Gość pacman Zgłoś #1 Napisano 21 Listopada 2007 Witam jestem nowym użytkownikiem kupuje Vw Passata z silnikiem 2.5 TDI V6 z 2003 roku. Mam do was wszystkich pytanie chodzi mi o awaryjność tego silnika, bo nie wiem co mam zrobić bardzo proszę o odpowiedzi za wszystkie serdecznie dziękuje. Pozdrawiam Pacman. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2007 U mnie nie jest awaryjny Jedynie wymienialem poduszki pod skrzynia biegow i oslony na przegubach Moze kolega by dokladniej napisal, ze niby nie wie czego robic Bo tak troche to niejasno napisane jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pacman Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2007 Nie wiem czy mam kupić czy nie bo słyszałem różne opinie na temat tych silników ja chce kupić 163 km i mam dylemat czy się w to ładować słyszałem że 150 km to straszne śmietniki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2007 pacman, Super przyjemnosc z jazdy, wrazenia no i ten dzwiek.... ale to nie jest diesel jesli chodzi o spalanie. Mi na szczescie tez nic sie jeszcze w silniku nie dzialo. Mowi sie ze w tych samochodach najgorszy jest poprzedni wlasciciel. Jesli dbal o samochod to nie masz sie czego bac. Ten silnik jest drogi w utrzymaniu moj mechanik zawsze do mnie mowi: "a co jeszcze sie nie przyzwyczaiłes ze w tym samochodzie jest wszytko razy 6"?? (oczywiscie nie jest tak zle). Ale po kupnie jesli bedziesz robil rozrzad jakies plyny filtry itp. To 2-2,500zl peknie Ci. Poszukaj na forum o tym silniku z tego co pamietam byl przypadek ze komus cos sie rozwalilo. W tym silniku wycieraja sie .. nazywa to sie chyba krzywiki/krzywki czy jakos tak. No i naprawa tego to tak z 6000. Podobno to jest problem silnika tego co ja mam w tych 163 i 180 podobno zostalo to zmienionone. Jednak znowu na forum byl temat i ktos udawadnial ze to wcael nie zmienilo sie w tym silniku. Jesli szukasz oszczednego samochodu to 1.9 TDI 130KM. Jesli cos mocniejsze to 1.8T. Oba silniki latwo mozna chipowac i osiagac fajne moce. Znowu klania sie wyszukiwarka. Roznica w spalaniu 1.8T a V6 bedzie dosc mala, a zakladam ze koszty utrzymania i serwisu na plus 1.8T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2007 Jak napisal bor0wy, uzyj wyszukiwarki, gdyz bylo juz wczesniej kilka tematow o V6 TDI... Ogolnie polecalbym jednak motor 163KM, ze wzgledu na mofyfikacje-zawsze to po czesci troche nowsza jednostka Poza tym pamietaj o dobrym paliwie, bo pompa wtryskowa duzo kosztuje, a paliwa gorszej jakosci nie lubi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pacman Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2007 dzięki krawcol edit: Dzisiaj 15:00 Panowie pomóżcie bo wariuje a ile może palić taki silniczek Oj, kolego...Nie klepiemy postów jeden pod drugim tylko edytujemy. 2 scalone/Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2007 W trasie ok 8 w miescie pewnie 10-11. Gdzies pisalem mi srednio pali 8-9 litrow. Jesli chodzi Ci o oscczedna jazde to na pewno nie nie ten silnik. Przejezdzajac miesiecznie 1500-2000km musisz liczyc ze potrzeba Ci tak srednio 1000zl miesiecznie. Dochodza przeglady ubezpieczenia paliwo itp i wychozdi ze przejezdzajac tyle km co napisalem to potrzebujesz srednio 1000zl. Jesli jakies wieksze naprawy to idzie w gore. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #8 Napisano 23 Listopada 2007 A moj pali mniej Rekord to 5,8 l/100km w trasie (oczywiscie pusta droga, tuz po polnocy, predkosc w okolicach 100km/h)... W miescie potrafi wypic wiecej-ostatnio wyszlo mi 10 z malym groszem (w okresie chlodow, na zimowych oponach)... Aktualne srednie zuzycie paliwa wg kompa to 7,4 l/100km. Takze jak dla mnie tak duzo nie pali-jak kupowalem to auto spodziewalem sie wyzszego zuzycia paliwa-a tu mile zaskoczenie... Ogolnie mysle, ze ta jednostka spokojnie nadaje sie do jazdy w trasie, po miescie juz mniej... No i silnik pracuje rowniej i ciszej, niz 1.9 TDI Jesli chodzi o koszty napraw biezacych... W moim przypadku ostatnio musialem wsadzic kilka setek niestety-w ciagu miesiaca poszly mi oslony na obu przegubach (oslona ok. 40zl), oraz wymienilem obie poduszki pod skrzynia biegow (jedna poduszka to ok. 170-180zl)... No i do tego robocizna dochodzi... Jesli o ubezpieczeniu mowa-duzo zalezy od znizek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2007 To ja nie wiem jak to robisz zeby tak palil. Jak jade na trasie ok 90 to i tak spalanie komputer pokazuje 7l. Srednie zuzycie paliwa 7.4 o na trasie przy predkosci 100km/h to moze da sie osiagnac, ale ciezko mi uwierzyc zebys mial taka srednio przy jezdzie miasto i trasa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2007 bor0wy, musisz uwierzyc... Mysle, ze wplyw na to ma manualna skrzynia biegow... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2007 bęzynowe Pisze sie "benzynowe"...Ja tankuje tylko na Shell'u... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2007 Moj zjadl 5.8 na trasie ale to bylo sie kulanie na 6 biegu przy 1200 obrotow Srednio je 7, przy butowaniu 8.8 Jeszcze nie mialem spalania powyzej 10 ale jezdze tylko po trasach, miasto to max 20 % Tez zalewam na Shellu i nie narzekam - poczekam na konkretne mrozy to wtedy wyjdzie jakosc paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #13 Napisano 24 Listopada 2007 Silnik fajny ,choć technologicznie przestarzały czym tłumaczyc spożycie paliwa ,wałki warto kupić w niemczech podobno sa po 160 euro a u nas cos koło 900 zł no i czula pompa wtryskowa gdy klęknie pare tysiaków ,dochodza jeczcze popychacze ,dużo o tych silnikach i problemach z nimi na forum a6.Co ciekawe polecają tam silnik 1,9 który jest podatny na tuning a moment obrotowy ma podobny jak ten v6 ,ale dzwięk silnika jest zajefajny tylko trzeba sie liczyc z problemami choć nie koniecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #14 Napisano 24 Listopada 2007 No ta juz wiem skad u mnie to spalanie. Spwodowane jest to pewnie automatem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #15 Napisano 24 Listopada 2007 pacman, ogranicz w koncu klikanie za kazdym razem opcji "pomogl", bo wprowadzasz pewne zaklamanie... Ogranicz to klikanie tylko do tych postow, ktore rzeczywiscie Ci pomogly w czyms Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #16 Napisano 25 Listopada 2007 bor0wy, Silniki 2.5 TDI nie wezma mniej niz 6 / 100 bo taka pojemnosc trzeba czyms nakarmic Silnik BMW 2.5 TDS polyka przy spokojnej jezdzie 7 Jezeli ktos marzy o niskim spalaniu to polecam silnik od kosiarki na olej napedowy i masa pojazdu mniej niz 1000kg wtedy mozliwe jest zejscie pod 3.5 , no moze byc Golf III 1,9 TDI z masa wlasna nie wieksza niz 1100kg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kurzyn Zgłoś #17 Napisano 25 Listopada 2007 szkoda że już nie ma starych poczciwych 2,5Litrowych 5-cio cylindrowych rzędówek (AEL) gdzie spalanie na trasie 5,5-6,0 litra, a po mieście max8,0- 8,5. Można je jeszcze spotkać w volvo v70 i pierwszych s80, ale to rarytas..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #18 Napisano 25 Listopada 2007 Silniki 2.5 TDI nie wezma mniej niz 6 / 100 bo taka pojemnosc trzeba czyms nakarmic Dzisiaj zrobilem 270km, z czego 130km z predkosciami do 140km/h (bynajmniej nie autostrada, a wyprzedzania i przyspieszania troche bylo), reszta dystansu tak do 110km/h... Wszystko w trasie... Srednie zuzycie wyszlo mi 6,1L/100km, na zimowych oponach... Wiec gdyby cala trase zrobic z predkoscia do 110km/h, to z palcem w tylku schodzisz ponizej 6L/100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #19 Napisano 25 Listopada 2007 Krawcol, ja Ci wierzę i marzę o takim silniku(pewnie masz BDG lub BDA o ile się dobrze orientuje) tylko niestety narazie za dużo jeżdzę i muszę 1,9 choć dzwięk jest kiepski a kocham vw/audi,wiem tylko że silniki,ten co ty masz, jest najmniej awaryjny spośród 2,5 i kiedyś będę go miał (nie chodzi o względy finansowe tylko o spalanie). Mój w mieście nie przekracza 6 litrów i dlatego go mam i nie zmieniam bo 99 procent jazdy w moim przypadku jest niestety w mieście(sosnowiec) pozdrawiam rafał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #20 Napisano 25 Listopada 2007 pewnie masz BDG BDG Polaczony z manualna skrzynia "6" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach