kuleszapiotr Zgłoś #21 Napisano 5 Czerwca 2008 Uszczelniacze ,nawet jeśli są to powinno się ich unikać- nigdy nie wiadomo co'' przy okazji'' zatkają. Ja bym nie ryzykował układ klimy jest zbyt ''drogi'' w naprawie żeby eksperymentować. eksperymentowac akurat nie chcialbym:D tylko tym razem niestety trzeba bedzie patrzyc gosciom z serwisu na raczki;)bo kto wie do czego sa zdolni aby pozbyc sie klienta i dlatego musze przejrzec wszystko na forum aby juz byc nastepnym razem przygotowany na jakiekolwiek przekrety ze strony serwisu ale nadal czekam na wszystkie propozycje z waszej strony co moge jeszcze zrobic jak pojade do tego serwisu i na co mam uwarzac aby nie zostac samemu nabity:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #22 Napisano 5 Czerwca 2008 eksperymentowac akurat nie chcialbym:D tylko tym razem niestety trzeba bedzie patrzyc gosciom z serwisu na raczki;)bo kto wie do czego sa zdolni aby pozbyc sie klienta i dlatego musze przejrzec wszystko na forum aby juz byc nastepnym razem przygotowany na jakiekolwiek przekrety ze strony serwisu ale nadal czekam na wszystkie propozycje z waszej strony co moge jeszcze zrobic jak pojade do tego serwisu i na co mam uwarzac aby nie zostac samemu nabity:( Na Forum jest dział "Odradzam" wpisz tam dla potomnych ostrzeżenie z nazwą i adresem nierzetelnego warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #23 Napisano 5 Czerwca 2008 niestety trzeba bedzie patrzyc gosciom z serwisu na raczki;)........ musze przejrzec wszystko na forum aby juz byc nastepnym razem przygotowany na jakiekolwiek przekrety ze strony serwisu ale nadal czekam na wszystkie propozycje z waszej strony co moge jeszcze zrobic jak pojade do tego serwisu i na co mam uwarzac aby nie zostac samemu nabity:( No nic nowego raczej juz się nie wymyśli. Jak wygląda odgrzybianie, to już ci napisałem - nic nowego tu nie wymyślisz. Pozostaje tylko sprawdzenie szczelnosci specjalnym barwnikiem lub też naładowaniem instalacji gazem (ale innym) i przyjazd po 2-3 dniach na kontrolę - jakie jest ciśnienie tego gazu i o ile się zmieniło, czy też całkowicie zeszło. Wtedy wiadomo czy instalacja jest szczelna. Tak więc jeszcze pozostaje znalezienie uszkodzonego elementu. Najprawdopodobniej w grę wchodzi: - chłodnica, - przewody przy chłodnicy (te dwa gumowe w parze), - filtr osuszacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #24 Napisano 5 Czerwca 2008 kuleszapiotr można sobie zażyczyć ozonowanie - odgrzybianie za pomocą ultradźwięków.W Szczecinie płaciłem 180 zł za przegląd , wymianę płynu i oleju, (uzupełnienie 150g czynnika chłodzącego) i ozonowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuleszapiotr Zgłoś #25 Napisano 5 Czerwca 2008 No nic nowego raczej juz się nie wymyśli. Jak wygląda odgrzybianie, to już ci napisałem - nic nowego tu nie wymyślisz. Pozostaje tylko sprawdzenie szczelnosci specjalnym barwnikiem lub też naładowaniem instalacji gazem (ale innym) i przyjazd po 2-3 dniach na kontrolę - jakie jest ciśnienie tego gazu i o ile się zmieniło, czy też całkowicie zeszło. Wtedy wiadomo czy instalacja jest szczelna. Tak więc jeszcze pozostaje znalezienie uszkodzonego elementu. Najprawdopodobniej w grę wchodzi:- chłodnica, - przewody przy chłodnicy (te dwa gumowe w parze), - filtr osuszacz. to rozumne to wszystko tak ze jesli jade do serwisu i od razu im mowie ze gdzies moze byc nieszczelnosc w ukladzie to oni powinni najpierw sprawdzic to za pomoca barwnika pod cisnieniem stosujac inny gaz i dopiero po kilku dniach stwierdza czy mozna nabic takowa klime i tak to powinno przebiegac? jesli mam racje to mozna powiedziec ze ci kolesie juz popelnili BLAD bo skoro zostali poinformowani ze klima nie dziala i ze nie wiadomo czemu nie dziala to wlasnie w ten sposob powinni postepowac a nie ze z gory zalozyli ze wszystko jest na 100% sprawne i szczelne i nabili klime jak przy zwyklym uzupelnieniu mam racje? a mozesz napisac co to jest to ozonowanie? a wiecie moze jaki koszt ponosi taki serwis za nabicie klimy?chodzi mi o sam freon czy inny plyn bo nawet nie wiem jaki to byl plyn:( pamietam ze butla miala kolor jasno szary bo jesli nie bedzie chcial zwrucic kasy to powiem ze moge zaplacic mu tylko za to co wpuscil do srodka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #26 Napisano 5 Czerwca 2008 kuleszapiotr mądra maszyna wysysa płyn oraz olej z instalacji samochodu , jest to ważone i uzupełnione w razie potrzeby,następnie instalacja jest napełniana powtórnie z dodatkiem barwnika. Jak wszystko jest OK to cieszysz się chłodkiem w Passku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #27 Napisano 6 Czerwca 2008 Witam ! Kuleszapiotr: normalna procedura. masz gdzies nieszczelność, która powoduje, ze ucieka czynnik . wrócic do serwisu , który dokonał napłenienia i niech szukaja przyczyny ( koszt ponownego napełnienia powinien być za friko ) tutaj na forum nikt Ci nie pomorze skoro nie potrafisz rozmawiac z serwisem. ja w zesżłym roku miałem identyczną sytuacje. Po zimie klima nie chłodziła wiec jade do serwisu i mowie zeby sprawdzili szczelnośc: nabili , odgrzybili , wymienli filtr i mowia jechac, gotowe. Pojechałem i po 2 dniach klima przestała chłodzić, wróciłem do serwisu i mowie, panowie wskakujcie pod auto i szukajcie nieszczelności.Ponowne napełnienie i sprawdzenie za darmo, w ramach pierwszej usługi . :-) okazało sie ze parownik miał nieszczelność, nie da sie tego sprawdzić bezposrednio, a jedynie drogą eliminacji ( jak reszta układu szczelna to pozostaje tylko "on": typowa wada w awaryjnym B5 , nietety kosztowna: z robocizną ponad 1000 zł, w niektórych modelach dużo więcej, ustrojstwo jest tak schowane, ze trzeba zdjąć cała deske rozdzielczą) . na Twoim miejscu wróciłbym do serwisu, który dokonał napełnienia i niech szukaja nieszczelnosci i oczywiscie zycze Ci zeby to nie było to co u mnie :-) .Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuleszapiotr Zgłoś #28 Napisano 6 Czerwca 2008 dzieki uki145:) jeszcze nie bylem w tym serwisie brak czasu:(ale z pewnoscia nie dam sie tak szybko wygonic z warsztatu;)a co do naprawy to widzialem juz ich w akcji jak skladali inne auto po szukaniu nieszczelnosci dokladnie audi A4 normalnie sie zdziwilem ze lakier z tego auta nie pospadal gdy nim szarpali w kazda strone aby zalozyc tylko zderzak! tak ze auta im juz nie zostawie aby tylko kase oddali i jade w inne miejsce po tym wszystkim co sie dowiedzialem z forum to raczej wiem jak powinni podejsc do takiej naprawy wielkie dzieki dla wszystkich:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuleszapiotr Zgłoś #29 Napisano 11 Czerwca 2008 witam bylem juz w tym serwisie:)jak zrobilem troche halasu ze nie odpowiednio podchodza do swojej pracy tylko nabic klime jak najszybciej i nastepny to od razu znalezli troszke zakurzona:Dbutle z azotem jak sie nie myle;)i wtedy dopiero sprawdzali szczelnosc mojego ukladu klimy no i od razu nieszczelnosci sie znalazly:( az 2 chlodnica i nagrzewnica dziurawe do wymiany:mad:chlodnice juz wymienilem koszt200zl urzywka nagrzewnice tez juz mam koszt100zl urzywka tylko musze ja wymienic ale z tego co sie juz zorientowalem to nie jest taka latwa sprawa:(czy naprawde trzeba rozkrecic cala deske aby wymienic nagrzewnice? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #30 Napisano 11 Czerwca 2008 witam bylem juz w tym serwisie:)jak zrobilem troche halasu ze nie odpowiednio podchodza do swojej pracy tylko nabic klime jak najszybciej i nastepny to od razu znalezli troszke zakurzona:Dbutle z azotem jak sie nie myle;)i wtedy dopiero sprawdzali szczelnosc mojego ukladu klimy no i od razu nieszczelnosci sie znalazly:( az 2 chlodnica i nagrzewnica dziurawe do wymiany:mad:chlodnice juz wymienilem koszt200zl urzywka nagrzewnice tez juz mam koszt100zl urzywka tylko musze ja wymienic ale z tego co sie juz zorientowalem to nie jest taka latwa sprawa:(czy naprawde trzeba rozkrecic cala deske aby wymienic nagrzewnice? Tak trzeba demontować deskę rozdzielczą - niedawno był osobny wątek na ten temat.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #31 Napisano 19 Listopada 2008 (edytowane) przewody przy chłodnicy (te dwa gumowe w parze), Czy to jest taka podwojna cienka czarna gumowana rurka wychodzaca z prawego nadkola i idaca przed chlodnica na dole?? Ostatnio zauwazylem ze mam mocowanie od niej urwane i sobie luzno latala, a po paru dniach mimo zalaczania sprezarki klima nie chlodzi, vag pokazuje tylko blad silniczka z jednej z klap. EDIT: Chodzi mi o to. i jakas kostka na tym przed chłodnicą: Edytowane 26 Listopada 2008 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
top12 Zgłoś #32 Napisano 30 Kwietnia 2009 Witam Mam podobny problem , wubiegłym roku wymieniłem chłodnice i napełniłem klime a teraz pozimie gdy zrobiło się ciepło stwierdziłem że klima nie działa. pojechałem z reklamacją ,goście pooglądali w ultrafiolecie i stwierdzili że nie widać miejsca wycieku więc to może być tylko parownik (400zl.) + wymiana 400zl. Zastanawia mnie czy można stwierdzic po zimie bez napełnienia klimy barwnikiem że nie ma wycieku na chłodnicy lub połączeniach, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sir_kula Zgłoś #33 Napisano 5 Maja 2009 Nie działa to znaczy nie włącza się kompresor czy włącza się ale nie chłodzi ? Po zimie to niewiele sobie zobaczą. Najlepiej ją spróbować nabić i poszukać wycieków. Jeżeli nic nie znajdziesz to wtedy szukać dalej, sprawdzić bezpiecznik, kabelki. Najlepiej zrobić to wszystko w jednym warsztacie, ale patrząc na ręce. Jeśli warsztat jest dobry, to ostatnie nabicie powinieneś mieć za friko . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
top12 Zgłoś #34 Napisano 5 Maja 2009 Myśle że nie ma gazu i dlatego nie działa, po naciśnięciu na zaworek nic nie słychać abyuchodziło z klimy. Zrobie jeszcvze test klimy aby zobaczyć jakie błędy pokazuje ale raczej jest pusta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
top12 Zgłoś #35 Napisano 24 Czerwca 2009 Nowa chłodnica i do wymiany , poszła do reklamacji a ja dalej czekam . Może jeszcze jilka dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domalek24 Zgłoś #36 Napisano 1 Grudnia 2011 Witam wszystkich mam problem z moim passatem b5 a mianowicie z chlodnica klimy. Jest ona dziurawa i wymaga wymiany. numer fabrycznej chlodnicy w moim aucie to 8D0260401D. Pytanie brzmi czy moge zamontowac w nim chlodnice o innym numerze np 401C lub 401 A? Czy bedzie pasowac i czy sa w nich wogole jakies roznice? Prosze o podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #37 Napisano 1 Grudnia 2011 Czy to jest taka podwojna cienka czarna gumowana rurka wychodzaca z prawego nadkola i idaca przed chlodnica na dole?? Nie. O przewody, to chodziło mi o te dwa, co są grubości kciuka - nie te ze zdjęcia :fajny i jakas kostka na tym przed chłodnicą: To jest czujnik G-17 - temperatury zewnętrznej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przem0 Zgłoś #38 Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) Witam mam problem. Wymieniałem napinacz paska alternatora i paska klimy wraz z paskami ale musiałem trochę podjechać bez paska klimy a teraz po całej wymianie cały czas chodzi mi wentylator klimy i miga mi wyświetlacz sterowania klimą, jest błąd 318 czy wystarczy tylko dobić klimę i wszystko będzie dobrze czy coś mogło się zepsuć bo ten wentylator ciągle chodzi nawet na "OFF" Witam był przerwany przewodzik od czujnika ciśnienia klimy Edytowane 26 Lipca 2012 przez przem0 awaria naprawiona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach