Skocz do zawartości
Gość pablowawa74

V6 2.8 4motion - pije olej jak potępiony - a jak jest u Was?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość uki145

Witam! jesli zalejesz silnik 10w60 i dalej zuzycie bedzie bardzo wysokie ,to bez małej kapitalki sie niestety nie obejdzie .badzmy jednak dobrej mysli, bo moje doswiadczenia z olejami lekkobieznymi typu 0w30 sa własnei takie :niezaleznie od rodzaju silnika olej znika w ogromnych ilosciach :ok: Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74

to jakie te oleje 0W30 właściwie mają zalety skoro się je stosuje zamiast ciut bardziej gęstych??

 

może jednak są warte swojej ceny i dolewania litra co 3 tys km? coś muszą w sobie mieć skoro istnieją i są takie drogie

 

ps. kapitalka przy przebiegu 55 tys brzmi dziwnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

( ps. kapitalka przy przebiegu 55 tys brzmi dziwnie:)

Jesteś wielkim optymistą myśląc że poprzedni właściciel czy właściciele przez 3 lata zrobili 50 000 km / pewnie to emeryci tym 2.8 do kościoła w niedzielę pomykali /a ty zdaje się w 3 miechy jakieś 6 tyś. Chyba daje to trochę do myślenia ?

Sorki jeśli zbudziłem w tobie trochę niepokoju !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Pablo spróbuj zamiast Castrola 0W30 zalac do silnika Castrol TWS 10W60. Tylko nie pomyl go z RS10W60. To zupełnie inny olej i wbrew reklamom wcale nie syntetyczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74
( ps. kapitalka przy przebiegu 55 tys brzmi dziwnie:)

Jesteś wielkim optymistą myśląc że poprzedni właściciel czy właściciele przez 3 lata zrobili 50 000 km / pewnie to emeryci tym 2.8 do kościoła w niedzielę pomykali /a ty zdaje się w 3 miechy jakieś 6 tyś. Chyba daje to trochę do myślenia ?

Sorki jeśli zbudziłem w tobie trochę niepokoju !!

 

tak się składa, że kupiłem go od dużej firmy, gdzie było to auto służbowe prezesa, które po wejściu nowego modelu po prostu wymienili

 

a, że prezes ma swoje prywatne auto o niebo lepsze a do oddziałów poza warszawę ruszał samolotem bo autem szkoda czasu to wierzę w ten przebieg po 2,5 roku

 

poza tym ja sam robię nie więcej niż 15-20 tys rocznie i nie wolno mi mieć V6:)?

3,5 tys. mojego przebiegu to urlop w chorwacji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! parametry maja bardzo dobre, dobre własciwosci penetracyjne i wysoka płynnosc w niskich temperaturach ( przewyzsza

zwykłe syntetyki typu 5w40 i to jest najwiekszy ich atut) ponadto wysoki wskaznik lepkosci (czyli stabilnosc filmu olejowego pod duzym obciazeniem i w wysokich temperaturach pracy silnika). mozna powiedziec ze lekkobiezny bedzie olejem idealnym ,niestety jest bardzo rzadki i znosne zuzycie jest mozliwe tylko w przypadku silników nowej generacji ,projektowanych specjalnie pod te oleje. stad problemy nie tylko w przypadku silników vw . reasumujac ,jak nie bedziesz butował silnika na zimno ,to pełnisyntetyczny 10w60 zapewni nawet lepsza ochrone silnika bo wskaznik lepkosci ma zdecydowanie wyzszy niz jakikolwiek 0w30 . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74
Witam! parametry maja bardzo dobre, dobre własciwosci penetracyjne i wysoka płynnosc w niskich temperaturach ( przewyzsza

zwykłe syntetyki typu 5w40 i to jest najwiekszy ich atut) ponadto wysoki wskaznik lepkosci (czyli stabilnosc filmu olejowego pod duzym obciazeniem i w wysokich temperaturach pracy silnika). mozna powiedziec ze lekkobiezny bedzie olejem idealnym ,niestety jest bardzo rzadki i znosne zuzycie jest mozliwe tylko w przypadku silników nowej generacji ,projektowanych specjalnie pod te oleje. stad problemy nie tylko w przypadku silników vw . reasumujac ,jak nie bedziesz butował silnika na zimno ,to pełnisyntetyczny 10w60 zapewni nawet lepsza ochrone silnika bo wskaznik lepkosci ma zdecydowanie wyzszy niz jakikolwiek 0w30 . Pozdrawiam

 

super, dzięki za te cenne informacje

 

może moje pytanie będzie teraz niezbyt mądre - ale jak uważacie - jeśli tym razem zrobię dolewkę (jak znowu ubędzie) 10w60 do obecnego 0w30 to stanie się tragedia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem tylko ja mam przebieg 220 tys auto zalane castrolem 10 w40 nie wiem ile bierze oleju ale napewno sporo zastanawiam sie nad zmianą na mineralny co o tym sądzicie ? (silnik nie ma żadnych wycieków)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam mineralnego :dobani:, taki olej nie zapewni odpowiednich warunków pracy silnikowi. Mi przy przebiegu 140 tyś bierze ok 1 litr na 5000 km, a brał więcej bo przed wymiana na motula 6100 był zalany jakimś longlife vw.

Na zuzycie oleju ma wpływ odpowietrzenie silnika. A przy większym zużyciu= spalaniu trzeba brać pod uwagę wymianie uszczelniaczy zaworowych lub pierścieni. Polecam forum Audi A6 tam wiedza więcej o v6 np. http://www.a6klub.pl/a6-c5-sedan-ack-28-b-g-konsumuje-olej-jak-smok-wawelski-vt13828.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności