Skocz do zawartości
Gość rrhoads

Uszczelka pod głowicą ?

Rekomendowane odpowiedzi

nowe jak nowe ;) ja zapomniałem założyć nowe i nic się nie stało ;)

 

instrukcja i każdy mechanik powie że nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
instrukcja i każdy mechanik powie że nowe

 

Dobra praktyka też tak mówi, a rzeczywistość co innego... większość zakręca stare, choć koszt nie jest jakiś powalający i jakoś się kulają...

 

Nowoczesne systemy uszczelniające są optymalnie dopasowane do nowych generacji silników. Funkcja śrub głowicy cylindrów odgrywa podczas fachowych napraw silników elementarną rolę. Mimo oczywistych prawd, nadal w 50 % przypadków są stosowane ponownie stare śruby. Wówczas naprawa silnika nie jest przeprowadzona prawidłowo, a 100 % uszczelnienie i optymalna moc silnika nie są zagwarantowane. Stare śruby są w wyniku montażu wydłużone (nawet do kilku milimetrów), gwint jest zdeformowany, a trzon śruby przewężony. Jeżeli tak zdeformowane śruby zostaną użyte ponownie, zagrożona jest funkcja uszczelniająca całego połączenia kadłub silnika –głowica, ponieważ nie wytwarzają one wystarczającej siły, aby zapewnić wymagalny docisk uszczelniający przy wysokich obciążeniach silnika. Uszczelka podgłowicowa po przebiegu zaledwie kilku tysięcy kilometrów, nie spełnia swojej funkcji uszczelniającej – skutkiem tego może być awaria silnika.

 

W związku z tym, prawidłowa naprawa, powinna odbywać się w następujący sposób:

• należy stosować nową uszczelkę podgłowicową z nowymi śrubami głowicy cylindrów

• przestrzegać momentów i kątów dociągających (zawarte są w każdym opakowaniu Elring)

• montować nie skrzywione, nie odkształcone, czyste części konstrukcyjne silnika

• montaż tylko przez wykwalifikowany personel

• używać tylko jakościowych narzędzi (m.in. klucze dynamometryczne)

 

Tylko przestrzegając tych wskazówek, osiągniemy optymalne naprężenie oraz połączenie uszczelniające. W ten sposób unikamy zarówno uszkodzeń, takich jak wycieki i wynikających z tego kosztów naprawy, jak i zirytowanych klientów oraz utraconego dobrego imienia warsztatu.

 

Źródło: Elring

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówiłem że zapomniałem ;)

a mechanikom nie ufam ;)

na razie jest wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego wszystko jest zależne jak używasz auta czy jest to jazda na krótkich odcinkach że auto się nie zdąży rozgrzać czy trasy.Jeśli jeździsz w mieście i na krótkich odcinkach nie ubywa ci płynu to wrzuć na luz bo to nie uszczelka tylko olej nie zdąży odparować skroplin wody które powodują że na bagnecie masz śmietankę.Kaskę przeznacz na dobrą zabawę a najlepiej napisz w dziale B5 o swoich problemach bo to dział B4/B3.
Jeżdżę raczej krótko ale szybko. Dzięki za rade kasa na balety, ba nawet na 3-dni styknie. Paska 3b też mam, aktualnie na sprzedaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdżę raczej krótko ale szybko. Dzięki za rade kasa na balety, ba nawet na 3-dni styknie. Paska 3b też mam, aktualnie na sprzedaż.
i oto chodzi.Jeździsz krótko i silnik się dostatecznie nie nagrzewa i dzięki temu możesz iść spokojnie na balety.Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności