Skocz do zawartości
Gość mikefyda

problem z klimatyzacja prosze o podpowiedz!!

Rekomendowane odpowiedzi

Uszczelniacze ,nawet jeśli są to powinno się ich unikać- nigdy nie wiadomo co'' przy okazji'' zatkają. Ja bym nie ryzykował układ klimy jest zbyt ''drogi'' w naprawie żeby eksperymentować.:)

 

 

eksperymentowac akurat nie chcialbym:D tylko tym razem niestety trzeba bedzie patrzyc gosciom z serwisu na raczki;)bo kto wie do czego sa zdolni aby pozbyc sie klienta i dlatego musze przejrzec wszystko na forum aby juz byc nastepnym razem przygotowany na jakiekolwiek przekrety ze strony serwisu ale nadal czekam na wszystkie propozycje z waszej strony co moge jeszcze zrobic jak pojade do tego serwisu i na co mam uwarzac aby nie zostac samemu nabity:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eksperymentowac akurat nie chcialbym:D tylko tym razem niestety trzeba bedzie patrzyc gosciom z serwisu na raczki;)bo kto wie do czego sa zdolni aby pozbyc sie klienta i dlatego musze przejrzec wszystko na forum aby juz byc nastepnym razem przygotowany na jakiekolwiek przekrety ze strony serwisu ale nadal czekam na wszystkie propozycje z waszej strony co moge jeszcze zrobic jak pojade do tego serwisu i na co mam uwarzac aby nie zostac samemu nabity:(

 

Na Forum jest dział "Odradzam" wpisz tam dla potomnych ostrzeżenie z nazwą i adresem nierzetelnego warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety trzeba bedzie patrzyc gosciom z serwisu na raczki;)........ musze przejrzec wszystko na forum aby juz byc nastepnym razem przygotowany na jakiekolwiek przekrety ze strony serwisu ale nadal czekam na wszystkie propozycje z waszej strony co moge jeszcze zrobic jak pojade do tego serwisu i na co mam uwarzac aby nie zostac samemu nabity:(

No nic nowego raczej juz się nie wymyśli. Jak wygląda odgrzybianie, to już ci napisałem - nic nowego tu nie wymyślisz. Pozostaje tylko sprawdzenie szczelnosci specjalnym barwnikiem lub też naładowaniem instalacji gazem (ale innym) i przyjazd po 2-3 dniach na kontrolę - jakie jest ciśnienie tego gazu i o ile się zmieniło, czy też całkowicie zeszło. Wtedy wiadomo czy instalacja jest szczelna. Tak więc jeszcze pozostaje znalezienie uszkodzonego elementu. Najprawdopodobniej w grę wchodzi:

- chłodnica,

- przewody przy chłodnicy (te dwa gumowe w parze),

- filtr osuszacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuleszapiotr można sobie zażyczyć ozonowanie - odgrzybianie za pomocą ultradźwięków.W Szczecinie płaciłem 180 zł za przegląd , wymianę płynu i oleju, (uzupełnienie 150g czynnika chłodzącego) i ozonowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nic nowego raczej juz się nie wymyśli. Jak wygląda odgrzybianie, to już ci napisałem - nic nowego tu nie wymyślisz. Pozostaje tylko sprawdzenie szczelnosci specjalnym barwnikiem lub też naładowaniem instalacji gazem (ale innym) i przyjazd po 2-3 dniach na kontrolę - jakie jest ciśnienie tego gazu i o ile się zmieniło, czy też całkowicie zeszło. Wtedy wiadomo czy instalacja jest szczelna. Tak więc jeszcze pozostaje znalezienie uszkodzonego elementu. Najprawdopodobniej w grę wchodzi:

- chłodnica,

- przewody przy chłodnicy (te dwa gumowe w parze),

- filtr osuszacz.

 

 

 

to rozumne to wszystko tak ze jesli jade do serwisu i od razu im mowie ze gdzies moze byc nieszczelnosc w ukladzie to oni powinni najpierw sprawdzic to za pomoca barwnika pod cisnieniem stosujac inny gaz i dopiero po kilku dniach stwierdza czy mozna nabic takowa klime i tak to powinno przebiegac? jesli mam racje to mozna powiedziec ze ci kolesie juz popelnili BLAD bo skoro zostali poinformowani ze klima nie dziala i ze nie wiadomo czemu nie dziala to wlasnie w ten sposob powinni postepowac a nie ze z gory zalozyli ze wszystko jest na 100% sprawne i szczelne i nabili klime jak przy zwyklym uzupelnieniu mam racje?:)

 

a mozesz napisac co to jest to ozonowanie?:) a wiecie moze jaki koszt ponosi taki serwis za nabicie klimy?chodzi mi o sam freon czy inny plyn bo nawet nie wiem jaki to byl plyn:( pamietam ze butla miala kolor jasno szary bo jesli nie bedzie chcial zwrucic kasy to powiem ze moge zaplacic mu tylko za to co wpuscil do srodka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuleszapiotr mądra maszyna wysysa płyn oraz olej z instalacji samochodu , jest to ważone i uzupełnione w razie potrzeby,następnie instalacja jest napełniana powtórnie z dodatkiem barwnika. Jak wszystko jest OK to cieszysz się chłodkiem w Passku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam !

Kuleszapiotr: normalna procedura. masz gdzies nieszczelność, która powoduje, ze ucieka czynnik . wrócic do serwisu , który dokonał napłenienia i niech szukaja przyczyny ( koszt ponownego napełnienia powinien być za friko ) tutaj na forum nikt Ci nie pomorze skoro nie potrafisz rozmawiac z serwisem.

 

ja w zesżłym roku miałem identyczną sytuacje. Po zimie klima nie chłodziła wiec jade do serwisu i mowie zeby sprawdzili szczelnośc: nabili , odgrzybili , wymienli filtr i mowia jechac, gotowe. Pojechałem i po 2 dniach klima przestała chłodzić, wróciłem do serwisu i mowie, panowie wskakujcie pod auto i szukajcie nieszczelności.Ponowne napełnienie i sprawdzenie za darmo, w ramach pierwszej usługi . :-)

 

okazało sie ze parownik miał nieszczelność, nie da sie tego sprawdzić bezposrednio, a jedynie drogą eliminacji ( jak reszta układu szczelna to pozostaje tylko "on": typowa wada w awaryjnym B5 , nietety kosztowna: z robocizną ponad 1000 zł, w niektórych modelach dużo więcej, ustrojstwo jest tak schowane, ze trzeba zdjąć cała deske rozdzielczą) . na Twoim miejscu wróciłbym do serwisu, który dokonał napełnienia i niech szukaja nieszczelnosci i oczywiscie zycze Ci zeby to nie było to co u mnie :-) .Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki uki145:) jeszcze nie bylem w tym serwisie brak czasu:(ale z pewnoscia nie dam sie tak szybko wygonic z warsztatu;)a co do naprawy to widzialem juz ich w akcji jak skladali inne auto po szukaniu nieszczelnosci dokladnie audi A4 normalnie sie zdziwilem ze lakier z tego auta nie pospadal gdy nim szarpali w kazda strone aby zalozyc tylko zderzak! tak ze auta im juz nie zostawie aby tylko kase oddali i jade w inne miejsce po tym wszystkim co sie dowiedzialem z forum to raczej wiem jak powinni podejsc do takiej naprawy wielkie dzieki dla wszystkich:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam bylem juz w tym serwisie:)jak zrobilem troche halasu ze nie odpowiednio podchodza do swojej pracy tylko nabic klime jak najszybciej i nastepny to od razu znalezli troszke zakurzona:Dbutle z azotem jak sie nie myle;)i wtedy dopiero sprawdzali szczelnosc mojego ukladu klimy no i od razu nieszczelnosci sie znalazly:( az 2 chlodnica i nagrzewnica dziurawe do wymiany:mad:chlodnice juz wymienilem koszt200zl urzywka nagrzewnice tez juz mam koszt100zl urzywka tylko musze ja wymienic ale z tego co sie juz zorientowalem to nie jest taka latwa sprawa:(czy naprawde trzeba rozkrecic cala deske aby wymienic nagrzewnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam bylem juz w tym serwisie:)jak zrobilem troche halasu ze nie odpowiednio podchodza do swojej pracy tylko nabic klime jak najszybciej i nastepny to od razu znalezli troszke zakurzona:Dbutle z azotem jak sie nie myle;)i wtedy dopiero sprawdzali szczelnosc mojego ukladu klimy no i od razu nieszczelnosci sie znalazly:( az 2 chlodnica i nagrzewnica dziurawe do wymiany:mad:chlodnice juz wymienilem koszt200zl urzywka nagrzewnice tez juz mam koszt100zl urzywka tylko musze ja wymienic ale z tego co sie juz zorientowalem to nie jest taka latwa sprawa:(czy naprawde trzeba rozkrecic cala deske aby wymienic nagrzewnice?

 

Tak trzeba demontować deskę rozdzielczą - niedawno był osobny wątek na ten temat.Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przewody przy chłodnicy (te dwa gumowe w parze),

Czy to jest taka podwojna cienka czarna gumowana rurka wychodzaca z prawego nadkola i idaca przed chlodnica na dole??

 

Ostatnio zauwazylem ze mam mocowanie od niej urwane i sobie luzno latala, a po paru dniach mimo zalaczania sprezarki klima nie chlodzi, vag pokazuje tylko blad silniczka z jednej z klap.

 

EDIT:

 

Chodzi mi o to.

18d6cdd4ff910108.jpg

 

i jakas kostka na tym przed chłodnicą:

419a8b5594fe870e.jpg

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem ,

wubiegłym roku wymieniłem chłodnice i napełniłem klime a teraz pozimie gdy zrobiło się ciepło stwierdziłem że klima nie działa.

pojechałem z reklamacją ,goście pooglądali w ultrafiolecie i stwierdzili że nie widać miejsca wycieku więc to może być tylko parownik (400zl.) + wymiana 400zl.

Zastanawia mnie czy można stwierdzic po zimie bez napełnienia klimy barwnikiem

że nie ma wycieku na chłodnicy lub połączeniach,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie działa to znaczy nie włącza się kompresor czy włącza się ale nie chłodzi ?

Po zimie to niewiele sobie zobaczą. Najlepiej ją spróbować nabić i poszukać wycieków. Jeżeli nic nie znajdziesz to wtedy szukać dalej, sprawdzić bezpiecznik, kabelki.

 

Najlepiej zrobić to wszystko w jednym warsztacie, ale patrząc na ręce. Jeśli warsztat jest dobry, to ostatnie nabicie powinieneś mieć za friko ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myśle że nie ma gazu i dlatego nie działa, po naciśnięciu na zaworek nic nie słychać abyuchodziło z klimy.

Zrobie jeszcvze test klimy aby zobaczyć jakie błędy pokazuje ale raczej jest pusta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa chłodnica i do wymiany , poszła do reklamacji a ja dalej czekam .

Może jeszcze jilka dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam problem z moim passatem b5 a mianowicie z chlodnica klimy. Jest ona dziurawa i wymaga wymiany. numer fabrycznej chlodnicy w moim aucie to 8D0260401D. Pytanie brzmi czy moge zamontowac w nim chlodnice o innym numerze np 401C lub 401 A? Czy bedzie pasowac i czy sa w nich wogole jakies roznice? Prosze o podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to jest taka podwojna cienka czarna gumowana rurka wychodzaca z prawego nadkola i idaca przed chlodnica na dole??

Nie. O przewody, to chodziło mi o te dwa, co są grubości kciuka - nie te ze zdjęcia :fajny

 

 

 

i jakas kostka na tym przed chłodnicą:

419a8b5594fe870e.jpg

 

 

To jest czujnik G-17 - temperatury zewnętrznej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem. Wymieniałem napinacz paska alternatora i paska klimy wraz z paskami ale musiałem trochę podjechać bez paska klimy a teraz po całej wymianie cały czas chodzi mi wentylator klimy i miga mi wyświetlacz sterowania klimą, jest błąd 318 czy wystarczy tylko dobić klimę i wszystko będzie dobrze czy coś mogło się zepsuć bo ten wentylator ciągle chodzi nawet na "OFF"

 

Witam był przerwany przewodzik od czujnika ciśnienia klimy

Edytowane przez przem0
awaria naprawiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności