Skocz do zawartości
slavr6

[Klimatyzacja] Kompresor działa tylko na pierwszym biegu nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!przyszlo mi przesiasc sie na dieselka i mam pewien problem.Klima jest manualna i pracuje tylko na 1 biegu przy wlaczeniu wyzszego rozlacza sprezarke.ktos wie dlaczego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewny ze rozlacza ci klime (rozlacza sprzeglo) sprawdz czy nie ma zwarcia w pokretlach (bo jak wylaczysz nawiew wogole to klima powinna sie wylaczyc)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy kręci ci się wentylator na chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
Jestes pewny ze rozlacza ci klime (rozlacza sprzeglo) sprawdz czy nie ma zwarcia w pokretlach (bo jak wylaczysz nawiew wogole to klima powinna sie wylaczyc)

 

......jesteś pewny? - u mnie jeżeli nawiew jest na "0" i włączysz AC, to nawiew jest załączany automatycznie na "1" bieg - by uchronić parownik przed zamrożeniem

 

......... w istocie może to być coś ze zwarciem; ale najlepiej zacząć od sprawdzenia ciśnienia w układzie i ew. dobicie (50 - 150zł). Może to być zbieg okoliczności że "nie działa na wyższych biegach" -

1 odpalasz silnik i zał. AC

2 po chwili jedziesz ale klima przestaje działać - to typowy objaw zbyt niskiego ciśnienia w układzie - klima sama rozłącza sie, by nie uszkodzić sprężarki (u mnie brakowało 50%, i objawy jak w/w - po dobiciu problem ustąpił)

3 jeżeli nadal wydaje się że jest jak piszesz - to przód "na klocki" tył "ręczny" i jakiś kolega zmienia biegi "jedzie", a Ty słuchasz jak pracuje elektromagnes (czy i z jaką częstotliwością się załącza i wyłącza), jeżeli czasem działa a czasem nie (przez dłuższy czas, nieregularnie) to problem może być z którymś kablem lub złym stykiem wtyczki (u mnie to był kabel do załączenia elektromagnesu sprężarki (pojedynczy, czerwony) i wtyczka czujnika nie stykała (z prawej strony - obok akumulatora przy "puszce" wielkości średniego "spraya" do której od góry "wchodzą 2 rurki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
......jesteś pewny? - u mnie jeżeli nawiew jest na "0" i włączysz AC, to nawiew jest załączany automatycznie na "1" bieg - by uchronić parownik przed zamrożeniem

 

U mnie jak dam na 0 to nie wieje i nie dziala klima (rozlacza sprzegielko klimy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo jak u kolegi majek666 , czyli jak jest na 0 i włączę AC to klima nie chodzi, dopiero jak włączam na bieg 1 i wyżej sprzęgiełko załącza sprężarkę, nawiew nie jest załączany automatycznie na 1 bieg jak pisze pannonia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

najwyraźniej "nieco" inaczej, ale tak mam.

 

..... powracając do tematu - jeżeli jest tak jak mówicie to jest możliwe że "automat" od klimy "sprawdza" czy jest załączony nawiew i w przypadku uszkodzenia opornicy nie załączy klimy na 1-szych 3-ch biegach nawiewu (idą przez opornicę), 4-ty jest na krótko zwarty z wentylatorem (najprawdopodobniej uległ przepaleniu bezpiecznik termiczny opornicy - nie trzeba wtedy wymieniać całej ale zamontować nowy bezpiecznik termiczny przykręcając go w miejsce starego metalową przelotką ze śrubkami [z kostki elektrycznej] - jak kupiłem b. term. ~180 C; 10A i pracuje do dziś).

POD żADNYM POZOREM NIE WOLNO GO ZASTąPIć ZWYKłYM DRUTEM ITP., BO W RAZIE AWARII WENTYLATORA AUTKO PUJDZIE Z DYMEM!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglada to tak,gdy silnik pracuje na wolnych obr to po wlaczeniu AC na pierwszym biegu nawiewu slychac tykniecie jakiegos przekaznika i po silniku ze zalacza sprezarke,wtedy leci zimne powietrze,ale po przelaczeniu na wyzsze biegi silnik wraca do poprzednich obrotow i zimno znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

jak już to wiesz - to teraz pasuje sprawdzić czy przełącznik podaje napięcie (~14v) na silnik nawiewu (trzeba rozebrać częściowo "deskę" od strony pasażera: dół i zdemontować schowek - nie zapomnij przynajmniej popuścić wkręta mocującego prawy nawiew bo bez tego nie wyciągniesz schowka.)

za schowkiem, w górnej części wentylatora jest prostokątny dekielek - mocowany 2-ma wkrętami, a do niego jest przymocowana od wewnątrz opornica.

trzeba sprawdzić na kolejnych biegach wentylatora czy jest napięcie na wtyczce wchodzącej do wentylatora, na pojedynczym pinie - przy każdym z biegów jest to inny pin. Jeden na którym nie będzie napięcia to jest masa. Jeżeli napięcie będzie tylko na jednym pinie to oznacza że jest to wina przełącznika.

Wtedy ściągasz panel od pokręteł i gałkę od przełącznika wentylatora.

Tam jak się przekręca przeł. to miedzy stykami (miedziane blachy) porusza się blaszka, która ma je zwierać kolejno z "+". wyczyść i przemyj styki, lekko przygnij tą ruchomą :ok: blaszkę i będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności