Skocz do zawartości
KrzysiekW

Glosna praca przy obrotach 1700-2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupilem paska i zauwazylem, ze podczas jazdy przechodzac przez obroty 1700-2000 na kazdym biegu slychac jakby niskotonowe buczenie (z silnika). Poza tym zakresem jak reka odjal.

Passat nie dymi, nie ma przerw w przyspieszaniu, wszystko dziala jak nalezy.

 

Czy ktos ma pomysl na jakiegos podejrzanego, czy raczej czeka mnie procedura sprawdzania po kolei ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość droozd

Przyjrzyj się tłumikowi, przwdopodobnie to on tak rezonuje, bo w silniku to raczej nie ma co szukać. Miałem podobną sytuację, tłumik był nawet cały, ale jakaś taniocha w środku pusty i buczało przy pewnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bankowo tlumiki... przy tych obrotach turbinka zaczyna sie rozkrecac i to powoduje rezonans tlumika ... mam to samo ale czekam az sie tlumik rozpadnie.

 

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem bardzo podobne objawy, a przyczyna była prozaiczna.

"buczały" wpadające w rezonans przy określonym poziomie obrotów dwa elementy:

obudowa silnika i przewód doprowadzający powietrze do filtra.

dodatkowo ten przewód przenosił drgania na osłone obudowy filtra powietrza ( mocowana na dwa wkręty ).

pomogły dodatkowe podkładki gumowe pod nakrętki mocujace obudowe silnika i dodatkowy "wynalazek" ( kawałek podkładki z elestycznego tworzywa) dociskający przewód powietrza do kołnierza obudowy filtra powietrza (m na wlocie).

nierzadko z dużej chmury mały deszcz :ok: pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Raczej napewno wydech tak pogdywa a w szczególności okolice tłumika środkowego. Warto przyjrzeć sie czy na wolnych obrotach jak stanie się z tyłu pojazdu czy słychać dzwięki z tłumika i czy jak dotknie się butem końcówek rur to cichnie wszystko. Jeśli tak to na początek zawiesią do zmieny bo gumy zesztywniały. Koszt gumy z Bosala to 10zł za sztukę a podchodzą na cały układ 3 takie gumowe zawiesia.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lexwon

Miałem podobnie, na pierwszy ogień poszło złącze elastyczne rury wydechowej. Po jakimś czasie rezonans powrócił, wymieniłem gumy, śruby i nakrętki osłony silnika oraz ten tunel od filtra powietrza, on najwięcej hałasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, miałem bardzo podobne objawy, a przyczyna była prozaiczna.

"buczały" wpadające w rezonans przy określonym poziomie obrotów dwa elementy:

obudowa silnika i przewód doprowadzający powietrze do filtra.

dodatkowo ten przewód przenosił drgania na osłone obudowy filtra powietrza ( mocowana na dwa wkręty ).

pomogły dodatkowe podkładki gumowe pod nakrętki mocujace obudowe silnika i dodatkowy "wynalazek" ( kawałek podkładki z elestycznego tworzywa) dociskający przewód powietrza do kołnierza obudowy filtra powietrza (m na wlocie).

nierzadko z dużej chmury mały deszcz :ok: pozdrawiam.

Możesz dokładniej opisać jak sobie poradziłeś z przewodem powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja sprawę buczenia rozwiązałem tak.

Od strony grila przewód (kanał) doprowadzajacy powietrze do filtra jest mocowany na 3 wkrety, natomiast jgo drugi konieć jest tylko nasunięty na prostokątny kołnierz

w obudowie filtra powietrza.

Właśnie ten koniec u mnie ciągle wysuwał się i wpadał w drgania przenoszące się na pozostałe elementy, a zwłaszcza na górną osłonę filtra powietrza.

Koniec kanału, o którym mowa prawie styka się ze śrubą "10" mocującą w sposób elastyczny filtr powietrza do nadwozia i ma po stronie lewej ( stojąc przodem do auta)ukształtowane niewielkie wgłębienie aby nie kolidował z dość dużą podkładką śruby, o które mowa powyżej.

Odkręciłem śrubę i pomiędzy łbem i podkładką umieściłem wycięty z elastycznego plastiku

element ze "stopką" opierającą się we wglębieniu końca kanału doprowadzającego powietrze.Stopka jest trochę podgięta do góry dzięki czemu ciągle dociska koniec kanału do kołnierza filtra powietrza. Denerwujące buczenie ustało.

Myśle, że sa inne sposoby rozwiązania problemu z pastikowym kanałem, chodzi o to, aby go unieruchomić na kołnierzu filtra.pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość braavoo

witam ..

. ja mam mianowicie taki problem ,, mam Pasata 1.9 tdi 115 km AJM problem polega na tym ze od pewnego dnia słysze wkurzajace buczenie spod podwozia czy mam zamkniete szyby czy otwarte słychać to ;( nasila sie to bardzo od 1700 do 2000 obr najbardziej na 1800 obr . na wolnych obrotach z tyłu samochodu słychać metaliczny dźwiek od tłumika jak go przytrzymam noga to on ustaje co to moze być????

 

gościu powiedział ze obydwa tłumiki do wymiany ale chciałbym sie tez was zaradzić

 

 

hha napisał że to moga być gumy ???

 

a te blaszki co są w tłumikach może pod wpływem temperatury moze się przepaliły i oderwały i tam w środku latają ???

 

PROSZE O POMOC !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gościu powiedział ze obydwa tłumiki do wymiany ale chciałbym sie tez was zaradzić

 

 

dobry gościu :) pojedziesz jeszcze raz do niego to każe Ci silnik wymienić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janw65

Miałem identyczny problem do 1800ob. było OK.Powyżej jakbym kosił kosiarką,Sprawa okazała się banalnie prosta strzelił przewód intercoolera koszt przewodu na SERWISIE 309.12 plus wymiana, można poszukać zamiennika:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam objaw co u autora posta dziś odwiedziłem "tłumikarza".Wymienił łącznik elastyczny i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności