Skocz do zawartości
Gość karol983

Czyszczenie/zatkanie zaworu ERG 1,9 TD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość karol983

Witam, wiem że są tematy podobne jednak nie dotyczą one passata b4 z silnikiem 1,9 TD. Chcę przeczyścić zawór ERG w moim passaciku i mam pytanie czy ktoś czyścił lub zatykal go ale konkretnie przy tym silniku???!!!Jakie oringi trzeba kupić i wymienić??!! Czy naprawdę zatkanie tego zaworu polepsza osiągi(wiem że zdania są podzielone, ale chodzi mi o zwykłego TD a nie TDi). Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Chodziło mi oczywiście o zawór EGR. I najlepiej zdjęcia dokładnie co odkręcić?jak odkręcić? co wymienić?żeby dobrze działało. Napewno swój musze przeczyścić bo mi strasznie z niego cieknie. Swoja drogą szkoda że do b5 jest dokładny opis tej operacji a do b4 praktycznie nic nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karol983 wszystko jest bardzo podobne, ja u siebie zamiast oryginalnych uszczelek z obu stron zaworu zrobiłem nowe z blachy aluminiowej, do tego jeszcze wsadziłem kulkę od łożyska w wężyk podciśnienia przy tym zaworze i tyle :] A odkręcić trzeba cztery śruby M8 kluczem imbusowym bodajże 8mm ale nie pamiętam dokładnie i cała robota :cwaniak:

 

Osiągi, no cóż zbytniej różnicy nie odczujesz, ale Twój silnik będzie lepiej oddychał i napewno wyjdzie mu to na zdrowie :D Moim zdaniem ważne jest właśnie zatkanie otworu pomiędzy kolektorem ssącym a zaworem EGR ponieważ nie masz dodatkowych zawirowań powietrza, ale to tylko takie moje teoretyczne wywody :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

WIELKIE DZIEKI, jutro biorę się do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis odkrecilem ta ryflowana rurke i wycielem z aluminiowej puszki slepa uszczelke. Po zamontowaniu i odpaleniu auta wdzystko gralo do czasu az nie podkrecilem obrotow. Wtedy silnik wpadl w szal. Cala okolica zrobila sie biala za sprawa moich spalin a silnik zachowywal sie tak jak by chodzil na 2 garach. Calym autem trzepalo. Gdy znowu udroznilem zawor wszystko wrocilo do normy. Moze mi ktos wyjasnic co sie stalo i dlaczego takie efekty? Czy moze cos zle zrobilem?? B4 1.9 TDI, 1Z.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Ja zatkałem zawór EGR i zdaje mi się że wszystko jest wporządku. Co prawda bardziej z rury wydechowej kopci ale zdaje mi się to narmalne gdyż wczesniej część spalin spalałą się w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Pytanie: nie zatkałem jeszcze wężyka od zaworu, czy jest to konieczne???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie zatkałem jeszcze wężyka od zaworu, czy jest to konieczne??

 

To zależy czy zdjąłeś przewody z elektrozaworu EGR:

1. Jeżeli nie to konieczne

2. Jeżeli tak to niekonieczne

 

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Nie zdjąłęm tych przewodów. Jutro je zatkam. Co się może stać jak nie są zatkane te przewody???!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co się może stać jak nie są zatkane te przewody???!!!

 

Może Ci nawłazić jakichś paprochów do układu podciśnienia i w efekcie padnie Ci vaccum pompa i nie będziesz miał wspomagania hamulców ale to najczarniejszy scenariusz, standardowo nic sie nie dzieje, ale co Ci szkodzi wepchnąć kulkę od łożyska od roweru w wężyk który jest nieużywany :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Dzięki wielkie tak też zrobiłem wsadziłem kulkę od łożyska, jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

Witam wszystkich.

W kwesti zaślepiania zaworu ERG to zdania są podzielone, jedno jest tylko pewne że po zaślepieniu będzie więcej palił a co do osiągów to raczej szału nie będzie. Jest to spowodowane charakterystyką jego pracy, gdyż jest on otwarty na wolnych obrotach (przydatne zwłaszcza zimą, gdyż silnik szybciej się nagrzewa) a podczas przyspieszania zamyka się więc zaślepienie niewiele pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdyż jest on otwarty na wolnych obrotach (przydatne zwłaszcza zimą, gdyż silnik szybciej się nagrzewa) a podczas przyspieszania zamyka się więc zaślepienie niewiele pomoże.

 

Coś tu chyba pokopałeś kolego, z tego co pamiętam to otwiera się on dopiero przy pełnym otwarciu przepustnicy, jeżeli byłby otwarty na wolnych obrotach byłoby to dodatnie sprzężenie zwrotne czyli w skrócie nie byłoby tych wolnych obrotów tylko stopniowo by wzrastały do maksymalnych... Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić przedstawiając odpowiednie dowody ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdyż jest on otwarty na wolnych obrotach (przydatne zwłaszcza zimą, gdyż silnik szybciej się nagrzewa) a podczas przyspieszania zamyka się więc zaślepienie niewiele pomoże.

 

Coś tu chyba pokopałeś kolego, z tego co pamiętam to otwiera się on dopiero przy pełnym otwarciu przepustnicy, jeżeli byłby otwarty na wolnych obrotach byłoby to dodatnie sprzężenie zwrotne czyli w skrócie nie byłoby tych wolnych obrotów tylko stopniowo by wzrastały do maksymalnych... Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić przedstawiając odpowiednie dowody ;)

 

Marcinie kolega tomala ma racje :ok: dziala na niskich obrotach, ale nie pamietam kiedy nastepuje zamkniecie. jesli sie nie zamyka to jest problem, bo auto moze miec szarpac i lapac mula przy przyspieszaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Jeszcze sie nie spotkałem z opinia że po zamknięciu zaworu samochód więcej pali??!!Dlaczego niby miałby więcej palić????!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze sie nie spotkałem z opinia że po zamknięciu zaworu samochód więcej pali??!!Dlaczego niby miałby więcej palić????!!

 

chodzi tu o dogrzanie zimnego silnika. prakrycznie nikt tego nie sprawdzal i nie wyliczyl, wiec jest kolejne zadanie dla pogromcow mitow :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

souler myślę że przy naszych silnikach nie powinno to wpłynąć na zwiększenie spalania, może

w TDI z większą ilością komputerów. A czy Ty masz zatkany zawór EGR??!!Jeśli tak to jakie są Twoje doświadczenia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
souler myślę że przy naszych silnikach nie powinno to wpłynąć na zwiększenie spalania, może

w TDI z większą ilością komputerów. A czy Ty masz zatkany zawór EGR??!!Jeśli tak to jakie są Twoje doświadczenia??

 

u mnie wszystko co mozliwe jest zatkane, zmodyfikowane. zupelnie nie zwracam uwagi na spalanie, dopoki nie zre 10/100 takze jestem zlym czlowiekiem do zadawania mi pytania o spalanie :)

 

natomiast egr jest bardzo bee jesli idzie sie w moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest sens robic cos w tym erg w avf(pompowyryski)

za co on wogole jest odpowiedzialny co to daje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności