peresada Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2007 witam! ostatnio zauważyłem że lewa przednia strona mojego paska jest niżej niż prawa. różnica wynosi ok 1.5cm. z forum wyczytałem że jest to prawdopodobnie wina sprężyny w amortyzatorze. dodam tylko że auto jeździ bez żadnych problemów, stuków w zawieszenie ect. chciałbym się dowiedzieć czy wymiana takiej sprężyny w warunkach "chałupniczych" jest możliwa i nie bardzo trudna , czy potrzebne są jakieś specjalne narzędzia, czy powinienem wymienić od razu wszystkie sprężyny ( tył również )? i w końcu jakiej marki sprężyny powinienem zakupić. z góry dziękuję i pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2007 czy wymiana takiej sprężyny w warunkach "chałupniczych"jest możliwa i nie bardzo trudna jest możliwa jeśli masz dużego fracuza do ściśnięcia sprężyny, a czy trudne .... to zależy od Twoich możliwości.a to że jest niższa czy wyższa to wcale nie musi być wina sprężyny, może być guma lub, nie chcę tego mówić ale autko mogło być po przejściach podobny przypadek miałem w B4, nierówna walka była.... amortyzator i naciąganie sprężyny nie pomogło a potem go sprzedałem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2007 Jeśli już musisz wymienić sprężynę to od razu dwie przednie. I nie samemu, tu zastosowanie tzw francuza grozi kalectwem. Bez specjalnego scisku do sprężyn raczej sobie nie poradzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 14 Listopada 2007 Jeśli już musisz wymienić sprężynę to od razu dwie przednieZ tym się zgodzę...I nie samemu, tu zastosowanie tzw francuza grozi kalectwem. Bez specjalnego scisku do sprężyn raczej sobie nie poradzisz.a z tym ...STANOWCZO.... NIE !! co prawda robiłem to w passku B4 ale to nie ma większego znaczenia, poradziłem sobie sam, jednak trzeba troszkę pokombinować by sprężynka nie uciekła ps.jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2007 jjacekkx, w moim pasku ostatnio zmieniałem na zimę na seryjne sprężyny,w warsztacie który ma niezły sprzęt i ku zdziwieniu,musiał ścisnąć sprężynę prawie zwój o zwój żeby zakręcić nakrętkę i mówił żeby nie pie*****ło,więc chałupniczo nie da rady za duża siła docisku i niestety niebezpieczne.A wracając do tematu u mnie też jakoś krzywo stoi prawa strona,auto miało zmieniane sprężyny i amory doświadczalnie kilka typów i też krzywo na nich,auto bezwypadkowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peresada Zgłoś #6 Napisano 15 Listopada 2007 bardzo dziękuje za porady - zdam się chyba na warsztat bo zdrowie najważniejsze pozdrawiam b. serdecznie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARIO222 Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2010 A JA chce wymienic sprezyne amortyzatora sam (passat b5 1.9tdi 130 km awx)przednia prawa(mam angliga ale to chyba bez roznicy) i pytanie jak to zrobic czy moglby mi ktos punkt po punkcie to napisac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 18 Lutego 2010 A JA chce wymienic sprezyne amortyzatora sam (passat b5 1.9tdi 130 km awx)przednia prawa(mam angliga ale to chyba bez roznicy) i pytanie jak to zrobic czy moglby mi ktos punkt po punkcie to napisac? Wystarczy poszukać http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=599167&postcount=17 I poczytać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #9 Napisano 18 Lutego 2010 Ostatnio wymieniałem koledze sprężyny na nowe i powiem że są tak mocne że w czasie ściskania zerwało mi gwinty w nowych ściskaczach. Ponieważ miał pilny wyjazd ,wziął od sąsiada ze szrotu kompletne teleskopy ze spręzynami używki i tak został złożony. Nie wiem dlaczego tak mocne spręzyny są w paskach ,w innych autach bez problemu można to ściskać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yamahar6 Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2010 witam czy jest roznica w zakladaniu sportowych od grginalnych sprezyn? mam komplet nowych do passata b5 czerwonych i chce je wymienic, wymienialem juz kiedys przud w innym aucie ale tutaj sie obawiam a i czy jest ruznica i jaka pomiedzy sprezynami kombi a sedan dziekuje i prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S1esh Zgłoś #11 Napisano 21 Sierpnia 2011 Witam, podlaczajac sie do tematu mam pytanie czy sprezyny b3 a b4 roznia sie technicznie czy tez mozna je stosowac zamiennie? Strzelila mi sprezyna przod prawo, wymienie oczywiscie obie natomiast pytanie jw. czy mozna je stosowac zamiennie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man84 Zgłoś #12 Napisano 10 Września 2011 witam mam takie pytanie czy sprężyna z amortyzatorem z passata B5 2000rok (przód) będzie pasować do passata B5 FL 2002 rok ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #13 Napisano 10 Września 2011 Będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man84 Zgłoś #14 Napisano 10 Września 2011 ok dziękuje za wiadomość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #15 Napisano 10 Września 2011 jest możliwa jeśli masz dużego fracuza do ściśnięcia sprężyny, Stanowczo odradzam, życie można stracić, ja już widziałem jak sprężyna fruwała po garażu i ładny kawał tynku ze ściany zerwało, dobrze że w nikogo nie trafiła, jak ją ściskać to tylko specjalnymi ściągaczami do sprężyn a francuz jest dobry ale w hydraulice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trend Zgłoś #16 Napisano 10 Września 2011 witam mam takie pytanie czy sprężyna z amortyzatorem z passata B5 2000rok (przód) będzie pasować do passata B5 FL 2002 rok ? A ja bym powiedział że nie będzie pasowało, bo fl jest troszkę cięższy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #17 Napisano 10 Września 2011 To może wyżej stać ale z tego co pamiętam to pasują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djbayt Zgłoś #18 Napisano 10 Października 2011 Witam! A ja mam takie pytanko, mianowicie pare miesięcy temu pękła mi sprężyna z przodu i mechanik wstawił mi nowe- KYB RH 1020, wszystko niby dobrze tylko auto usiadło z przodu o jakieś 3 cm i teraz szoruje przodem o wszystko co wystaje trochę więcej z asfaltu, a jak jadę powyżej 120 km/h to przy większych nierównościach (górkach) również tre o asfalt, już dwa razy urwałem osłonę pod silnikiem. Chce zmienić te sprężyny przed zimą bo jak spadnie duży śnieg to zawieszę się w koleinach. Czy ktoś może poradzić jakie kupić żeby auto z powrotem miało swoją wysokość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasek_fan Zgłoś #19 Napisano 11 Października 2011 z tego co słyszałem (ale podkreślam - sam nie przetestowałem) dobre są sprężyny firmy K+F. natknąłem się niedawno na coś takiego - sprężyny zawieszenia, ponoć wersja wzmacniana. może coś takiego powinno Ci podpasować? generalnie producentów sprężyn nie ma jakoś strasznie dużo, są też Lesjoforsy, wiem że Monroe i KYB też je produkuje ale nie wiem czy do paska właśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aslaby Zgłoś #20 Napisano 14 Października 2011 Witam! A ja mam takie pytanko, mianowicie pare miesięcy temu pękła mi sprężyna z przodu i mechanik wstawił mi nowe- KYB RH 1020, wszystko niby dobrze tylko auto usiadło z przodu o jakieś 3 cm i teraz szoruje przodem o wszystko co wystaje trochę więcej z asfaltu, a jak jadę powyżej 120 km/h to przy większych nierównościach (górkach) również tre o asfalt, już dwa razy urwałem osłonę pod silnikiem. Chce zmienić te sprężyny przed zimą bo jak spadnie duży śnieg to zawieszę się w koleinach. Czy ktoś może poradzić jakie kupić żeby auto z powrotem miało swoją wysokość Witam. Miałem ten sam problem ze spręzynami. Całkiem przypadkiem odkryłem,że miałem pękniętą spręzynę lewy przód. W maju ddałem auto do pobliskiego warsztatu, gdzie założono zakupione przez warsztat nowe sprężyny KYB 1020. Wg katalogów idealnie maiły pasować. Niestety po przejechaniu 5 tys km 9 3 miesiące wakacji okazało się ,że auto siadło na "pysk" i dosłownie wyłapywało wszystkie garby na asfalcie. We wrezśniu zareklamowałem spręzyny w warsztacie, który je kupił. Reklamację uznano i zamontowano Lesjofors. Po montażu Lesjoforsów auto wróciło do równowagi a porzód w porównaniu z KYB 1020 po 5 tys km uniósł się o 5 cm!!! Dodam,że po dokładnym przemierzeniu okazało się, że KYB 1020 mają mniejszą średnicę druta. Odradzam stanowczo KYB1020! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach