Skocz do zawartości
pawa2

[ zawieszenie] Problem ze zbieżnością w Passacie B4 1995r. 1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! Mam problem ze zbieżnością a mianowice wg. urzadzeń jest ona dobrze ustawiona, zawieszenie jez jest sprawne, a mimo to lewą i prawą oponę od strony ewnątrznej ździera tzn od strony silnika i to strasznie. Myślałem że to może być wina fejg i opon jakie mam założone a mianowicie fele 15'' z parametrem 7J (chyba tak to się pisze) oponki 195/50 R15 ale jak rozmawiałem ze znajomymi wg nich nie powinno być żadnego kłopotu z takim doborem felg i opon??? hmmm ja juz sam nie wiem o co w tym chodzi proszę o pomoc w tej sprawie byłbym bardzo wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąty pochylenia koła trzeba sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!!! Mam problem ze zbieżnością a mianowice wg. urzadzeń jest ona dobrze ustawiona, zawieszenie jez jest sprawne, a mimo to lewą i prawą oponę od strony ewnątrznej ździera tzn od strony silnika i to strasznie. Myślałem że to może być wina fejg i opon jakie mam założone a mianowicie fele 15'' z parametrem 7J (chyba tak to się pisze) oponki 195/50 R15 ale jak rozmawiałem ze znajomymi wg nich nie powinno być żadnego kłopotu z takim doborem felg i opon??? hmmm ja juz sam nie wiem o co w tym chodzi proszę o pomoc w tej sprawie byłbym bardzo wdzięczny

 

Witam. Proponuję Ci zrobić kompleksowa geometrię przedniego i tylnego zawieszenia (sprawdzenie kąta pochylenia przednich kół, sprawdzenie kąta wyprzedzenia zwrotnic, sprawdzenie promieni zataczania przednich kół, spawdzenie zbieżności, spawdzenie liniowości kół - czy samochód nie jedzie "pieskiem"). Pofatyguj się także do wulkanizatora, żeby sprawdził Ci koła, bo mogą być źle wyważone lub felgi mogą być skrzywione. Ja osobiście miałem taki przypadek, że też tak samo zdzierało przednie opony (aczkolwiek nie w samochodzie osobowym, lecz w autokarze). Głowiłem się bardzo długo, co może być tego przyczyną. Z geometrią było wszystko OK, a opony nadal zdzierało. W końcu okazało się, że przyczyną tego stanu rzeczy było to, iż ten autobus miał mniejszy rozstaw kół niż TIR-y i nie mieścił się w ich koleinach. W związku z tym wewnętrzna strona przednich kół zawsze jechała po garbie i się ździerała. Po dokonaniu tego odkrycia zacząłem jeździć pomiędzy koleinami i problem zniknął. Przypadek ten pokazuje, że czasami rozwiązania naszego problemu trzeba szukać tam, gdzie się tego najmniej spodziewamy, oraz brać pod uwagę wszystkie możliwości i tzw. niemożliwości. Życzę powodzenia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności