Gość unomat Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2007 Witam. Od pewnego czasu mój passat wchodzi w tryb awaryjny - po 120km, zgaszę odpalę wszystko śmiga. Czasami słychać takie dziwne rzędzenie gdzieś z silnika przy dodawaniu gazu. Byłem u mechanika diagnozował ( podłaczal pomke itp) i stwierdził, że zepsuty jest tez czarny plastikowy zaworek przy zaworze EGR - może to być przyczyna moich problemów????. Sama turbina podobno jest sprawna - wyszło to na pomiarach. Sam zawór EGR czyściłem i dalej się poci. Po podłączeniu do KOMPA wyskakują mi błędy - że turbina przeładowuje, i że czujnik temperatury paliwa ma zwarcie - jest to błąd stały i nie mogę go wykasować. Czy macie jakieś sugestie i porady. Będę wdzięczny za jakąś wskazówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2007 najlepiej umieść logi w poście to może się z nich coś dowiemy. przyczyn może być kilka jeśli nie turbina to n75. zawór EGR najlepiej zaślepić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radok Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2007 miałem takie same objawy ,błąd z kompa to cos tam 15 czy 17 tys.-sorry nie pamiętam -high presure cos tam dalej- oczywiście pomogło czyszczenie turbiny -10 godz. we dwóch-trudno rozkrecić zapieczone śruby.EGR zaślepiłem ale w tych modelach wywala błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KRiS_2 Zgłoś #4 Napisano 3 Października 2007 Sama turbina podobno jest sprawna - wyszło to na pomiarach. Czy podczas pomiarów wystąpił błąd? Czy nie zaczął mocniej dymić? Kiedy występuje tryb awaryjny zawsze czy sporadycznie? Mogą to być zapieczone kierownice w turbo, niektórzy próbują je rozruszać poruszając sztangą idącą z gruszki do turba czasami to pomaga, ale nie wiem na jak długo. Czyszczenie zostawiłbym na sam koniec (spory koszt). Najpierw wykluczyłbym czujnik ciśnienia doładowania-czujnik temperatury powietrza G71/G72 jest on zespolony w jednej obudowie (u góry z prawej strony silnika). Może być uszkodzony i pokazywać zawyżone wartości a VAG nie pokaże błędu o uszkodzeniu czujnika tylko o przeładowaniu. Następnie zawór regulujący ciśnienie doładowania N75 (biała główka) jest między turbiną a chłodnicą odpowiada on za położenie kierownic. Egr (N18) dużo osób zaślepia to pewnie nie powinien mieć tu znaczenia. Najlepiej tak jak powiedział nakonr zrób logi dynamiczne od 1500 obr do 4500 obr na 3 biegu z pedałem wciśniętym na 100% z jazdy zawierające obroty, ciśnienie doładowania, przepływkę i poproś o analizę. Co do czujnika temperatury paliwa możesz sprawdzić wtyczkę, ale pewnie będzie do wymiany. Jak będziesz kupować koszt nie powinien być duży sprawdź ile kosztuje w ASO, a później na allegro. Zdarza się że w serwisie można zapłacić taniej niż kupując przez internet . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość martini-vip Zgłoś #5 Napisano 3 Października 2007 Witaj miałem w te wakacje podobny problem, może to być to ale nie koniecznie otóż pod maskom blisko akumulatora jest gruba długa rura przypomina kolanko wchodzi w turbinę nie wiem jak ją się profesjonalnie nazywa jest na niej zawór chyba EGR, może ona być pęknięta od spodu, zdarza się że w upalne dni pęknie tak jak mnie, gdy dodasz gazu na biegu usłyszysz takie syczenie, no i pod inspekcją waga występują błędny tak jak napisałeś, wymontuj tę rurę i sprawdź ją może ci ona pomóc w odnalezieniu problemu... Pozdrowienia dla twej Limuzyny ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość unomat Zgłoś #6 Napisano 3 Października 2007 Dzieki wszystkim za wskazówki. W sobotę mam trochę wolnego to spróbuje zdiagnozować usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ReEB Zgłoś #7 Napisano 3 Października 2007 Tylko napisz czy udało się ustalić co to było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Granwork Zgłoś #8 Napisano 3 Października 2007 siemka mam podoby problem . Dzisiaj na trasie samochódzaczą mi dymic i tak jak by szarpało mocą , mam paska 3BG 130km automat . I jutro chciałbym znalesc usterke , podpiąc vaga i chyba zrobic pomiar 3 i 11 grupy ???? a i jeszcze czytałem ze moze jakis przewód rura sie rozczelniła od turbo , coś innego jeszcze sprawdzać jakies pomiary dodatkowe albo coś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisnia13 Zgłoś #9 Napisano 4 Października 2007 Ponowie bardzo pilnie potrzebuje rady u mnie blad 575 wymienilem N75 przewody i nic więc dziś wykręcilem turbo by wyczyszcić kierowniczki. Moje pytanie jest takie : Czy w mojej turbinie one są ? (1.9 TDI 90 km ) bo od strony wydechowej widze tylko że sztanga kieruje ,, dekielkiem " który otwiera wyplyw spalin i niczym innym wiec co mogloby sie zapiec. Prosze o odpowiedz bo nie wiem czy walczyć z tymi śróbami by dostać się do wirnika-cholernie zapieczone. Na forum ktoś napisal że są one tylko w turbinach ze zmienna geometrią . A ta jest jaka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość audi a6 Zgłoś #10 Napisano 4 Października 2007 wiśnia 13 u ciebie niema kierowniczek więc się nie zapiekły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisnia13 Zgłoś #11 Napisano 4 Października 2007 No to super pól dnia wyjmowalem turbo a tu nie ma , ale skoro mam ją na wieszchu to może rozkręcić i zobaczyć co tam jest w tej części wydechowej - czego moge się spodziewać nic tam nie ma tylko wirnik ? Dzięki za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach