa prawie styka się ze śrubą "10" mocującą w sposób elastyczny filtr powietrza do nadwozia i ma po stronie lewej ( stojąc przodem do auta)ukształtowane niewielkie wgłębienie aby nie kolidował z dość dużą podkładką śruby, o które mowa powyżej. Odkręciłem śrubę i pomiędzy łbem i podkładką umieściłem wycięty z elastycznego plastiku element ze "stopką" opierającą się we wglębieniu końca kanału doprowadzającego powietrze.Stopka jest trochę podgięta do góry dzięki czemu ciągle dociska koniec kanału do kołnierza filtra powietrza. Denerwujące buczenie ustało. Myśle, że sa inne sposoby rozwiązania problemu z pastikowym kanałem, chodzi o to, aby go unieruchomić na kołnierzu filtra.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość braavoo Zgłoś #9 Napisano 4 Czerwca 2008 witam .. . ja mam mianowicie taki problem ,, mam Pasata 1.9 tdi 115 km AJM problem polega na tym ze od pewnego dnia słysze wkurzajace buczenie spod podwozia czy mam zamkniete szyby czy otwarte słychać to ;( nasila sie to bardzo od 1700 do 2000 obr najbardziej na 1800 obr . na wolnych obrotach z tyłu samochodu słychać metaliczny dźwiek od tłumika jak go przytrzymam noga to on ustaje co to moze być???? gościu powiedział ze obydwa tłumiki do wymiany ale chciałbym sie tez was zaradzić hha napisał że to moga być gumy ??? a te blaszki co są w tłumikach może pod wpływem temperatury moze się przepaliły i oderwały i tam w środku latają ??? PROSZE O POMOC !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #10 Napisano 5 Czerwca 2008 gościu powiedział ze obydwa tłumiki do wymiany ale chciałbym sie tez was zaradzić dobry gościu pojedziesz jeszcze raz do niego to każe Ci silnik wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość janw65 Zgłoś #11 Napisano 5 Czerwca 2008 Miałem identyczny problem do 1800ob. było OK.Powyżej jakbym kosił kosiarką,Sprawa okazała się banalnie prosta strzelił przewód intercoolera koszt przewodu na SERWISIE 309.12 plus wymiana, można poszukać zamiennika:ok: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #12 Napisano 1 Września 2008 Miałem ten sam objaw co u autora posta dziś odwiedziłem "tłumikarza".Wymienił łącznik elastyczny i spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach