Skocz do zawartości
Piotr900

czujnik prędkości pojazdu

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej coś z kablem lub kostką przy czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Mój problem z licznikiem polega na tym, iż wskazówka prędkościomierza nie "chodzi" płynnie tylko tak "skacze" co 4-5 km/h, po zdjęciu nogi z gazu też tak spada "skacząc". Jadąc powyżej 120 km/h gdy puszcze nogę z gazu i zatrzymam się np. na światłach a licznik staje i pokazuje 90km/h, ruszam licznik pokazuje dalej tzn. 90 km/h + prędkość rzeczywista. (ostatnio wskazówka licznik wyskoczył poza ) Wczoraj wymontowałem czujnik – bez żadnego problemu przy zdjętym zbiorniku płynu chłodniczego (dzięki wszystkim za wszystkie wskazówki) styki nie były zaśniedziałe ale przeczyściłem je mimo wszystko, sprawdziłem czy któryś z kabli nie jest czasem przerwany –wydają się ok, czujnik wysuszyłem, złożyłem wszystko, przejażdżka próbna a tu nadal to samo. Porównałem wskazania licznika ze wskazaniami climatronika, licznik ewidentnie zawyża prędkość, do 100 kilometrów o jakieś 50 km/h, powyżej 100 kilometrów znacznie więcej niż 50 km/h.

Jakieś pomysły?? Jak sprawdzić czy czujnik nie szwankuje??

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów.

 

Mój problem z licznikiem polega na tym, iż wskazówka prędkościomierza nie "chodzi" płynnie tylko tak "skacze" co 4-5 km/h, po zdjęciu nogi z gazu też tak spada "skacząc". Jadąc powyżej 120 km/h gdy puszcze nogę z gazu i zatrzymam się np. na światłach a licznik staje i pokazuje 90km/h, ruszam licznik pokazuje dalej tzn. 90 km/h + prędkość rzeczywista. (ostatnio wskazówka licznik wyskoczył poza ) Wczoraj wymontowałem czujnik – bez żadnego problemu przy zdjętym zbiorniku płynu chłodniczego (dzięki wszystkim za wszystkie wskazówki) styki nie były zaśniedziałe ale przeczyściłem je mimo wszystko, sprawdziłem czy któryś z kabli nie jest czasem przerwany –wydają się ok, czujnik wysuszyłem, złożyłem wszystko, przejażdżka próbna a tu nadal to samo. Porównałem wskazania licznika ze wskazaniami climatronika, licznik ewidentnie zawyża prędkość, do 100 kilometrów o jakieś 50 km/h, powyżej 100 kilometrów znacznie więcej niż 50 km/h.

Jakieś pomysły?? Jak sprawdzić czy czujnik nie szwankuje??

pozdrawiam

Od dawna masz cos takiego?Czy kupiles juz takie auto?Jak wyglada wskazowka na wylaczonym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wyłączonym silniku przed jazdą pokazuje „0” ale po powrocie z trasy i gdy dojdzie do zacięcia wyłączam silnik a wskazówka nie opada od razu, opada po około 30-60 sekundach. Jak kupowałem to podczas jazdy próbnej pokazywała normalnie (podczas postoju spadała do zera, przy hamowaniu opadała), po zakupie jak wracałem do domu zauważyłem ze wskazówka nie chodzi płynnie tylko tak skacze (skok co ok 3 km) ale po zatrzymaniu się czy w czasie zwalniania opadała dobrze. Jakiś tydzień po zakupie pierwsza dłuższa trasa i gdy ustałem na światłach zdziwiony byłem jak wskazówka zatrzymała się na 90 km/h i dalej nie opadła. Sądzę iż kupiłem auto z tym defektem/usterką bo czasem pokazuje normalnie i się nie zacina/zawiesza (podczas jazdy próbnej tak było). Ale od czego może to zależeć że czasem pokazuje normalnie a czasem wariuje licznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podepnę się pod temat od wczoraj zauważyłem rano że wskazówka prędkościomierza mi wariuje tj , podnosi się z opóźnieniem faluje i tak podchodzi do góry a czasami spadnie do zera nie wiem gdzie szukać błędu bo czasami działa ok a czasami nie zastanawiam się czy może to mieć coś wspólnego z tym że od zimy centralny nie otwiera mi tylnych drzwi od strony pasażera ( czasami ale rzadko otworzy i zamknie lub nie ) i przy zamykaniu z pilota raz migają kierunki raz nie (częściej nie ) czasami zamigają po 2 wciśnięciu zamykania może ktoś miał takie objawy i pomoże !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i nikt nie wie co może być przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuki22

Witam!!! Posiadam taki problem w passacie b4 1.9 tdi Afn..mianowicie od pewnego czasu padła prędkość falowało kilka dni i padło do 0km/h i od tamtej pory nie wskazuje nic...po wyciągnięciu z skrzyni biegów impulsatora<ślimaka> i podłączeniu kostki i kręceniu plastikową główka od ślimaka ..prędkość pokazuje się na liczniku...gdy ślimak zostanie umieszczony w skrzyni biegów problem dalej jest...Czy ktoś miał taki problem??? Czy zepsuło się coś w skrzyni biegów???? Proszę o odp.???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mam problem z prędkościomierzem, raz działa raz nie, zaczyna mnie to denerwowac, bo jak mam 1/4 baku paliwa to ciagle piszczy i pisze zatankuj. Jechalem do Niemiec to myslalem ze zwariuje, dlatego Panowie mam pytanie bo za chu** nie moge z tego obrazka wyczaic gdzie jest ten czujnik, moze mi ktos jakos to lepiej objaśnić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. A co powiecie na coś takiego kiedy silnik zimny prędkościomierz działa wszystko cacy. ale kiedy już zaczyna łapać temperaturę to zaczyna falować aż w końcu opada na 0 i koniec. MIał któs tak może? Auto to b5 1997 2.8 v6 4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na moje oko to moze impulsator byc waniety

dostanie temp i wariuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo w liczniku przy wskazówce jest zimny lut z drugiej strony płytki , no i jak sie troche nagrzeje, to rozszerza sie rzecz jasna i traci kontakt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimny lut tzn? A jeszcze zapomniałem powiedzieć, że jak złapie temp. 90 stopni to nie nabija kilometrów ;/ i jeszcze jedno, jak jest zimny to pali się kontrolka od płynu chłodniczego, i sytuacja taka jak wcześniej. Jak złapie temp to gaśnie. I jeszcze nie zapala mi się kontrolka oleju? Moży być zaślepiona? Co o tym wszystkim myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz co to jest zimny lut? Z tyłu za płytką licznika masz lutowane końcówki i któraś może się odkleja lub też jakaś ścieżka na płytce licznika pada. U mnie dwie ścieżki były walniete i liczyło mi tylko kilometry i pokazywało kierunkowskazy. Wlutowałem w przerwę kabelek i działa do dzis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za wyjaśnienie. Jutro to rozkręcę jak znajdę czas zobaczę czy to to. A co z tą kontrolką oleju? Też wina tych płytek? Ale z drugiej strony... co ma nagrzany silnik do niedziałającego licznika? Przecież jak by było coś nie tak z tymi lutami albo płytkami to chyba nawet na zimnym silniku by chyba nie chodziło to czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ma do tego, ze licznik w trakcie jazdy się ogrzewa - co nie? Wiec jego elementy rozszerzają się. Jak jest zimno - to elementy kurczą się i łapią STYK. Kumasz teraz?

Tak jak z przewodem gumowym przy przepustnicy. Jak ma dziurę i jest zimno, to dziury prawie nie ma. Jak się silnik nagrzeje to guma się rozszerza i.....

No i w kwestii kontrolek, to ci pisałem - u mnie jedyne kontrolki jakie działały, to przy odpalaniu AKU się pojawiał z olejem i nic więcej. Srodkowy wyświetlacz w ogóle nie działał, wskaźniki wszystkie na ZERO ... itp.

 

wina tych płytek?

 

Wszystko jest na jednej płytce :fajny A zimnych lutów to ot tak - nie zobaczysz :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak to spr? za pomocą miernika? w ogóle ja mam jakiś dziwny ten wyświetlacz. Zegar nie jest cyfrowy tylko normalnie klasyczny ze wskazówkami i jeszcze na środku jest jakiś dziwny wyświetlacz chyba od NAVI, ale co do tego nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak to masz sprawdzić :hmm Ja miałem widoczne gołym okiem - spalone dwie ścieżki, więc miałem prostą sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz tez tez problem z kontrolka to moze byc wina masy

sprawdz dokladnie przewod masowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde dzisiaj nie dam rady tego spr ale zbieram wszelkie info to będę wiedział co sprawdzać :) ale kajos inne kontrolki działają co dziwne ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W Passacie licznik pokazuje mi prędkość, ecu i klimatronik nie widzi prędkości - pokazuje 0.

błąd na panelu klimy = 119 - Sensor prędkości pojazdu

Co jest grane?

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności