Skocz do zawartości
Wojtek_KRK

duze zuzycie paliwa i inne problemy..jakie bloki testowac..

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie..

jesli temat sie powtorzyl to usunac prosze :)

..ale moze dla innych tez bedzie przydatny na swiezo :)

problem jest nastepujacy: silnik AHH 90KM Tdi

- czeste przywieszanie sie turbiny.. (napewno nie kierownice - rozruszalem je wielokrotnie, stawiam na N75)

- zbyt obfite spalanie miasto/trasa 8-8,5 / 5,5-6

- dymienie dosc znaczace

- ubytek oleju w trasie bardzo duzy (0,5L/1000km) w miescie sporadycznie 0,5L/3000km ( i nie ma regulu czy mocno uzywam gazu czy nie)

 

no i wlasnie.. jakie bloki testowac w tescie dynamicznym/statycznym i zapisac zeby bylo widac gdzie tkwi problem?

 

1) Czy da sie sprawdzic wtryskiwacze? (jesli to pomoce to mam mocniejsza pompe "11"?montowana rowniez w AFN'ach -chyba :) )

 

2) Czy jedynym testem dla laika jest wymiana N75 zeby sprawdzic czy to on jest odpowiedzialny ze blad "w ukladzie doladowania" tak to sie chyba nazywalo?

 

3)Turbina jest sucha a jedynie mozna zauwazyc delikatni okopcona/osadzona :) rure gumowa obok turbiny

 

 

jesli macie jakies sugestie to prosze piszcie...

Aha coraz mocniej sie przekonuje do wymiany wtryskiwaczy na te AFNowskie..gdyby te obecne "laly paliwo" czy to bedzie grac razem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

wtryski mozesz sprawdzi na bloku 013 o ile sie nie myle. test dynamiczny co do spalania i przepływki zrob 003 i 008 na trzecim biegu rozpedzaj auto od 1500 obrotów do 4000. pedał gazu na maxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

co do N75 sa jakies metody pomiaru oporu i voltów. gdzie na forum było w glownych postach robionych przez moderatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

N75 diagnozuje sie dosc prosto, Sprawdzanie zaworu magnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania

 

 

– wyłączyć zapłon;

– ściągnąć wtyczkę z zaworu magnetycznego ograniczania ciśnienia doładowania;

– zmierzyć opór między stykami zaworu (wartość wymagana: 14 do 20 Ω)

Jeżeli wartość wymagana nie zostanie osiągnięta:

– wymienić zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania na nowy.

Jeżeli wartość wymagana zostanie osiągnięta:

– włączyć zapłon;

– zmierzyć napięcie zasilania zaworu na styku 1 wtyczki i na masie silnika.

Wartość wymagana: zbliżona do napięcia akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilem testy tych blokow o ktorych pisales...

a takie mam wyniki

 

pomiar_03_08_013_2.jpg

 

 

 

czy ktos moze sie do nich odniesc? :)

proba byla powtorzona 4x z kasej jesli potrzeba jest log.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

no mysle, że ktos ci opisze. ja tez w tej kwesti potrzebuje czyjejś pomocy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrobilem testy tych blokow o ktorych pisales...

a takie mam wyniki

 

Zapomniałeś o grupie 011 - ciśnienie doładowania. A poza tym, to kolejny przypadek, w którym przepływka daje wysoki wynik. Niestety za mało mam doświadczenia w tej dziedzinie, aby coś konkretnego doradzać. Pokaż najpierw grupę 011.

 

P.S.

Przy dużym spalaniu sprawdź jeszczę sondę lambda. Osatnio jak robiłem jedną Fabię (benzynową), to wskazania sondy były chyba w grupie 033. Tutaj może się to różnić, ale na forum powinny się znajdować bardziej szczegółowe informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności