Skocz do zawartości
Gość FaFa_

Jak najlepjej ztuningować 2.8 synchro?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość FaFa_

Witam serdecznie

Niedawno sprowadziłem sobie Passka 2.8 syncro 193KM 97 rok.

Skusiłem sie bo ma mały przebieg (124tys) i jest zadbany, więc ten silnik powinien jeszcze sporo przejechać. Zastanawiam się tylko jak jeszcze można go ulepszyć. Naczytałem się o chipowaniu sporo na forum, ale to głównie diesle albo 1,8 T. O takim jak mój niewiele jest.

Z tego co znalazłem w necie to chipują go z 193 do 205 KM i m/obr z 280 na 300

Nie znam się za bardzo ale wydaje mi się że to niewiele.

Wiecie może coś o podatności tego silnika na tuning? Czy można przestawić mapę, czy trzeba coś wlutowywać w kompa. Nie żeby ta moc którą ma teraz mi nie wystarczała. Chce po prostu żeby miał lepsze osiągi przy niższych obrotach i żeby mniej palił (czytałem że po chiptuningu autko mniej pali, np z 15l na mieście do 13), jest na to jakaś szansa?

I jeszcze jedno... Słyszęliśce może, żeby ktoś zamontował do takiego silnika turbosprężarkę?

Pozdrawiam i proszę o pomoc... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Witam,

 

Moim zdaniem nie jest to jednostka do chipowania z prostych powodów: raz że benzyna, dwa że bez turbo.

 

Wydaje mi się że podkręcanie takiego silnika to prawie jak walka z wiatrakami - wydasz spore sumy a łączny przyrost mocy będzie na poziomie 10%.

 

Jeżeli chcesz aby mniej Cię kosztowała eksploatacja to zamontuj porządną instalację gazową.

 

Może coś więcej powiedzą Ci koledzy którzy mają silniki takie jak Twój.

 

Pozdrawiam i witam na forum,

Artur

 

P.S.

Sprawdź jeszcze w ASO ten przebieg i historię serwisową :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! to co chcesz osiagnac jest w przypadku tego silnik niemozliwe tanim kosztem .to wolnossaca jednostka i po przeprogramowaniu kompa wzrost mocy i momentu bedzie praktycznei niezauwazalny ,co jest neiproporcjonalne w stosunku do kosztów. jedynie kompleksowa przeróbka oparta na modyfikacji ukłądu wydechowego ,komputera i wałków(szacowany koszt około 5000 zł) powinna dac przyrost rzedu 20-30 KM i podobnej ilosci niutonometrów ,ale zwykle z drastycznym pogorszeniem elastycznosci na niskich obrotach i przeniesieniem szczytu mocy w okolice ponad 7000 obr. jedyny sposób na polepszenie parametrów na niskich obrotach to montaz elektrycznej sprezarki ,albo turbiny .wtedy faktycznei mozna stworzyc potwora o mocy ponad 250 KM ,ale niestety koszt takich modyfikacji wraz z odprezeniem silnniak bedzie lekko przewyzszał 12 tys zł.stad chyba własnie takie małe zainteresowanie i brak tematów odnosnie modyfikacji tej jednostki ,podobnie ze spalaniem, najlepiej dobra instalacja gazowa ,innej rady nie ma .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość FaFa_

A co myślicie o wymianę katalizatorów (bo mam chyba dwa, ale nie jestem pewien) na strumienice w obudowie katalizatora?

Podobno jest lepsze odprowadzanie spalin i dzięki temu silniczek bardziej żwawy.

 

http://moto.allegro.pl/item241599463_strumienica_awg_obud_katalizator_z_montazem_wa_w.html

 

Jeśli chodzi o instalację gazową to już niedługo założę sobie. Na razie zamówiłem przewody i świece żeby nie było potem niespodzianek na gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś auto,które dużo pali i dobrze jedzie i możesz założyć gaz i cieszyć się takim jaki jest,żadnych żeczy nie wymyślaj bo przedobrzysz,a stosunek kasy do przyrostów minimalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Max2004
A co myślicie o wymianę katalizatorów (bo mam chyba dwa, ale nie jestem pewien) na strumienice w obudowie katalizatora?

Podobno jest lepsze odprowadzanie spalin i dzięki temu silniczek bardziej żwawy.

 

 

oprócz potencjalnie głośniejszej pracy jednostki nie osiągniesz żadnych spektakularnych rezultatów. Jesli nawet moc wzrośnie o 3-5 KM bądź pewny że nijak tego nie odczujesz w trakcie jazdy. Przerabiałem temat z audi a6 i nie polecam. Jak pisali koledzy wcześniej, w silniku atmosferycznym zwiększenie mocy jest trudne i kosztowne, a w kontekście Twoich oczekiwań co do większej ekonomii jazdy - kompletnie nieopłacalne.

 

Co ci pozostaje? Swap innego motoru np. na 1.8T i zabawa w tuning lub sprzedaż auta i zakup podobnego z fajnym dieslem - tu Twoje oczekiwania co do tuningu mogą zostać wreszcie spełnione :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale niestety koszt takich modyfikacji wraz z odprezeniem silnniak bedzie lekko przewyzszał 12 tys zł

 

marzyciel ;)

 

Jeśli masz dobrego znajomego, który się tym zajmuje albo zamierzasz się bawić w to sam, to kupuj dwie malutkie turbiny K03, spawaj kolektory i pakuj jakieś delikatne soft turbo. 100 KM do urwania bez większych problemów. AUto masz przygotowane (dobre sprzęgło i potężne hamulce). Tyle celem teorii ;)

 

Pomysł ze swapem też niezły, ale spędzisz sporo czasu zanim znajdziesz silnik w dobrym stanie. Ja kilka razy widziałem na allegro silniki w stylu AEB albo ANB z "2003" albo "2004" roku z niskim przebiegiem - takie bajki opowiadają handlowcy :P:D:fuckyou2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

same strumiennice bez wywalenia tłumików seryjnych nic za bardzo nie dadzą....... tanim kosztem (rzędu do 2 tyś) mozesz jedynie tak jak pisałeś wywalic katy, tłumiki (założyć sportowe przeloty) wywalić filtr powietrza , założyć stożek ,wygładzić dolot, założyć strumiennice dolotową, zrobić coś w rodzaju " doładowania dynamicznego" czyli montujesz gdzies w zderzaku albo blotniku szeroką "rurę" która wyłapuje powietrze z pędu powietrza- tani patent ale sprawdza się tylko przy dużych prędkosciach.....(>140km/h), po tym wszystkim moze zyskasz z 10KM bo to duzy silnik ale wszystkie przeróbki (głównie dolot i wydech) muszą być odpowiednio wyliczone sam masz małe szanse- mozna wiecej zaszkodzic silnikowi. oczywiscie po tym bedzie chuczal jak odzutowiec przy starcie. Z drugiej strony wiadomo wszystkim ze za przyspieszenie odpowiedzialny jest moment obrotowy a nie moc silnika a po tych zabiegach też troche wzrosnie...w kazdym razie ja osobiscie był bym zadowolony tymi ponad190KM i nic bym nie robił:) ale kazdy ma swoje potrzeby:) mozesz se założyć podtlenek i wyleciec w powietrze:) W NIEKTóRYCH SILNIKACH WYWALENIE KATALIZAOTóRW POWODóJE WZROST ZUZYCIA PALWA!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taniej niz 2xk03 wyjdzie kompresor do tego silnika.

 

K03 wrzucali w Tomsonie. Zadzwon i sie popytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja też mam taki silnik i naprawdę nie rozumiem po co w tym dłubać.

Jeżeli tylko po to żeby spalił litr mniej -- a co to zmienia.

Kupiłem sobie takie coś żeby mieć ciszę, komfort i czasami czym pojechać przy wyprzedzaniu.

Ja też zamierzam to zagazować i uważam że to jedyna oszczędność jaką tu można zrobić,

 

Odnośnie tych złośliwości o przebiegu - czasmi są auta z małym przebiegiem , ale ..... Niemcy nie są w ciemię bici i zawsze jest albo albo :)

 

Pozdr i życzę koledze zadowolenia z zabawki. Zima przed nami <lol>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Raffaello_78

witam

 

ja tez jezdze takim autkiem w kombi typ ALG z sekwencyjna instalacja gazowa

fakt ze juz sie przyzwyczailem do prawie 200KM (przesiadajac sie a a4 2.6 150KM)

ale prawda jest taka ze jezdzac prawie 70tys km rocznie jestem baaardzo zadowolony z osiagow tego auta na trasie pali 13-15l gazu w zalaeznosci jak czesto przekraczam magiczna 200 naped to juz bajka szczegolnie zima gdzie czasami zapominam sie ze jest slisko

z gazem czasami jest problem chociaz tankuje tylko na BP, Shell lub Orlen ale te silniki sa bardzo wrazliwe na dupny gaz ale ogolnie super fakt ze chetnie bym sie juz przesiadl do W8 :) a najlepiej 2.7T A6 lub 4.2 A6 ale zobaczymy jak sie potocza ceny palwi na wiosne :)

 

pozdrawiam

 

P.S> co do modyfikowania tego silnika to juz sie dowiadywalem zeby to mialo sens to trzeba wydac minimum 10tys zl zeby osiagnac przynajmniej 250KM i zeby zrobic to dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności