Skocz do zawartości
Gość FaFa_

Jak najlepjej ztuningować 2.8 synchro?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość FaFa_

Witam serdecznie

Niedawno sprowadziłem sobie Passka 2.8 syncro 193KM 97 rok.

Skusiłem sie bo ma mały przebieg (124tys) i jest zadbany, więc ten silnik powinien jeszcze sporo przejechać. Zastanawiam się tylko jak jeszcze można go ulepszyć. Naczytałem się o chipowaniu sporo na forum, ale to głównie diesle albo 1,8 T. O takim jak mój niewiele jest.

Z tego co znalazłem w necie to chipują go z 193 do 205 KM i m/obr z 280 na 300

Nie znam się za bardzo ale wydaje mi się że to niewiele.

Wiecie może coś o podatności tego silnika na tuning? Czy można przestawić mapę, czy trzeba coś wlutowywać w kompa. Nie żeby ta moc którą ma teraz mi nie wystarczała. Chce po prostu żeby miał lepsze osiągi przy niższych obrotach i żeby mniej palił (czytałem że po chiptuningu autko mniej pali, np z 15l na mieście do 13), jest na to jakaś szansa?

I jeszcze jedno... Słyszęliśce może, żeby ktoś zamontował do takiego silnika turbosprężarkę?

Pozdrawiam i proszę o pomoc... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Witam,

 

Moim zdaniem nie jest to jednostka do chipowania z prostych powodów: raz że benzyna, dwa że bez turbo.

 

Wydaje mi się że podkręcanie takiego silnika to prawie jak walka z wiatrakami - wydasz spore sumy a łączny przyrost mocy będzie na poziomie 10%.

 

Jeżeli chcesz aby mniej Cię kosztowała eksploatacja to zamontuj porządną instalację gazową.

 

Może coś więcej powiedzą Ci koledzy którzy mają silniki takie jak Twój.

 

Pozdrawiam i witam na forum,

Artur

 

P.S.

Sprawdź jeszcze w ASO ten przebieg i historię serwisową :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145