Gość karol983 Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2007 Witam, wiem że są tematy podobne jednak nie dotyczą one passata b4 z silnikiem 1,9 TD. Chcę przeczyścić zawór ERG w moim passaciku i mam pytanie czy ktoś czyścił lub zatykal go ale konkretnie przy tym silniku???!!!Jakie oringi trzeba kupić i wymienić??!! Czy naprawdę zatkanie tego zaworu polepsza osiągi(wiem że zdania są podzielone, ale chodzi mi o zwykłego TD a nie TDi). Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2007 Chodziło mi oczywiście o zawór EGR. I najlepiej zdjęcia dokładnie co odkręcić?jak odkręcić? co wymienić?żeby dobrze działało. Napewno swój musze przeczyścić bo mi strasznie z niego cieknie. Swoja drogą szkoda że do b5 jest dokładny opis tej operacji a do b4 praktycznie nic nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #3 Napisano 6 Listopada 2007 karol983 wszystko jest bardzo podobne, ja u siebie zamiast oryginalnych uszczelek z obu stron zaworu zrobiłem nowe z blachy aluminiowej, do tego jeszcze wsadziłem kulkę od łożyska w wężyk podciśnienia przy tym zaworze i tyle A odkręcić trzeba cztery śruby M8 kluczem imbusowym bodajże 8mm ale nie pamiętam dokładnie i cała robota Osiągi, no cóż zbytniej różnicy nie odczujesz, ale Twój silnik będzie lepiej oddychał i napewno wyjdzie mu to na zdrowie Moim zdaniem ważne jest właśnie zatkanie otworu pomiędzy kolektorem ssącym a zaworem EGR ponieważ nie masz dodatkowych zawirowań powietrza, ale to tylko takie moje teoretyczne wywody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #4 Napisano 6 Listopada 2007 WIELKIE DZIEKI, jutro biorę się do roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivasec Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2007 Dzis odkrecilem ta ryflowana rurke i wycielem z aluminiowej puszki slepa uszczelke. Po zamontowaniu i odpaleniu auta wdzystko gralo do czasu az nie podkrecilem obrotow. Wtedy silnik wpadl w szal. Cala okolica zrobila sie biala za sprawa moich spalin a silnik zachowywal sie tak jak by chodzil na 2 garach. Calym autem trzepalo. Gdy znowu udroznilem zawor wszystko wrocilo do normy. Moze mi ktos wyjasnic co sie stalo i dlaczego takie efekty? Czy moze cos zle zrobilem?? B4 1.9 TDI, 1Z. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #6 Napisano 19 Listopada 2007 Ja zatkałem zawór EGR i zdaje mi się że wszystko jest wporządku. Co prawda bardziej z rury wydechowej kopci ale zdaje mi się to narmalne gdyż wczesniej część spalin spalałą się w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #7 Napisano 19 Listopada 2007 Pytanie: nie zatkałem jeszcze wężyka od zaworu, czy jest to konieczne??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #8 Napisano 19 Listopada 2007 nie zatkałem jeszcze wężyka od zaworu, czy jest to konieczne?? To zależy czy zdjąłeś przewody z elektrozaworu EGR: 1. Jeżeli nie to konieczne 2. Jeżeli tak to niekonieczne PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #9 Napisano 20 Listopada 2007 Nie zdjąłęm tych przewodów. Jutro je zatkam. Co się może stać jak nie są zatkane te przewody???!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #10 Napisano 20 Listopada 2007 Co się może stać jak nie są zatkane te przewody???!!! Może Ci nawłazić jakichś paprochów do układu podciśnienia i w efekcie padnie Ci vaccum pompa i nie będziesz miał wspomagania hamulców ale to najczarniejszy scenariusz, standardowo nic sie nie dzieje, ale co Ci szkodzi wepchnąć kulkę od łożyska od roweru w wężyk który jest nieużywany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2007 Dzięki wielkie tak też zrobiłem wsadziłem kulkę od łożyska, jeszcze raz dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomala Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2007 Witam wszystkich. W kwesti zaślepiania zaworu ERG to zdania są podzielone, jedno jest tylko pewne że po zaślepieniu będzie więcej palił a co do osiągów to raczej szału nie będzie. Jest to spowodowane charakterystyką jego pracy, gdyż jest on otwarty na wolnych obrotach (przydatne zwłaszcza zimą, gdyż silnik szybciej się nagrzewa) a podczas przyspieszania zamyka się więc zaślepienie niewiele pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #13 Napisano 20 Listopada 2007 gdyż jest on otwarty na wolnych obrotach (przydatne zwłaszcza zimą, gdyż silnik szybciej się nagrzewa) a podczas przyspieszania zamyka się więc zaślepienie niewiele pomoże. Coś tu chyba pokopałeś kolego, z tego co pamiętam to otwiera się on dopiero przy pełnym otwarciu przepustnicy, jeżeli byłby otwarty na wolnych obrotach byłoby to dodatnie sprzężenie zwrotne czyli w skrócie nie byłoby tych wolnych obrotów tylko stopniowo by wzrastały do maksymalnych... Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić przedstawiając odpowiednie dowody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2007 gdyż jest on otwarty na wolnych obrotach (przydatne zwłaszcza zimą, gdyż silnik szybciej się nagrzewa) a podczas przyspieszania zamyka się więc zaślepienie niewiele pomoże. Coś tu chyba pokopałeś kolego, z tego co pamiętam to otwiera się on dopiero przy pełnym otwarciu przepustnicy, jeżeli byłby otwarty na wolnych obrotach byłoby to dodatnie sprzężenie zwrotne czyli w skrócie nie byłoby tych wolnych obrotów tylko stopniowo by wzrastały do maksymalnych... Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić przedstawiając odpowiednie dowody Marcinie kolega tomala ma racje dziala na niskich obrotach, ale nie pamietam kiedy nastepuje zamkniecie. jesli sie nie zamyka to jest problem, bo auto moze miec szarpac i lapac mula przy przyspieszaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2007 Jeszcze sie nie spotkałem z opinia że po zamknięciu zaworu samochód więcej pali??!!Dlaczego niby miałby więcej palić????!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #16 Napisano 21 Listopada 2007 Jeszcze sie nie spotkałem z opinia że po zamknięciu zaworu samochód więcej pali??!!Dlaczego niby miałby więcej palić????!! chodzi tu o dogrzanie zimnego silnika. prakrycznie nikt tego nie sprawdzal i nie wyliczyl, wiec jest kolejne zadanie dla pogromcow mitow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #17 Napisano 21 Listopada 2007 souler myślę że przy naszych silnikach nie powinno to wpłynąć na zwiększenie spalania, może w TDI z większą ilością komputerów. A czy Ty masz zatkany zawór EGR??!!Jeśli tak to jakie są Twoje doświadczenia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #18 Napisano 21 Listopada 2007 souler myślę że przy naszych silnikach nie powinno to wpłynąć na zwiększenie spalania, może w TDI z większą ilością komputerów. A czy Ty masz zatkany zawór EGR??!!Jeśli tak to jakie są Twoje doświadczenia?? u mnie wszystko co mozliwe jest zatkane, zmodyfikowane. zupelnie nie zwracam uwagi na spalanie, dopoki nie zre 10/100 takze jestem zlym czlowiekiem do zadawania mi pytania o spalanie natomiast egr jest bardzo bee jesli idzie sie w moc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jsxx Zgłoś #19 Napisano 15 Listopada 2008 jest sens robic cos w tym erg w avf(pompowyryski) za co on wogole jest odpowiedzialny co to daje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #20 Napisano 15 Listopada 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin A tak na magrinesie to nie ten dział, bo z opisu wynika że masz B5 Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach