Skocz do zawartości
Gość pablowawa74

V6 2.8 4motion - pije olej jak potępiony - a jak jest u Was?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pablowawa74

jeśli macie w benzynie/lpg to napiszcie ile Wam oleju pije, w instrukcji niby jest napisane że norma to 1 litr na 1000 km (niezła norma - ciut większa ilość wymagałaby przecież jednoczesnego tankowania oleju przy każdym tankowaniu paliwa :przestraszony: ), mi pożera 1 litr na 3000 km co jednak i tak uważam za przesadę, autko jest prawie nówka, ma koło 50 tys przejechane, od 3 mcy instalacja LPG

 

i nie cieknie tylko pije, bo pierwsze około 3 tys kilometrów zrobiłem w 3 mce zanim zapiszczał, że mu oleju mało a drugie 3 tys kilometrów w tydzień w trakcie wakacji i ponownie zapiszczał...

 

wychodzi mi na to, że nie muszę w zasadzie oleju wymieniać jak tyle dolewam...

 

póki co mam sprzeczne opinie - jeden 'znawca' mówi, że coś jest mocno nie tak, drugi 'znawca' z kolei że V6'tki tak mają i już

 

i bądź tu mądry, specjalistą od motoryzacji nie jestem ale wcześniej jeździłem lanosem, czyli starszym, przestarzałym technologicznie i ze znacznie większym przebiegiem autem a oleju nie pił wogóle

 

pozdrowienia dla użytkowników passatów

 

pablo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pablowawa74, poczytaj FAQ w dziale B5, tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Na pewno bierze Ci za duzo oleju, to fakt, ale jaka jest przyczyna - nie wiem. Moze byc ich wiele. Na pewno nie sugeruj sie "normami VW".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74

szukałem, czytałem i niewiele to wniosło

 

silnik V6 w benzynie jest rzadko spotykany i niewiele na ten temat powstało na forum materiału - liczę raczej na odpowiedź od kogoś kto ma identyczny silnik lub zna trochę jego specyfikę

 

choć przyznam szczerze że nadzieja niewielka - sprawdzałem na gratce..passat 2.8 V6 w benzynie to mniej niż 3% ogłoszeń....czyli mniej więcej co 40-sty na drodze

 

pozdrawiam

 

paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarcinTDI

Witam ja śmigam TDI, ale kolega ma dokładnie taki sam model jak Ty i również ma taki sam problem. podobno pije jak szalony. Dokładnie nie wiem ile ale dowiem sie i napiszę ci na PW.

 

P.S kiedys czytałem że tak maja fabrycznie hmm, ale to chyba troche dużo. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka,Marcin może to pawelv6 z Poniatowej o nim piszesz że ma taki sam model czy jeszcze ktoś inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarcinTDI
siemka,Marcin może to pawelv6 z Poniatowej o nim piszesz że ma taki sam model czy jeszcze ktoś inny

 

 

Tak

 

 

 

Nie wiem dokładnie ile zużywa, ale podobnociut za dużo. Tylko że Paweł się tym nie przejmuje dolewa oleju i gaz do podłogi i średnia prędkośc na prostych startowych zawsze ponad 200 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja go bardzo dobrze znam,samochodzik ma ładny nie wiedziałem,że te v6 tak mają,ale coś nie tak,może to olej nie taki,a na jakim kolega pablowawa74 jeździ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarcinTDI

a to i może mnie znasz...?

 

czytałem gdzieś na forum że komuś przestała brać V6-tka jak zmienił olej na Motul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74

MarcinTDI, będę wdzięczny jak się dowiesz ile mu pije

 

ja też na razie kręcę prawie do czerwonej kreski zanim zmienię bieg (póki jest to spora frajda bo mam od kilku miesięcy) a na higway poniżej 140-150 nie schodziło..no chyba że ostrzejsze zakręty w górach były, jednak jadąc w pare osób odpowiada się za nie:)

 

olej jaki w nim zastałem to castrol slx 0w30, wyjątkowo drogie cholerstwo - mam chociaż nadzieję, że warte swojej ceny i chroni silnik (litr na bp kosztuje 80 zł)

 

postaram się wrzucić jakieś fotki jak się uda jutro

 

 

pozdrawiam

 

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to PIT miał takie problemy jeszcze na I zlocie, jak przeszedł na gęstszy półsyntetyk to przestał brać olej. Druga sprawa to Ci łyka bo go katujesz no ale coś za coś :) Ja swojego kręcę do max 4 tys :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarcinTDI

Dowiem się wszystkiego i napisze w poniedziełek. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74
Druga sprawa to Ci łyka bo go katujesz no ale coś za coś Ja swojego kręcę do max 4 tys

 

przejdzie pewnie mi z czasem:) ale trudno się opanować bo po 4 tys zaczyna się drugie życie silnika..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pablowawa74, ja potrafię zmieniać i przy 1800 i się turlać :) momentu VR ma tyle co AFN a więc daje radę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

z ciekawosci zapytam, ile gazu pali 2,8 przy mocnej jeżdzie? czy to sekwencja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74

sekwencja jak najbardziej - landi renzo

 

zużycie gazu w mieście na razie nie jest w pełni miarodajne, gdyż przeważnie robię krótkie trasy a przez drobną niedoróbkę gazowników, której od wielu tygodni nie mam czasu do nich podjechać i usunąć gaz załącza się dopiero po dobrych 5 minuatch od uruchomienia silnika - w tych warunkch wychodzi około 18l/100 ale to było lato i non stop full klima

 

w trasie 14-16 l/100 w zależności od prędkości i obciążenia, no i oczywiście też praktycznie non stop klima

 

zobaczę czy teraz po sezonie coś rzeczywiście mniej spali bez klimy, najwięcej zaoszczędzę jednak pewnie dopiero gdy mi noga zelżeje w końcu i nie będę kręcił wysokich obrotów:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżdżąc na gazie powinieneś zalać gęstszy olej,najlepiej jak kuczlaw napisał półsyntetyk,a poza tym na gazie ma prawo troszkę oleju wypić,nie aż tyle co pisałeś,ale zmień olej na półsyntetyczny i wtedy sprawdź i daj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74

to na pewno jest dobry pomysł, olej ten zastałem kupując auto, gaz zainstalowałem już ja miesiąc po zakupie więć nie mam pojęcia jak było wcześniej z tym olejem bez gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam!bierze za duzo oleju ,nawet na jazde z butem (przycvzyna moz etkwic własnei w złej eksploatcji ,jesli na zimnym silniku ciagniesz do odciecia to za nedługo bedzie trezba robic kapitalke,uszczelniacze zaworowe ,pierscienie ) moje zdanie jest takie ,ze pod zadnym pozorem NIE LAC PÓŁSYNTETYKA ,to zmniejszy zuzycei oleju ,ale skróci zycie silnika . prawdopodobnie silnik jest zalany bardzo rzadkim pełnisyntetykiem,jedyne sensowne rozwiazanei w tym przypadku to wylac drogie cholerstwo 0w30 i zalac pełnisyntetyczny olej 5w50, a najlepiej 10w60(np castrola) i zmiana stylu eksploatacji na zimno : na zimnym silniku ,nie wolno przekraczac 3500 ,potem jesli tylko olej jest swiezy i jest go duzo mozesz robic z silnikiem co Ci sie podoba ! Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój szwagier w audi a6 ma silnik 2.4 v6,jeździł na syntetyku 5W/40,bez gazu i od wymiany do wymiany musiał dolewać około litra,wycieków nie miał żadnych,teraz zmienił na półsyntetyk 10W/40 i już druga wymiana oleju i stan ok,a często jeździ z Holandii do Polski,trasa dość długa i nie ma problemów,ale nie katuje auta,a to w 99% wpływa na zużycie oleju,może zacznij spokojniej jeździć i będzie lepiej :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablowawa74
Witam!bierze za duzo oleju ,nawet na jazde z butem (przycvzyna moz etkwic własnei w złej eksploatcji ,jesli na zimnym silniku ciagniesz do odciecia to za nedługo bedzie trezba robic kapitalke,uszczelniacze zaworowe ,pierscienie ) moje zdanie jest takie ,ze pod zadnym pozorem NIE LAC PÓŁSYNTETYKA ,to zmniejszy zuzycei oleju ,ale skróci zycie silnika . prawdopodobnie silnik jest zalany bardzo rzadkim pełnisyntetykiem,jedyne sensowne rozwiazanei w tym przypadku to wylac drogie cholerstwo 0w30 i zalac pełnisyntetyczny olej 5w50, a najlepiej 10w60(np castrola) i zmiana stylu eksploatacji na zimno : na zimnym silniku ,nie wolno przekraczac 3500 ,potem jesli tylko olej jest swiezy i jest go duzo mozesz robic z silnikiem co Ci sie podoba ! Pozdrawiam

 

wkrótce w ciagu kilku tygodni wymiana oleju (choć przy tym piciu to chyba nawet nie trzeba by było wymieniać:) spróbuję zalać ciut bardziej gęstym syntetykiem i zobaczymy - może pomoże może nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności