Skocz do zawartości
Gość stark

Znikający płyn chłodzący

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bomkallo

u, a u mnie plyn saczy sie od rury przy glowicy na ktorej tam czujnik temp. jest i tez zapewne sobie na bloku szybko usycha ale slady widac;p

a w zbiorniku wyrownawczym znalazlem plamke mazi wiec pewnie glowica gdzies delikatnie przebija bo olej i tak bierze wiec sie tam pewnie wszystko ladnie kotluje:P ino korek od oleju bardzo ladny, a nie takie sromotne glowice mialem:P a aluminium nie peka jak zeliwniaki:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek66zygi

miałem taki kiedyś przypadek , pękła uszczelka pod głowicą a płyn chłodzący szedł na tłok i wydostawał sie kolektorem wylotowym do układu wydechowego - można to zobaczyć jeżeli spojrzysz na rurę wydechową a z niej będzie wydobywał się białawy dym , można też powąchać . Czuć będzie płynem chłodzącym .Konieczne jest zdjęcie głowicy, wymiana uszczelki a być może i tłoka i pierścieni przez które wydobywał się płyn Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtam!!

Dużo ci tego płynu uciekało i czy było widać w oleju. Ile cie taka naprawa wyniosła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość akula1964

witam!!

Mam problem z VW Passat B5 TDI silnik ajm. Wyrzuca mi płyn chlodniczy przez zbiornik wyrównawczy. Z początku były to małe ilości. Obecnie plyn jest wyrzucany w dużej ilości. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam!!

Mam problem z VW Passat B5 TDI silnik ajm. Wyrzuca mi płyn chlodniczy przez zbiornik wyrównawczy. Z początku były to małe ilości. Obecnie plyn jest wyrzucany w dużej ilości. Co może być tego przyczyną?

 

Nie trafiłes w dział. Ten jest o B3/B4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomisław

Po dwóch latach użytkowania stwierdziłem dopiero, że płyn uciekał a właściwie rosił przez niedokręcone śruby pompy wodnej. Dostęp fatalny, z kanału, śruby dokręciłem i po problemie, a tak dolewałem 0,5 l miesięcznie.

pzdr

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak, że bulgotała woda (gdzieś w nagrzewnicy) i ubywało płynu w zbirniczku tym więcej im szybciej jechałem.Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą.Problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł_Kg

Czy sprawdzenie przewodów ukłądu chłodniczego "czy są twarde" jednoznacznie mówi nam o pęknięciu głowicy lub uszkodzeniu uszczelki po głowicą? Czy głowica lub uszczelka mogą być niesprawne nawet wtedy gdy przewody po sprawdzeniu okazują się miękkie? Problem polega na tym że mam do kupienia passata 1.9 Diesel po okazyjnej cenie jednak okazuje sie że ubywa w nim płyn chłodniczy (nie zawacham sie stwierdzić że w dość znacznych ilościach)...wiadomym w takiej sytuacji jest również sprawdzenie stanu (ilości, konsystencji, barwy) oleju w silniku oraz obserwacja spalin na wylocie... czy po oględzinach tych wszystkich rzeczy i stwierdzeniu że jest ok mogę mimo to narazić sie że kupuję samochód z mikropęknięciem głowicy lub ewentualnie do wymiany uszczelki po głowicą? Dodam że jest oczywiście wiele innych możliwych przyczyn tego "wycieku" ale chyba nie powinny one być bardziej kłopotliwe od wyżej wymienionego (na co mam nadzieje) i będe wtedy mógł poprostu "skusić sie" na kupno :) Prosze was o szybką odpowiedz! Z góry wielkie dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wyciek jest gdzieś na wężu, krućcu to nie ma problemu, bo to można tanim kosztem usunąć. Jeżeli nie widać wycieku to już gorsza sprawa, ja bym takiego nie brał. Trzeba by sprawdzić jak wygląda płyn w zbiorniczku i olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

o tej dziurce w korku tez slyszalem od tirowcow. robia je w Manie i Mercedesie i z twardymi wezami maja spokoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość decydent

Czy ten wyciek ma związek z ubywającym płynem chłodniczym?

zdjęcie

Ubywa mi około litr na 1000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten wyciek ma związek z ubywającym płynem chłodniczym?

zdjęcie

Ubywa mi około litr na 1000 km

 

ale gdzie :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mało widać na tym zdjęciu, ale prawdopodobnie jest to wyciek oleju spod odmy i nie ma nic wspólnego z ubywającym płynem chłodniczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Gdzie jest zamieszczony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym informujący o stanie płynu w B4? Można go wymienić, jakoś wyjąć, czy trzeba cały zbiorniczek wyrównawczy kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się go wyminienić, musisz kupić cały zbiorniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rikardo

Witam.Mam mały problem.Zauważyłem ze ubywa mi płynu 100ml na 100 km w korku mam białą maz ,kopci na biało dosc mocno.Oleju nie przybawa ani nie zmienia barwy na kawowy,na bloku widoczne jest pocenie sie silnika i tak mysle ze to plyn bo na olej to nie wyglada.Czy to jest wina uszczelki?Mozecie podac kwote wymiany , czy mozna samemu to zrobic i jaki zestaw narzedzi jest potrzebny do tego.Czy mozna tak jezdzic??Zgóry dzieki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą.

Na temat kosztów i wymiany to forum zna odpowiedź-wystarczy poszperać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam problem.z nawiewu wali mi para. po zapachu czuje ze to plyn chlodzacy.co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie może tylko na pewno nagrzewnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności