kielu30 Zgłoś #21 Napisano 26 Kwietnia 2009 No wlasnie teraz chyba juz jest niewazny ten 318 blad poniewaz wentylator sie zalancza.Tu mnie dziwi czemu te rurki sa cieple??Czasami jest w innych autach szron na nich.Klima jak pusta byla to mrugal caly wyswietlacz.Teraz po naladowaniu juz nie mruga.Jeszcze jedno-jak upuscilem z zaworu troszke to i 318 mogl wyskoczyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #22 Napisano 26 Kwietnia 2009 Bo: - spręzarka nie wytwarza odpowiedniego ciśniena - zapchane są filterki w przewodach aluminiowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #23 Napisano 18 Sierpnia 2010 Ciągnąc temat błędu 318 to mam kilka pytań bo zaczyna mnie irytowac klima u mnie w aucie. Na początku nabita klima przestała działac bo wiatrak zepsuty wiec wymienilem wiatrak nabili klimę ponownie, wiatrak sie włancza wszystko ładnie chłodziło zero błędu po prostu tak jak ma być. Minęły 4 dni do samego końca klima chlodziła ładnie (nie słabła), wieczorem postawiłem auto pod domem, a rano juz wywaliło błąd 318 i okazało się że klima nie dziala i jest pusta Sprawdziłem wiatrak na krotko działał, bezpiecznik 40a tez ok wiec teraz pytanie co mogło spowodować ten błąd i wysokie ciśnienie w układzie jak wiatrak hula jak należy - nie szczelna klimatyzacja ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #24 Napisano 18 Sierpnia 2010 No jak masz pustą klimę to masz nieszczelność - proste Ale najpierw sprawdź - naciskajac na zaworek w króćcu ładowania klimy, czy bedzie ciśnienie. Jeśli tak, to znaczy, ze znowu zadziałało zabezpieczenie układu - stąd ten błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #25 Napisano 18 Sierpnia 2010 Jest ciśnienie. Czyli nie szczelna klima ? Nie wiem czy takie proste jak mogło wywalić wszystko zaworem bezpieczeństwa wtedy inna przyczyna niz nieszczelnaść ?? Dobrze mysle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #26 Napisano 18 Sierpnia 2010 Skoro jest ciśnienie to klima nie jest pusta. Musisz więc sprawdzić, czy za przednią prawą lampą - nic się nie stało z przewodem do czujnika ciśnienia. Bo może jakieś zwarcie sie zrobiło. Jeśli oczywiscie jest tylko ten jeden błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #27 Napisano 18 Sierpnia 2010 (edytowane) Ok sprawdzę za lampą tylko podpowiedz czego mam szukać na co zwracać uwage? I jeszcze jedno mi się na sówa na myśl, dlaczego nagle przestała działac klima, bo kompresor i wiatrak nie rusza ? -------------------------- Byłem i nie znalazłem tego czujnika za prawa lampa. Poza kablami lampy i wtyczkami do puchy filtra powietrza nic innego nie znalazłem. Jak by mnie ktoś nakierował konkretnie na ten czujnik to bym był wdzięczny. Edytowane 18 Sierpnia 2010 przez cieluś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #28 Napisano 18 Sierpnia 2010 Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki te z boku i ten 40 amperowy pod kierownicą. A czego masz szukać? Czujnika... Poczytaj :fajny Czujnik ciśnienia klimy ---- klik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #29 Napisano 18 Sierpnia 2010 (edytowane) Danek75 już dwa razy byłem u "fachowców" i nadal mam problem więc teraz sam mam zamiar wszystko sprawdzic bo widzę , ze jak sam nie zrobisz to nie będzie działalo Zobaczę bezpieczniki, ale sprawdzane byly zaraz po tym jak przestało działać i były ok. Co mogę jeszcze sprawdzic żeby dowiedzieć sie jaka jest przyczyna mojego problemu. Dodam, ze skasowałem ten błąd 318 i po prubie włączenia klimy(econ) błąd pojawia się ponownie :kijemgo Cos mam przeczucie, ze ten czujnik ciśnienia leży ... Edytowane 18 Sierpnia 2010 przez cieluś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekk84 Zgłoś #30 Napisano 18 Sierpnia 2010 U mnie jak było za duże ciśnienie to sprężarka w dupe dostawała i chwilami piszczała i też pojawiał się błąd 318. Fachowiec przemył mi chłodnicę klimy karcherem, bo podobno była zabrudzona i to było przyczyna dużego ciśnienia i jak narazie jest git, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #31 Napisano 18 Sierpnia 2010 Dostałes link do tematu, napisałem też - co masz jeszcze zrobić. Jeśli to wydaje ci sie za mało, to wpisz w SZUKAJ-kę : wyłacznik klimy lub wyłącznik ciśnieniowy klimy lub F129. Wyświetlą sie inne tematy w których znajdziesz inne wskazówki. Choć nic nowego tam raczej nie bedzie - biorac pod uwagę to , co ci napisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #32 Napisano 19 Sierpnia 2010 Danek75 po prostu chcialem wszystko wiedzieć co mogę sam sprawdzić Więc tak, rano sprawdzilem wszystko co wiedzialem i moglem sprawdzić i tak: - wszystkie bezpieczniki dobre - wszystkie przekaźniki dobre - kabel doprowadzający prąd do czujnika ciśnienia ok - wiatrak na krótko rusza Co mnie zdziwilo to to, że jak kasuje bląd 318 i chcę jeszcze raz zrobić diagnostykę żeby upewnić się że nie ma innych blędów to znowu mam bląd 318 i tak bez przerwy. Wiec czy czujnik ciśnienia jak jest zepsuty moze sygnalizować caly zczas ten bląd i przez niego mozę nie ruszac klima? nie sprawdzilem go bo to nie zabawa pod pracą. I jeszcze drugie pytanie czy jeżeli jest ciśnienie w ukladzie naciskając na zaworek nabijania klimy to na pewno nie jest pusta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #33 Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Ktoś ostatnio miał to samo. Błąd występuje w sposób ciągły, więc albo czujnik jest walnięty albo gdzies po drodze przewód od czujnika jest przyciety i robi zwarcie. Tu masz ten temat Wyłącznik ciśnieniowy klimy ---- klik Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #34 Napisano 19 Sierpnia 2010 Kabel jest dobry bo sprawdzalem na kostce napięcie. Tylko czujnika nie sprawdzalem wiec stawiam na niego. Trzeba by bylo sprawdzić jego oporność. Swoją drogą myśle, że nieszczelność też jest przez to nie odpala się kompresor. W poń wszystko będę wiedzial bo jadę na diagnostyke do znajomego i teraz przynajmniej wiem gdzie szukać ---------- Post added at 14:35 ---------- Previous post was at 12:55 ---------- Danek75 czytając ten temat zauważylem, że można odpalić klimę na krótko przez zieloną wtyczkę pod zbiorniczkiem wspomy. Oczywiście nie moglem sobie darować i poszedlem sprawdzić jak to się ma u mnie. Pociągnąlem plus z aku do wtyczki zielonej i nic ? Co to może oznaczać, że jest już na tyle pusta , że kompresor się nie bujnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #35 Napisano 19 Sierpnia 2010 Jeśli jest z czujnika cisnienia wysyłany stały sygnał, to jak chcesz klimę odpalić nawet na krótko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #36 Napisano 19 Sierpnia 2010 Czaje Generalnie wydaje mi się że wiem wszystko i mogę zacząć walkę z klimą u specjalisty Dzięki wielkie za pomoc. Jak ogarnę problem napiszę co faktycznie bylo przyczyną, ale licze, ze niespodzianek nie będzie... Jeszcze raz dzięki ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #37 Napisano 30 Marca 2011 A gdzie znajduje się ten zawór upustowy co to niby wywala czynnik kiedy to jest za wysokie ciśnienie? U mnie cała sprężarka klimatyzacji jest ulana w oleju, czy to ze mam błąd 318, zero czynnika (sprawdzałem i nie ma go wcale) może oznaczac że padla mi sprężarka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #38 Napisano 30 Marca 2011 A gdzie znajduje się ten zawór upustowy co to niby wywala czynnik kiedy to jest za wysokie ciśnienie? U mnie cała sprężarka klimatyzacji jest ulana w oleju, czy to ze mam błąd 318, zero czynnika (sprawdzałem i nie ma go wcale) może oznaczac że padla mi sprężarka? zawór przy chłodnicy a sprężarka w oleju może oznaczać ze powiedziała papa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #39 Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) tylko, ze nic na to nie wskazywało. Ze dwa lata temu wymieniałem sprężarkę, bo zatarła się przez ten śmieszny zawór rozprężny. Wtedy po prostu stanęła, a wcześniej przymulała samochód. Mozliwe, że po prostu wydmuchło uszczelkę, lub stało sie coś z przewodem? Przewody którymi płynie czynnik są w górnej części kompresora? Edytowane 30 Marca 2011 przez dezerter_sdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #40 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam! Z moim passatem dzieje się coś takiego: Odpalam silnik, a wyświetlacz na klimatroniku cały po dłuższej chwili się uspokaja i jest normalnie. Ale sprawdziłem błędy jakie ma klima i też się pojawia 318 00. Wentylator się kręci, klima grzeje i chłodzi. W czym rzecz? Czyżby też czynnik trzeba uzupełnić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach