Skocz do zawartości
Gość dziku007

jak to jest z tym "aluminiowym zawieszeniem" w pas

Rekomendowane odpowiedzi

uki145, jak napisałem wcześniej, mnie to wszystko jedno jakie Ty masz zdanie na ten temat.

Nie będę się wykazywał poziomem swojej wiedzy bo takie dyskusje zawsze prowadzą do wzrostu ciśnienia a to i tak mam za wysokie.

Co mam Ci napisać ? Żebyś położył się pod autem i sobie obejrzał co tam jest ? Żebyś podniósł tył auta i spowodował aby jedno koło poszło na dół a drugie do góry ?

Co, obydwa poszły w dół ? Hmmm.... Jak to się ma do tego co napisałeś:

 

półzalezne zawieszenie to konstrukcja w której koła pracuja od siebie niezaleznie ( ruch wahacza prawego koła nie ma wpływu na ruch wahacza koła lewego

 

Patrząc tak jak Ty to wszystko jest od czegoś zależne. Przednie zawieszenie w B5 też jest zależne bo mamy stabilizator - i on naprawdę pracuje !

Tylna belka pracuje tak jak i np. całe nadwozie, a nawet szyby- też pracują. Tylny most w Żuku np też pracuje- nie ma rzeczy idealnie sztywnych.

 

Dużo można o tym. Wolę jednak konkrety, konstruowanie zawieszeń, możemy zresztą tę belkę przeliczyć, aż taka trudna to ona nie jest. Konstrukcja cepa mniej więcej.

Tylko po co ? Zawsze można użyć pseudonaukowego żargonu technicznego (słowa, słowa...), można coś nazwać tak lub inaczej ale to nie zmienia właściwości nazwanej rzeczy. Niejaka firma Skoda nazwała swoje auto Octavia (to nie-kombi) sedanem, chociaż to bzdura wierutna.

Ty wychwalasz tylną belkę w B5, czyli pomysł stary jak świat. Nie to jest złe, że pomysł stary, tylko to, że w każdym aucie VW które użytkowałem z tą belką (a kilka było) przeżywałem uroki walniętych silentbloków i koszmar ich wymiany.

I wcale mi się nie podobała ta elastyczność powiązania z nadwoziem i to, że mi tył auta latał na zakrętach.

I nie pisz mi że widocznie za szybko jechałem, bo tak już mam po prostu ;)

 

Myślę, że na tym możemy poprzestać, uznając, że mamy na ten temat różne zdanie i darzymy się wzajemnym szacunkiem. Dyskusja w tym kierunku wydaje mi się bezcelowa, a tak przynajmniej mamy szansę rozstać się w pokoju i omijać w przyszłości z daleka.

 

A więc zamiast :kijemgo: proponuję :zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78
RomanS napisał/a:

lalka78 napisał/a:

Z drugiej strony musze potwierdzic opinię że roczniki do '97 maja dużo gorszą wytrzymałość elementów zawieszenia niż po lifcie.

 

 

Z tym, że roczników z zawieszeniem B5 do 97 to nie było, przynajmniej w liczbie mnogiej

 

Miałes cos innego na mysli a tylko tak Ci się napisało ?

 

 

teraz ja nie bardzo wiem o co ci chodzi

 

No nie wiem jak to prościej napisać ? Może przez pytanie : ile to roczników B5 przed 97 miało wielowahaczowe zawieszenie. Napisałeś "roczniki przed 97" a tych roczników nie było bo w 96 był B4 z całkiem innym zawieszeniem...

Z tego co napisałeś mozna wnioskować, że lift był w 97 roku:

 

roczniki do '97 maja dużo gorszą wytrzymałość elementów zawieszenia niż po lifcie.

 

a przecież to nie tak. Więc pomyślałem, że miałeś na myśli rok 2000 a napisało Ci się 97.

 

Tak było ???

 

 

fakt

 

chodziło mi o modele po lifcie a nie przed 97 ' byłem chyba czymś zamroczony czy przywiozłem jakąś chorobą z filipin jak nasz pan KWAśniewski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodziło mi o modele po lifcie a nie przed 97 ' byłem chyba czymś zamroczony czy przywiozłem jakąś chorobą z filipin jak nasz pan KWAśniewski

 

Kurde a jak to poczatek jakiejś epidemii ??? niektóre wirusy strasznie szybko się rozchodzą, a tropikalne to już w ogóle :niepewny::zalamany:

 

Trzeba szybko jakieś dobre lekarstwo zażyć, np. :piwo:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Wiatam! tak to sie ma do tego co napisąłem ze w całkowicie niezaleznej wielowahaczówce koła tez pojda na dół po podniesieniu auta . reakcja na dziury jednego koła nie powoduje zmiany połozenia drugiego o to mi chodziło w opisie "belki". nie wychwalam tego typu zawieszenia uwazam jednak ,ze jak na tak miekko dobrane sprezyny i amorki tył b5 zachowuje sie dosyc neutralnie ( nie jedna wielowahaczówka jest tak zestrojona ,ze auto jest bardzo nadsterowne :np ford focus i generacji ,chevrollet lacetti) . chetnie , moge na ten temat porozmawiac, tym bardziej mam do tego ochote ,bo teraz moja wypowiedz awansowała ;-) to juz nie bzdury ,ale róznica zdan !!!!!! .jestem spokojnym typem człowieka , nawet ostra róznica pogladów nie spowoduje u mnie podniesienia cisnienia , a tym bardziej agresji . jednak z uwagi na spora róznice wieku(jestem duzo młodszy): wielki szacunek i oczywisie w zwiazku z tym przystaje na propozycje zakonczenia tematu :zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności