Gość lucas.p Zgłoś #1 Napisano 12 Października 2007 Witam, posiadam silniczek 1,6 w moim pasku, jednak mam naprawdę ogromne spalanie 2 razy zalałem do pełna i wyszło mi spalanie ok 14-15 l na 100km koszmar, fakt jeżdzę dużo po mieście ale to chyba jest coś nie tak żeby tyle palił, może macie jakieś pomysły? Z góry dzięki za wszystkie informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 13 Października 2007 Całkiem możliwe według danych z książki passata zużycie benzyny w mieście 11,0 poza miastem 6,3 . Książka swoje a życie swoje. Poza tym sposób jazdy też jest ważny i wpływa na spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #3 Napisano 13 Października 2007 Mam w pasku jeszcze taki "problem" może to ma związek też z moi wielkim spalaniem http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/zagadka-co-to-jest-vt3524.htm?highlight=kolektor+ss%B1cy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 13 Października 2007 Tego to już nie wiem . Posiadam inny model passata. Poprzednie dane podałem z książki w której są dane wszystkich silników B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #5 Napisano 31 Października 2007 Witam, ponownie już mniej więcej domyślam się że może to być sonda lambda lub czujnik temperatury, czekam na swoją kolejkę w warsztacie żeby pod komputerek się podłączyć Zrobiłem analizę spalin i wyszło mi że na biegu jałowym Lambda wyszła mi 2.492 czy wie ktoś jaka powinna być prawidłowa wartość Lambdy na biegu jałowym? Wyszło mi jeszcze CO2 - 5,97 , O2 - 12,94, HC - 0, a na obrotach wyszło mi CO2 - 15,32, HC - 12, O@ - 0.09, CO - 0.002 i Lambda 1,002. Podałem te dane bo może ktoś będzie potrafił je zanalizować Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam Lucas.p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konradw Zgłoś #6 Napisano 1 Listopada 2007 Jeśli dobrze pamiętam to Lambda powinna mieś wartość 1 +/- 0,003 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #7 Napisano 1 Listopada 2007 zgadza sie lambda powinna miec wartość jak najbliższą 1. Sonda Lambda to nic innego jak czujnik tlenu w spalinach. Sygnał z sondy jest przekazywany do mikroprocesorowego układu sterującego pracą silnika, który koryguje odpowiednio skład mieszanki, np. poprzez ilość wtryskiwanego paliwa. Korekcja taka odbywa się około 300 razy na minutę, a pomiar ilości tlenu w spalinach wykonywany jest ok. 100 razy na sekundę. W wyniku nieprawidłowego spalania, np. niecałkowitego, w spalinach są obecne m.in. parafiny i sadza. Mikropory materiału ceramicznego sondy lambda zostaną zatkane przez popioły co będzie skutkować wydłużeniem czasu reakcji sondy, a co za tym idzie błędną (spóźnioną) korekcją składu mieszanki. Należy oczyścić czujnik tlenu nie zapominając jednak o likwidacji przyczyny nadmiernego zanieczyszczenia tkwiącej, np. w zanieczyszczonych wtryskiwaczach, do tego polecam sprawdzony przeze mnie specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy STP- koszt ok 18zł. Wlewasz do baku i zalewasz auto do pełna. i jeździsz... reszta zrobi sie sama. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #8 Napisano 1 Listopada 2007 Dzięki wielkie za szybką i konkretną odpowiedz, jutro ruszam zakupić STP Zobaczymy jeszcze co wskaże diagnoza komputerowa, a czy ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany sondy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek894 Zgłoś #9 Napisano 1 Listopada 2007 witam! panowie warto tez sprawdzic filtr powietrza bo naprawde mozna sie zdziwic ale ten filtr tez potrafi nie zle namieszac w spalaniu,sam sie przekonalem na wlasnej skorze. moj palil 10 na 100 a filtr nie byl w cale az tak zabrudzony.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #10 Napisano 3 Listopada 2007 dużo jest rzeczy które wpływają na spalanie... filtr powietrza no on dość szybko sie brudzi w silnikach turbodoładowanych, a trochę może ciśnienie w oponach, stan łożysk, niepotrzebne rzeczy w bagażniku i przede wszystkim styl jazdy... jeśli chcesz jeździć oszczędnie to zmieniaj bieg na wyższy zanim silnik osiągnie maksymalnym moment obrotowy, przewiduj sytuacje na drodze i hamuj silnikiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2007 Witam, jestem w trakcie "czyszczenia" wtryskiwaczy, narazie wydaje mi sie ze samochód pali trochę mniej Filtry wymienialłem ok. 2 tyś km. temu, więc myślę że jest narazie ok. Ciekawy jestem co wyjdzie na diagnostyce, niestety muszę czekać na swoją kolej jeszcze do 15 Jak będzie po wszystkim dam znać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada Zgłoś #12 Napisano 10 Listopada 2007 Witam spalanie passat 1,6 ,100 KM, model 1998r, variant, AHL, klimatronic wł. nonstop, obciążenie 2 osoby, opony 195/65/15, pomiar w ostatnich dniach : trasa - 9,6 (starałem się utrzymac 110 km/h, max 120) miasto - 11,8 ale UWAGA - na gazie (sekwencja stag200, montaż X.2006) więc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik Zgłoś #13 Napisano 11 Listopada 2007 lucas daj znać co i jak po diagnostyce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #14 Napisano 15 Listopada 2007 Witam, dzisiaj autko było na diagnostyce jednak wszystko jest w porządku, żadnych błędów nie znalazło! Nie mam już pojęcia co to może być z tym spalaniem, filtry, oleje wszystko nie dawno wymieniałem, mechanik mówił coś że może coś się stało jak był pasek rozrządu wymieniany coś tam mogło się delikatnie "przekrzywić" tylko nie pamiętam co dokładnie Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? staram się też zmienić styl jazdy więcej hamować silnikiem, bo często sobie na luzie podjeżdżałem większe odległości czy jak z góry się toczyłem jakiejś hehhe Pozdrawiam wszystkich i czekam na jakieś podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość broklin90 Zgłoś #15 Napisano 16 Listopada 2007 Witam tez mam passat 1.6 benzyna i tez mu sie cos dzieje ze spalaniem i z tego co piszesz lucas widze ze jedynym sposobem aby sprawdzic czy moze mniej palic jest wymiana sondy teraz sa rozne sady uniwersalne po ok 100 zl a podobno bardzo duzo to pomaga teoretycznie sada dobrze dziala do 80 tys a co pozniej to nie wiadomo moj pasek ma najechane 130 tys wiec jesli jeszcze nie byla wymieniona pora na to tyle moge zasugerowac Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2007 Witam, myślałem na początku że może to być czujnik temperatury i że paliwo jest cały czas podawane na zimy silnik oraz brałem też pod uwagę sondę na diagnostyce wyszło wszystko ok, więc nie wiem czy jest sens wymieniać sondę jeżeli nie będę miał żadnego pomysłu chyba jednak ją wymienię broklin90 a Tobie ile zjada paliwa w mieście? (mój ma przejechane ok 113tys. km.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość broklin90 Zgłoś #17 Napisano 17 Listopada 2007 Hummm po miescie to potrafi mi wziasc nawet wiecej niz 14 L niewiem co sie z nim dzieje to jest cos nie tak gadalem wczoraj z chlopem z taxi i on ma 1.6 octavie i mowi ze po miscie wychodzi mu po 9L wiec cos jest nie t ak z paskiem. On mi mowi ze moze byc bardzo duze prawdopodobienstwo padniecia przepywomierza i ku temu sie sklania gdyz mam bardzo duze spadki mocy od czasu do czasu raz mu depne jedzie a raz go za muli nie wiem co sie z nim dzieje moze tez byc czujnik passat ma dwa czujniki chyba od wskazowki i od podawania paliwa. niewiem cos napewno wymienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #18 Napisano 17 Listopada 2007 Witam, tez tak myślałem o przepływomierzu nieraz odczuwam spadek mocy ale nie duży, podjadę niedługo jeszcze do znajomego mechanika niech tam popatrzy bo te spalanie to istny szokkkkk, wczoraj zajechałem na stację benzynową i i akurat jak dojeżdżałem zaświeciła mi się rezerwa zalałem za 50zł przejechałem ok 40km i już mi się zbliża znowu do rezerwy Broklin jak byś coś wiedział co to może być to daj znać, ja mam chyba wtorek najbliższy wolny więc podjadę do mechanika niech obada jeszcze sprawę to jak coś ja się dowiem to też dam znać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 17 Listopada 2007 Podłącz VAG-a, to bedziesz wiedział, co boli twoje auto. Skoro masz spadki mocy, to może byc winny czujnik Halla. I nie znajduje się on z boku silnika a z tyłu - niedaleko grodzi silnika. Ewentualnie masz zabrudzoną przepustnicę. Innym przypadkiem, moze byc styl jazdy. Jak go "meczysz" na każdym skrzyżowaniu, to ci koło 15-u wciagnie. A jak niedawno rozrząd wymienialeś, to moze masz przestawione coś. Zdarza sie, ze nie takie paski mechanicy zakładaja, bo do jednych idzie Z-153 a do innych Z-152. Sonda lambda sprawna, to juz wiecej pomysłów nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #20 Napisano 17 Listopada 2007 Czy jak czujnik Halla lub przepustnica by działała niepoprawnie to by wykazało na diagnostyce po podłączeniu VAG-a, bo mechanior u którego byłem jest niby bardzo dobry i mówił że to co mógł to sprawdził i że jest ok. Sprawdze jeszcze przy okazji ten zawór elektromagnetyczny:) Dzięki Danek75 za info. każda rada na wagę złota, będę szukał przyczyny aż znajdę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach