Skocz do zawartości
Gość andrzejtucki

[silnik] "przygasa" przy lekkim naciśnięciu na ped

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andrzejtucki

"przygasa" przy lekkim naciśnięciu na pedał gazu (jest to automat)obroty spadają o jakieś 100 ale potem jedzie się dobrze. Te pierwsze naciśnięcie powoduje lekkie przygaśnięcie (np. kiedy ruszam). Mam silnik 2E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BillyJoe

To samo. Ten sam silnik. Też automat. Wcześniej miałem ten problem tylko po samym odpaleniu silnika, później wracało do normy. Teraz jadąc, naciskając pedał gazu, przez "chwilkę" traci moc (obroty). W sobotę wymienię czujnika Halla, jak nie podziała, szukamy dalej przyczyny ...... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi też przygasa nieraz ale ja nie mam automata tak jak wy ale ten sam silnik 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do pytania, ten sam silnik, bez gazu, wymieniłem świece, przewody, kopułkę i palec, bez zmian co jest niewiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołanczam sie do pytania. Mam silnik 2.0 (2E) z gazem. Ale na benzynie jak jade i depne mocniej to mam wrażenie jak by nie palil na kazdym cylindrze. Dodam ze wymienilem aparat zaplonowy i swiece. Sadze ze moze to kable i dzisiaj sie za to zabiore. Ale koledzy macie jakies inne pomysly??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longmanor

chociaż mam inny silnik to u mnie też były takie objawy niedawno... dokładnie to samo. po wymianie aparatu , świec i kabli wysokiego napięcia okazało się że to czujnik masy powietrza (przepływomierz) dokonywał swego żywota... po wymianie wstępnie na używany jak ręką odjął...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość toni1980

Ja powiem tak. Walczę ze swoim Paskiem już od roku. Obroty sobie falują, spadają przy wysprzęglaniu, muli się jak wciskam gaz, itd. Ogólnie jazda nie bywa miła. Dodam tylko że mój kolega ma B5 1,6 i ma ten sam problem. Wiele poglądów wymienialiśmy, no i razem szukaliśmy rozwiązania.

 

Powiem tak. Mniej grzebania i wymieniania niepotrzebnych (sprawnych) elementów zapewni VAG, gdyż na 99% z logów lub kodów błędów wykluczymy sondę, przepływomierz, czujniki termiczne, Halla itp.- a mechanicy w ciemno zalecają wymianę a potem zaczynają zabawę z naszymi samochodami.

 

Kilka wskazówek

- Wzrokowe oględziny podciśnienia (tzw. odpowiednio poskładane) czy gdzieś coś nie zsunęło sie np. przy filtrze itd.

- Odma (dwu-rurka) !!!!! Uprzedzam wszystkich na dole w jej okolicach może być mokro ale jeśli jej górny element jest miękki to silnik się dławi /// test - na odpalonym silniku naciśnijcie sobie lekko gumę. Jeśli jest miękka to lepiej ją wymienić. Ja przeczyściłem benzyną i jest O.K.

- Filtry i Elektryka. Świece, przewody, kopułka, palec większość tech elementów nie zużywa się przed ich serwisowym terminem. Są sposoby na ich sprawdzenie ale to zbyt obszerny zakres.

 

Ja w swoim przypadku większość z ww. rzeczy wymieniłem.

 

Czytając tak sobie forum przyjrzałem się sprawie przepustnicy i jej potencjometrowi. Zleciłem koledze wyczyścić przep. i zaadoptować. No i Panowie JAK RĘKĄ ODJĄŁ. Samochód nie przygasa, nie muli no i chyba mniej pali.

 

A od strony technicznej to wygląda tak: Samochód z brudną przep. lub niesprawnym jej potencjometrem nie reaguje na zmiany które do dostaje od innych elementów sterujących i pomiarowych w sposób na tyle szybki i sprawny aby uchronić się przed spadkiem obrotów lub brakiem mocy. Może nie wyraziłem się jasno ale tak jest. Ściągnijcie dolot powietrza z przejrzyjcie swoje przepływki. Na pierwszym planie już ukaże się zasyfiona klapka, za nią brudu nie mniej. Czyścić możecie sami lub w zakładach (50-100zl).

Pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności