Skocz do zawartości
under81

instalacja i podpięcie haka

Rekomendowane odpowiedzi

No ale jak plus jest masa jest to coś się da z tego zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam do was takie pytanie czy po podpięciu świateł wyświetla się wam ikonka < 1 > na zegarach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u rodziców ta ikonka włacza sie jak kierunek właczysz <1>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.19990600al3.jpg

KIERUNKOWSKAZY PRZYCZEPY

Lampka sygnalizacyjna miga, podczas włączonych kierunkowskazach samochodu i przyczepy.

Jeśli któryś z kierunkowskazów przyczepy tudzież samochodu nie działa, to lampka nie świeci.

 

a Twoi rodzice mają moduł sterowania świateł?

Kolego a czy twoi rodzice w samochodzie mają kontrole kierunkowskazów w samochodzie?

Edytowane przez dvd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie podpięcia wiązki haka. Kupiłem jakiś czas temu hak kompletny z wiązką do mojego Passata. Wiązka posiada wszystkie wtyczki prócz na 1 kablu jednożyłowy (podejrzewam, że jest to masa) nie ma wtyczki i tu moje pytanie gdzie do podpiąć gdzieś wyczytałem, że pod wiązke od gniazda zapalniczki w bagażniku czy dobrze czy gdzieś indziej? dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niema znaczenia gdzie podepniesz

byle by bylo dobrze przykrecone do nadwozia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam passata kombi z oryginalnym odpinanym hakiem. Nie posiadam kluczyka do odpięcia haka a muszę go zdemontować. Mam takie pytanie: dopasowałem kluczyk (od skrzynki na listy) ale ten kluczyk w zamku haka idzie tylko 90 stopni i się nie blokuje czyli po przekręceniu można go wyjąć (mam podobny hak w audi i tam kluczyk po włożeniu do zamka przekręca się o 180 stopni i się blokuje. w audi dopiero po przekręceniu kluczyka mogę odciągnąć i przekręcić pokrętło od haka i go wyjąć). Wracająć do passata to czy przekręcę zamek czy nie to pokrętło od haka troszkę cię odciąga i ma niewielki ruch. Nie wiem czy to przekrecenie kluczyka o 90 stopni jest wystarczające a brak możliwości odpięcia haka jest spowodowane tym, że zardzewiał zatrzask czy zamek powinien się obrócić o 180 stopni i dopiero potem odblokuje zatrzask???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem trzeba 180*. Na tym pokrętle jest to zaznaczone kolorem (czerwony / zielony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem trzeba 180*. Na tym pokrętle jest to zaznaczone kolorem (czerwony / zielony)

na pokrętle w passacie nie mam kolorów(w audi mam kolory) chodziło mi ile kluczyk w zamku od haka ma się przekręcić bo nie wiem czy dobry kluczyk dopasowałem u mnie idzie w zamku 90 stopni i dalej ani rusz. najlepiej jak by to ktoś prawdził w rzeczywistości przy swoim pasku a tak swoją drogą jak zdemontować ten hak jak się nie ma kluczyka. Czytałem, że można z drugiej strony wyjąć zaślepkę i tam dobrać się do zamka

 

 

udało się mi wymontować hak. Teraz już wiem, że kluczyk idzie o 90 stopni i koniec. Do haka dobrałem się od strony zaślepki. Zdjąłem zabezpieczenie i pokrętło wyszło z frezami, włożyłem je tak aby nie blokował zamek i przekręciłem do góry. Hak mocno siedział ale jakoś wyszedł.

Edytowane przez all1212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie do osob która posiadaja Hak do przyczepki. Jutro chcę zamontowac u siebie hak wypinany z główka, dostałem oryginalną wiązkę i jest w niej jedna wtyczka z 3 pinami meskimi do których wchodzą a 4 przewody o grubości 2,5mm2

piny sprawdziłem wg rozpiski ale nie jest napisane gdzie ją wpiąć

- 9 czerwony (zasilanie stałego plusu)

- 10 żółty (plusowy przewód łądowania akumulatora przyczepa),

- 11 brązowo- zielony (masa dla styku 10)

- 13 brązowy (masa dla styku 9)

Pin 11 i 13 wchodzą pod jeden pin reszta czyli 9 i 10 są odzielnie na pinach.

Poniżej załączam zdjęcie poglądowe tej wtyczki gdzie ją mogę wpiąć albo czy nie wpinać jej.

 

 

 

 

dafota.2.5271367002186h.jpg.sm2013-04-26-359.jpg&th=4248 dafota.2.r9n1367002187z.jpg.sm2013-04-26-358.jpg&th=7230

 

dafota.2.xur1367003209w.jpg.sm2013-04-26-360.jpg&th=1471

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz jej wpinac, to jest powiedzmy do zasilania kempingowej przyczepy na przykład. Jeśli są tam odbiorniki prądu na 12v. A schemat gdzie to podłączyć tez gdzieś widziałem, bo tez sobie kupiłem gniazdo z wiazka 13pin

 

Edit:

 

Nie przyuwazylem modułu na zdjęciu. Do niego chyba trzeba podłączyć zasilanie inaczej świateł nie będzie rozlaczal.

Edytowane przez symeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie musisz jej wpinac, to jest powiedzmy do zasilania kempingowej przyczepy na przykład. Jeśli są tam odbiorniki prądu na 12v. A schemat gdzie to podłączyć tez gdzieś widziałem, bo tez sobie kupiłem gniazdo z wiazka 13pin

 

Edit:

 

Nie przyuwazylem modułu na zdjęciu. Do niego chyba trzeba podłączyć zasilanie inaczej świateł nie będzie rozlaczal.

 

Moduł przekaźnik jest na 3 zdjęciu i do niego podchodzi czerwony kabel w czarnej koszulce i teraz nie wiem czy dobrze, że podpiąłem go pod gniazdo zapalniczki w bagażniku czy gdzieś indziej podłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zakupiłem hak ci którzy by byli zainteresowani zamieściłem foto relacje z montażu haka pod tym adresem -&gt;http://forum.vw-passat.pl/threads/143648-Monta%C5%BC-haka.

 

Hak jest ori WESTFALIA wiązka też wszystko ori nic nie przerabiane z modułem Wesfalii ASTM-12

DSC_1111.jpg

134404209_1_644x461_modul-haka-skoda-vw-westfalia-gubin.jpg

Wszystko jest podpięte pod oryginalne wtyczki z wiązki haka które łączą się z kostką z lamp następnie idzie do lampy lewej i lampy prawej jak niżej na zdjęciu

DSC_1253.jpg

DSC_1254.jpg

 

Zastanawia mnie do czego słuzy ten wtyk z braz kabelkiem nizej?to na poniższym zdjeciu lampa prawa patrzac od tyłu samochodu

1 pytanie.jpg

 

A teraz do rzeczy :

Po założeniu podpiąłem kostki do swiateł moduł Wesfalii jest podpietyi zasilany +12V przez bezpiecznik z zapalniczki.

Podpiąłem wtyczkę przyczepki i zaraz zgasła mi lewa cała lampa samochodu. Nie ma ani kierunkowskazów ani swiateł w przyczepce,

a wszystko jest oryginale cała wiązka pochodząca również z passata B5 ale nie FL ale to raczej nie problem.

Jak wyjmę wtyczkę przyczepki z gniazda haka wszystko wgraca do normy w samochodzie. Może ktoś ma wieksze doświadczenie w tym temacie.

Zależy mi podłączeniu wraz z modułem Jak już go zakupilem kompletny to chciał bym go mieć jak w oryginale.

Przeczytałem tu te 9 stron ale nie znalazłem odpowiedzi.

Byc może trzeba by było podpiąć Vag-a i zrobić jakąś adaptacje tego modułu ???:niewiem:niewiem

Edytowane przez gwiazda111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil, a czy ty masz kontrolę "żarówek", że się tak uparłeś na ten moduł?

Oczywiście jak chcesz to miej tylko czy musisz mieć dodatkową rzecz która może powodować problemy lub się popsuć w samochodzie, nie wystarczy Ci, że jeździsz B5fl ;) ?

Gniazdo masz zakładam 7 PIN do cepki, a cepka jaka ma wtyczkę (7 PIN, 13 PIN z przejściówką, ewentualnie którą wersję tej 13 PIN)?

Skoro bez cepki działa poprawnie to może:

- jest problem w instalacji przyczepy (i moduł odłącza aby nie uszkodzić instalacji)

- walnięta jest przejściówka

- przejście jest nie do tek 13-tki

- źle podłączyłeś coś w instalacji lub coś z modułem jest nie tak.

 

Adaptacji modułu nie zrobisz bo raczej on po CANie nie śmiga a elektrycznie na nim nic nie wymusisz (tak przynajmniej się mi wydaje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamil, a czy ty masz kontrolę "żarówek", że się tak uparłeś na ten moduł?

Oczywiście jak chcesz to miej tylko czy musisz mieć dodatkową rzecz która może powodować problemy lub się popsuć w samochodzie, nie wystarczy Ci, że jeździsz B5fl ;) ?

Gniazdo masz zakładam 7 PIN do cepki, a cepka jaka ma wtyczkę (7 PIN, 13 PIN z przejściówką, ewentualnie którą wersję tej 13 PIN)?

Skoro bez cepki działa poprawnie to może:

- jest problem w instalacji przyczepy (i moduł odłącza aby nie uszkodzić instalacji)

- walnięta jest przejściówka

- przejście jest nie do tek 13-tki

- źle podłączyłeś coś w instalacji lub coś z modułem jest nie tak.

 

Adaptacji modułu nie zrobisz bo raczej on po CANie nie śmiga a elektrycznie na nim nic nie wymusisz (tak przynajmniej się mi wydaje).

 

Witam

Zakupilem ten hak z oryginalną wiązką żeby wpiąć w kostki i spokój a tu jednak nie funkcjonuje to jak powinno. Co do kontrolki swiateł to nie zauważyłem żadnej z kontrolek wyczytałem tylko na forum , nawet nie wiem jak ta kontrolka ma swiecic bo przez ten Imageschak" servis z żaba nie można zobaczyć żadnego zdjęcia które było dodane jakiś czas temu.

Ja mam gniazdo 7 pinowe dokładnie takie było z tym hakiem oryginalne nic poza tym i tylko takie chciał bym mieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, podepnij przyczepę do dowolnego innego auta z takim gniazdem, aby wykluczyć błędy w instalacji przyczepy (teraz, niezależnie od tego, że jeszcze kilka dni temu była podpięta i było dobrze). Instalacja w cepce jest dość wredna i potrafi się popsuć od tak i na już ;).

Jeżeli w innym aucie będzie ok to wywal ten moduł. On jest potrzebny jak masz kontrolę żarówek. Jak nie wiesz jak ona wygląda to pewnie jej nie masz.

A jak chcesz mieć 100% pewności to wyjmij dowolną żarówkę od świateł (np: od stopu lub tylna pozycję - łatwiejszy dostęp niż do przednich), odpal silnik bez niej i będziesz wiedział czy na zegarach masz info o spalonej żarówce. Jak nie masz to moduł jest w 100% zbędny (on powoduje, że podpięcie przyczepy - zmiana oporności układu - nie jest czytany jako spalona żarówka i tyle).

Podłączysz wszystko po kolei (schemat gniazda znajdziesz w necie, a jak nie to pisz, podrzucę Ci) i będzie działać, innej opcji nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, podepnij przyczepę do dowolnego innego auta z takim gniazdem, aby wykluczyć błędy w instalacji przyczepy (teraz, niezależnie od tego, że jeszcze kilka dni temu była podpięta i było dobrze). Instalacja w cepce jest dość wredna i potrafi się popsuć od tak i na już ;).

Jeżeli w innym aucie będzie ok to wywal ten moduł. On jest potrzebny jak masz kontrolę żarówek. Jak nie wiesz jak ona wygląda to pewnie jej nie masz.

A jak chcesz mieć 100% pewności to wyjmij dowolną żarówkę od świateł (np: od stopu lub tylna pozycję - łatwiejszy dostęp niż do przednich), odpal silnik bez niej i będziesz wiedział czy na zegarach masz info o spalonej żarówce. Jak nie masz to moduł jest w 100% zbędny (on powoduje, że podpięcie przyczepy - zmiana oporności układu - nie jest czytany jako spalona żarówka i tyle).

Podłączysz wszystko po kolei (schemat gniazda znajdziesz w necie, a jak nie to pisz, podrzucę Ci) i będzie działać, innej opcji nie ma.

 

 

Piotrek przyczepka jest w 100% sprawna bo sprawdzałem od sąsiada co ma tak że passata z hakiem z tym ze z firmy Hak-Pol... czyli doslownie mówiąc ma podłączone pod lampy i wszytsko chodzi jak nalezy a tu wydaje mi się ze wina leży po stronie tego modułu.

Powiem ci jak mi sie zrabal xenon 1 to nie wyswietlil mi braku jednego swiatła a mam duzy fis z komp pokladowym ale spalonej zarowki nie mialem informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil, tak jak rozmawialiśmy, załóż zwykłą wiązkę i będzie po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej związane z mikrostykiem w gnieździe 13 Pin. Podpina wtyczkę i zamiast wygasić tylko ewentualnie przeciwmgłowe i odciąć PDC to odcina całą lampę. A kontrolkę to chyba będzie miał od kierunkowskazów w przyczepie a nie od spalonej żarówki.

Z tego co wyczytałem to moduły będą różne w zależności od wyposażenia auta.

P.s. Ja na Twoim miejscu znalazłbym rozpiskę pinów w tym module i zobaczył czy kable na pewno są w dobrych miejscach wpięte. Może wtyczki są dobre ale kolejność pinów niewłaściwa.

U siebie nie mam modułu a nie chcę mieć przeciwmgłowego jednocześnie w aucie i przyczepie oraz działającego PDC i zrobię to na dwóch przekaźnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności