Ziewal Zgłoś #41 Napisano 11 Października 2010 nowe jak nowe ja zapomniałem założyć nowe i nic się nie stało instrukcja i każdy mechanik powie że nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #42 Napisano 11 Października 2010 instrukcja i każdy mechanik powie że nowe Dobra praktyka też tak mówi, a rzeczywistość co innego... większość zakręca stare, choć koszt nie jest jakiś powalający i jakoś się kulają... Nowoczesne systemy uszczelniające są optymalnie dopasowane do nowych generacji silników. Funkcja śrub głowicy cylindrów odgrywa podczas fachowych napraw silników elementarną rolę. Mimo oczywistych prawd, nadal w 50 % przypadków są stosowane ponownie stare śruby. Wówczas naprawa silnika nie jest przeprowadzona prawidłowo, a 100 % uszczelnienie i optymalna moc silnika nie są zagwarantowane. Stare śruby są w wyniku montażu wydłużone (nawet do kilku milimetrów), gwint jest zdeformowany, a trzon śruby przewężony. Jeżeli tak zdeformowane śruby zostaną użyte ponownie, zagrożona jest funkcja uszczelniająca całego połączenia kadłub silnika –głowica, ponieważ nie wytwarzają one wystarczającej siły, aby zapewnić wymagalny docisk uszczelniający przy wysokich obciążeniach silnika. Uszczelka podgłowicowa po przebiegu zaledwie kilku tysięcy kilometrów, nie spełnia swojej funkcji uszczelniającej – skutkiem tego może być awaria silnika. W związku z tym, prawidłowa naprawa, powinna odbywać się w następujący sposób: • należy stosować nową uszczelkę podgłowicową z nowymi śrubami głowicy cylindrów • przestrzegać momentów i kątów dociągających (zawarte są w każdym opakowaniu Elring) • montować nie skrzywione, nie odkształcone, czyste części konstrukcyjne silnika • montaż tylko przez wykwalifikowany personel • używać tylko jakościowych narzędzi (m.in. klucze dynamometryczne) Tylko przestrzegając tych wskazówek, osiągniemy optymalne naprężenie oraz połączenie uszczelniające. W ten sposób unikamy zarówno uszkodzeń, takich jak wycieki i wynikających z tego kosztów naprawy, jak i zirytowanych klientów oraz utraconego dobrego imienia warsztatu. Źródło: Elring Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #43 Napisano 11 Października 2010 mówiłem że zapomniałem a mechanikom nie ufam na razie jest wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumisiek Zgłoś #44 Napisano 12 Października 2010 kolego wszystko jest zależne jak używasz auta czy jest to jazda na krótkich odcinkach że auto się nie zdąży rozgrzać czy trasy.Jeśli jeździsz w mieście i na krótkich odcinkach nie ubywa ci płynu to wrzuć na luz bo to nie uszczelka tylko olej nie zdąży odparować skroplin wody które powodują że na bagnecie masz śmietankę.Kaskę przeznacz na dobrą zabawę a najlepiej napisz w dziale B5 o swoich problemach bo to dział B4/B3. Jeżdżę raczej krótko ale szybko. Dzięki za rade kasa na balety, ba nawet na 3-dni styknie. Paska 3b też mam, aktualnie na sprzedaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #45 Napisano 12 Października 2010 Jeżdżę raczej krótko ale szybko. Dzięki za rade kasa na balety, ba nawet na 3-dni styknie. Paska 3b też mam, aktualnie na sprzedaż. i oto chodzi.Jeździsz krótko i silnik się dostatecznie nie nagrzewa i dzięki temu możesz iść spokojnie na balety.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach