Skocz do zawartości
Gość tomeks

do posiadaczy TIPTRONIC-a

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomeks

witam.czy auto z tiptroniciem na recznej zmianie biegow pali mniej(porownujac do takiego samego stylu jazdy),a jezeli tak,to o ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość paolooo

jesli bedziesz zmianil szybciej biegi (tak jak na D przy lekkim gazie) to pewnie mniej spali.

 

Ja staram sie jak moge i srednio na kompie wychodzi mi 10-11 :hurra: a bylo 13-15 :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spala mniej szczegolnie jak z duzych predkosci hamujesz silnikiem (recznie zmieniasz biegi) i przy okazji "czajenia" sie przy wyprzedzaniu tez spalisz kilka kropel mniej bedac od razu na wlasciwym biegu....

no ale nie po to sie kupuje automat zeby pozniej recznie oszczedzic litr lub dwa :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy w trybie ręcznej zmiany biegów spalanie może być mniejsze niż przy jeździe na D, ale kosztem przeciążenia silnika :dobani: . Będzie on pracował w niekorzystnym zakresie obrotów, choć elektronika i tak nie pozwoli zbytnio przymulać. Osobiście dźwignię przestawiam na "+-" tylko bezpośrednio przed wyprzedzaniem jakiegoś auta. Przytrzymuję wtedy skrzynkę np na 3-ce, i gaz do oporu :cwaniak: . Ma to jednak niewiele wspólnego z oszczędzaniem paliwka :rotfl: .

 

Pozdrawiam

Dominek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po zakupie swojego paska robilem takie proby porownujac spalanie podawane wg MFA i na tiptronicu zawsze wychodzilo mi ok 1,5-2 l mniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks
no ale nie po to sie kupuje automat zeby pozniej recznie oszczedzic litr lub dwa

 

 

nosze sie z zamiarem sprowadzenia z USA vw touarega 4.2 V8 z automatem(tam innych niema)

 

a powszechnie wiadomo,ze automat pali ok.20% wiecej

 

to auto pali 20L (20x4,2zl=84zl :przestraszony: )

 

na gaz 22L (22x2,1zl=46,2zl :ok: )

 

bylem ciekawy,czy na manualu spali mniej(dodatkowo to nie jestem zwolennikiem automatu-pare lat temu mialem FORDA AEROSTAEA z automatem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki sens jest kupowac auto na ktorego utrzymanie cie nie stac ??????

mi passat pali miedzy 8 a 13 i mi to nie przeszkadza , jak bym chcial oszczedne autko to bym kupil cos malego z oszczednym silnikiem a nie kupic duzy silnik i super auto na pokaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

tomeks, chcesz takie auto mieć w gazie? Nie boisz się problemów. Audi A8 z silnikami V8 3,7 i 4,2 przy nawet najlepszej instalacji gazowej miały gro problemów. Ta elektronika nie toleruje gazu i emulacji sygnałów z centralnek gazowych. Po pewnym czasie problemy bywają nie od opanowania.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tiptronika używam tylko podczas wyprzedzania tudzież podczas tzw "przegonienia" silnicza :)

 

edit:

no i spala wtedy więcej :D więc dla mnie D jest bardziej ekonomiczne :)

Edytowane przez nikos-demos
p.s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

touareg na gaz???profanacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas jazdy w trybie ręcznej zmiany biegów spalanie może być mniejsze niż przy jeździe na D, ale kosztem przeciążenia silnika :dobani: . Będzie on pracował w niekorzystnym zakresie obrotów, choć elektronika i tak nie pozwoli zbytnio przymulać. Osobiście dźwignię przestawiam na "+-" tylko bezpośrednio przed wyprzedzaniem jakiegoś auta. Przytrzymuję wtedy skrzynkę np na 3-ce, i gaz do oporu :cwaniak: . Ma to jednak niewiele wspólnego z oszczędzaniem paliwka :rotfl: .

 

Pozdrawiam

Dominek

Dominiku,Czy orintujesz sie jaka moze być przyczyna że przy przejsciu na +/- nie działa mi manetka,jescze wczoraj było OK.Sama skrzynka lata super ale teraz wogóle manualn nie styka???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dominiku,Czy orintujesz sie jaka moze być przyczyna że przy przejsciu na +/- nie działa mi manetka,jescze wczoraj było OK.Sama skrzynka lata super ale teraz wogóle manualn nie styka???

 

Może być uszkodzony przełącznik przy gałce zmiany. Podłącz VAG i zobaczysz powinno być widać na kompie.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety VAG nic nie wykazuje.

Czy myslisz że jest to duża i powazna robota z tym stycznikiem?

 

---------- Post added at 20:15 ---------- Previous post was at 19:57 ----------

 

Czy polecacie mi kogoś, albo osobicie jestescie w stanie mi pomóc w W-wie lub okolicach.

 

problem !!!!!

"Dominiku,Czy orientujesz sie jaka moze być przyczyna że przy przejsciu na +/- nie działa mi manetka,jeszcze wczoraj było OK.Sama skrzynka lata super ale teraz wogóle manualn nie styka??? "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności