Skocz do zawartości
Gość ciekawski80

EPC czyli po co komu to dziadostwo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ciekawski80

Jest fajnie, pasek po przekładce jeżdzi juz dobry rok az tu nagle i niespodziewanie wyświetla się żółte EPC. Kasta zwalnia , silnik gaśnie i stoimy. Odpałka. Chodzi , przebiera za bardzo nie chce zdechnąć ale w końcu mu sie udaje. po 10 min (czytaj zapaleniu papierosa i kilku telefonach) odpala , epc sie pali ale jedzie. Dojechałem do elektronika, Vaga do środka i patzrymy - diagnoza pedał gazu wyciagnął białą flagę. Zamówiona nówka. Czeka na odbiór w serwisie.

 

Nagle i niespodzewanie po ok tygodiu jazdy znowu to samo. Ale w tej rundzie bogatszy o doświadczenia rozpiąłem gaz i zapiąłem na nowo. Pasek dawał rde przez ok 2km i znowu pierdzielone ustrojstwo dało o sobie znać. Rozłączyłem pedał hamlca iiiiiii jak reką odjął czyli jaki z tego moral????????

 

 

 

passaty nie lubia hamulców szczególnie 1.8T po wirusku

 

 

a tak na marginesie ile kosztje czujnik hamulców?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Rozłączyłem pedał hamlca iiiiiii jak reką odjął czyli jaki z tego moral????????

 

Kiedys sprobowalem hamowac lewa noga nie puszczajac gazu. Silnik dostal czkawki. W twoim przypadku komputer "mysli" ze ma oba pedaly (hamulca i gazu) wcisniete. Pod VAG-iem mozna to podgladnac. Prawdopodobnie pedal gazu nie daje "znac" komputerowi ze zostal zwolniony. Sprawdz czy da sie jechac nie hamujac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeśli masz na myśli ten który też odpowiada za włączanie się świateł stopu to kosztuje on z 50zł.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość barszczu

to sie dolacze.w sportowej jezdzie hamowanie lewa noga jest praktycznie nieodzowne.problem pojawia sie wlasnie w tym,ze komp na to nie pozwala.

teraz troche teorii.tak na chlopski rozum,jak odlaczymy pedal hamulca to jak zareaguje komputer,pokaze jakis blad czy da sie jechac hamujac lewa noga i utrzymujac obroty.sa jakies negatywne skutki poza brakiem swiatel stopu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciekawski80

komuter to idiota :krzeslem:

 

jeżdżę właśnie z odpietym hamulcem. Beznadziejny soft w kompie dziala na zasadzie niemieckiego pancerfausa - jesli nic nie widze to jest ok. Przeciez powinien się pałapać że jesli samochód się zatrzymuje z jakiejś prędkości a "nie widzi" czujnika stopu to coś jest nie tak. A on nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest tak ze macie Panowie dwa czujniki? Komputer reaguje na naciśnięcie hamulca z pewnym opóźnieniem i jeżeli lewą nogą tylko „draśniemy hamulce” to nie zareaguje. Ale w praktyce lepiej ustawić auto na ujętym gazie a potem go dodać.

Jeżeli ktoś bardzo chce jechać na hamulcu (dla testu lub innych) to należy po naciśnięciu i przytrzymaniu hamulca lewą nogą, puścić gaz a następnie go dodać. Silnik powinien ciągnąć pomimo wciśniętego hamulca.

Można by spróbować wykręcić czujnik, ale go nie wypinać, bo pojawi się błąd, lub ostatecznie zmienić soft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciekawski80

błąd się nie pojawił a na odwrót - passat zaczął jeździć normalnie...

 

 

 

no cóż niemiecka technologia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik stopu w servisie 37 zł. szmelc nieprzecietny w ciagu 4 lat mam juz trzeci :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

W tym przypadku naprawdę Bosch w kosz !!! Jak kupowałeś w ASO to masz 24-miesiące gwarancji to chyba nie płaciłeś za kazdy z osobna.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość T/J

EPC czyli po co komu to dziadostwo Bez obrazy Ale czy ty wiesz co piszesz.Podejrzewam że nawet nie wiesz do czego to słuzy.Masz zawsze wybór możesz sobie kupić np ŁADE SAMARE ona nie ma tego " dziadostwa " i będziesz miał problem zgłowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciekawski80

widze że bozia opuściła kolegę i to we wczesnym stadium rozwoju

 

 

a tak na serio to nic nie zastąpi poczciwej linki a że wygodne jest uruchomienie tempomatu to inna bajka proste?

 

haha znalazłem jeszcze jeden czujnik: taki zwieracz jak przy hamulcu ale jest na sprzęgle - od czego on jest???

 

 

hamulcowy już wymieniłem koszt nowego to 64zł bo jest to wersja 4 - pinowa, 2-pinowe są po kilka parę zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawski80/napisał

 

haha znalazłem jeszcze jeden czujnik: taki zwieracz jak przy hamulcu ale jest na sprzęgle - od czego on jest???

 

do sprzęgła a między innymi do tempomatu bo jak byś jechał na tempomacie i wcisnął sprzęgło to chyba wiesz co by się stało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w paskach wystepuje tak zwany system lewej stopy... :) dla rajdowców.

W momencie nacisniecia hamulca, turbo przestaje ladowac.

 

dzieki temu systemowi juz raz prawie wyladowalem na latarnii :) ale nie wiedzialem o tym wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość barszczu

no wlasnie.lubie szybko pojezdzic i ta lewa noga moze naprawde pomoc jak sie przesadzi nieco z predkoscia w zakrecie.ale w pasku jest z tym problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość munio0

EPC umnie to sie swieci i Vag pokazuje brak sygnalu walka rozrzadu czy to mozliwe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z epc ale komp pokazywal że to przepływomierz , później że sonda lambda , po wymianie i przejechaniu paru mil dalej to samo. Czy w 1,8 20v jest przepustnica?? bo to podobno to. I jaka cena ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Snajper/napisał

Czy w 1,8 20v jest przepustnica?? bo to podobno to. I jaka cena ?

 

Tak. Ja mam 1.8 20V slnik APT i mam przepustnicę bez linki gazu. Sterowanie odbywa się poprzez wiązkę przewodów. Takie rozwiązanie nazywa się DBW (Drive by Wire) oznacza to że peal gazu tez mam elektroniczny. Oczywiście sa też sterowane tradycyjną linką.

 

Nawet sam czyściełem przepustnicę i porobiłem pare fotek które zamieściełm tu

 

problemy na ssaniu 1.8adr

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57408&page=2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności