Gość Kamil20_krk Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2007 Witam, Od kilku dni nie działa mi ręczny, a zaczęło się to tak: 4 dni temu: ręczny działa 3 dni temu: ręczny działa, ale przy zaciąganiu nie ma już tego "hropotania, czy też zgrzytu - tego dźwięku" 2 dni temu: podczas podciągania hamulca ręcznego nie ma tego dźwięku, oraz momentalnie spada w dół, czyli nie działa wczoraj, dzisiaj: tak samo jak 2 dni temu, czyli brak... Co może być przyczyną ? Jak to szybko naprawić ? Posiadam VW Passata B5 1997 r. 1.8T (podłokietnik jest fabryczny ). Proszę was drodzy forumowicze o szybką radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisnia13 Zgłoś #2 Napisano 31 Października 2007 A czy czuć opór przy zaciąganiu ? Może linka posza . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kamil20_krk Zgłoś #3 Napisano 31 Października 2007 Jest opór, ale nie przeskakuje po "ząbkach" i nie zaskakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #4 Napisano 21 Kwietnia 2010 Ja się dołączam, mam taki sam problem. Dzisiaj po pracy zajechałem do Tesco po drobne zakupy. Zaparkowałem, zaciągnołem ręczny. Wszystko Gitara Brzdękoli. Wracając z Tesco stanąłem na chwile przy baknomacie. I juz nie mogłem zaciągnąć ręcznego. Ręczny łapie, ale dzwignia zaraz opada w dół. Tak jak by nie było ząbków które go blokują po zaciągnięciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 21 Kwietnia 2010 zepsol ci sie mechanizm co blokuje sie na zabkach i jest zwalniany w raczce moze byc tez zablokowany musisz tam sie doistac popsikaj wd40 moze to pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramire Zgłoś #6 Napisano 21 Kwietnia 2010 zepsol ci sie mechanizm co blokuje sie na zabkach i jest zwalniany w raczce moze byc tez zablokowany musisz tam sie doistac popsikaj wd40 moze to pomoze Mogła pęknąć sprężyna, która powoduje przyciąganie ząbka do zębatki i blokowanie mechanizmu. Trudno to naprawić bo hamulec ręczny to element nierozbieralny. Najlepiej kupić używkę (nie z anglika, bo chyba nie pasuje). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 21 Kwietnia 2010 Mogła pęknąć sprężyna, która powoduje przyciąganie ząbka do zębatki i blokowanie mechanizmu. Trudno to naprawić bo hamulec ręczny to element nierozbieralny. Najlepiej kupić używkę (nie z anglika, bo chyba nie pasuje). dokladnie moglo sie tak stac ale sprobowal bym jeszcze psiknac tam wd40 postrzelac z tego przycisku recznego moze cos sie po prostu zablokowalo a potem jak mowisz wymiana najlepiej wal na szrot w okolicy najtaniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #8 Napisano 21 Kwietnia 2010 W sumie to dopiero w weekend, ewentualnie piątek popołudniu znajdę czas by tam zajrzeć. Praca. Czy wystarczy że zrzuce tylko tą osłone wokół ręcznego? Czy jest coś jeszcze do kopania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 21 Kwietnia 2010 W sumie to dopiero w weekend, ewentualnie piątek popołudniu znajdę czas by tam zajrzeć. Praca. Czy wystarczy że zrzuce tylko tą osłone wokół ręcznego? Czy jest coś jeszcze do kopania? starczy bo sama raczka jest nie rozbieralna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #10 Napisano 21 Kwietnia 2010 Czyli że całą Dzwignie rękawka będe musiał przekładać? Lepiej żeby coś Było tylko przyblokowane. Dobry rękaw to nie problem całe szczęście, 5 min jazdy ode mnie jest szrot i mają tam parę pasków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 21 Kwietnia 2010 Czyli że całą Dzwignie rękawka będe musiał przekładać? Lepiej żeby coś Było tylko przyblokowane. Dobry rękaw to nie problem całe szczęście, 5 min jazdy ode mnie jest szrot i mają tam parę pasków. raczej sie nie spodziewaj ze cos sie przyblokowalo ale sprawdzic musisz szkoda kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #12 Napisano 24 Kwietnia 2010 Wczoraj w Piatek wymieniłem Całą dzwignie. Bo w środku w starej jakiś pierdolnik pękł jak wdusiłem guzik by zwolnić ręczny odjeżdzając z pod tesco. Haczyk który blokuje sie na zębatce był luźny. I dlatego nie łapał się zębatki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 24 Kwietnia 2010 Wczoraj w Piatek wymieniłem Całą dzwignie. Bo w środku w starej jakiś pierdolnik pękł jak wdusiłem guzik by zwolnić ręczny odjeżdzając z pod tesco. Haczyk który blokuje sie na zębatce był luźny. I dlatego nie łapał się zębatki. droga ta dzwignia na szrocie ? i nie bylo tak strasznie wymienic gratuluje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2010 Ja zapłaciłem 15 Funtów. Wyciągnięcie dzwigni zajęło mi około 10min. Dwie śrubki 13 i chwilę musiałem pokombinować z kulkami na których linki sie trzymają. Zamontowanie to około kwadransu, poszło łatwiaj bo wiedziałem już co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2010 Ja zapłaciłem 15 Funtów. Wyciągnięcie dzwigni zajęło mi około 10min. Dwie śrubki 13 i chwilę musiałem pokombinować z kulkami na których linki sie trzymają. Zamontowanie to około kwadransu, poszło łatwiaj bo wiedziałem już co i jak. gdzie w angli mieszkasz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2010 Mieszkam w Okolicach Doncaster a Sheffield. W właściwie między obydwoma. Tj. South Yorkshire. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #17 Napisano 28 Maja 2010 Ja mam pytanie? czy to normalne , że podczas jazdy jak się zaciągnie hamulec ręczny samochód nie staje(nie blokuje kół) tylko jedzie i dopiero po jakimś czasie zaczyna on działać-mi powiedzieli u VW w Irlandii, ze tak jest ponieważ taki mechanizm ma passat. Ogolnie na górce trzyma mocno i jak zaciągne go i chce ruszyć to też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #18 Napisano 28 Maja 2010 Ja mam pytanie? czy to normalne , że podczas jazdy jak się zaciągnie hamulec ręczny samochód nie staje(nie blokuje kół) tylko jedzie i dopiero po jakimś czasie zaczyna on działać-mi powiedzieli u VW w Irlandii, ze tak jest ponieważ taki mechanizm ma passat. Ogolnie na górce trzyma mocno i jak zaciągne go i chce ruszyć to też. To norma,ja mam tak samo i jest :ok Spróbuj tej sztuki na śniegu lub innej śliskiej nawierzchni-napewno sie uda Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach