Skocz do zawartości
Gość pslinek

[silnik] Co padło?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pslinek

Witajcie. Mój pasek to 1.8 RP ( choc zaczynam wątpic w to) z 91 rtoku automat. Mam problem ze spalaniem LPG ( benz nie badałem). Pali juz 21 na 100 km. Sonda u mnie 4 zyłowa ( a nie powinna byc 3 lub 1 ? ) ma dziwne wskazania: miedzy sygnałowym a masą pokazuje od 0.2 V do 0.7 V a ż nagle spada do zero i chwilowo poniżej zera. Komp. pokazuje co chwilke :"zwarcie sondy lambda do masy - błąd chwilowy". Czy to moja bolączka? Jaka sonda ma byc u mnie? Dzieki.

 

 

Znów mi Admin usunie post??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ze mylisz pojecia. sady sa tylko 1V lub 5V i innych nie ma :D

podeslij zdjecie kabli przy wtyczce a powiem ci jaka jest ale sadze ze 1V. (jednovoltowa)

teraz to co badales nie ma sensu. Opis jest prosty 4 kable: masa,sygnal oraz 2 kable do grzalki. Mierzysz sygnal tylko na jednym kablu miernikiem (jeden koniec do aku (-) a drugi wpinasz w kabel (poszukaj ktory to sygnal) ). W razie pytan pisz postaram sie Ci pomoc. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pslinek

No i tak mierzyłem A sondy są 1V i 0,5 V a nie 5 V ! Opisałem co się dzieje. Trzeba czytać a nie sie wymadrzac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
sondy są 1V i 0,5 V

A kto ci tak powiedział?Wuja Heniek? :rotfl:

 

Trzeba czytać a nie sie wymadrzac

no comment

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pslinek, tak sie glupio sklada ze jestem elektromechanikiem samochodowym...

No coment, nie chcesz pomocy to radz sobie sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pslinek

więc widocznie nie chodziłeś na te zajęcia -pełno dzis takich ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw

...z tego co wiem w silniku RP ( też mam taki ) jest sonda 1-żyłowa chyba że automat ma inaczej

 

...właśnie sprawdzałem w ESI Boscha i nie podają do tego silnika na pewno sondy 4-przewodowej , ewentualnie Bosch podaje dla nadwozia o nr. 31-L300 001 w góre sonde diagnostyczną przed katalizatorem ale to jest sonda dwu przewodowa z masą izolowaną nr 0 258 003 510

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

pslinek, nie wymądrzaj się, kolega zuczek ma rację. Sondy występują w wersjach 1V i 5V (czyli sygnał może się zmieniać 0-1V lub 0-5V). Nie obrażaj osób, które chcą Ci pomóc.

 

A teraz do rzeczy:

Zarówno sonda jedno- jak i czteroprzewodowa działają tak samo. Są 2 zasadnicze różnice konstrukcyjne:

1. czteroprzewodowa ma dodatkowe 2 przewody podgrzewania sondy.

2. czteroprzewodowa ma wyprowadzoną masę, jednoprzewodowa pobiera masę z obudowy sondy (z rury wydechowej).

Skoro masz włożoną sondę czteroprzewodową sprawdź:

-> po pierwsze: czy na białych przewodach masz 12V podgrzewania (ale nie jest to konieczne, i tak spaliny ją w końcu ogrzeją jak jednoprzewodową)

-> po drugie: czy przewód masowy (szary) jest naprawdę masą - może jest niepodłaczony i stąd problem (rezystancja 0Ω pomiędzy przewodem a masą auta).

Ja miałem identyczne objawy jak Ty z sondą trójprzewodową, jak rura wydechowa straciła "masę" - na kablu sygnałowym pojawiało się prawidłowe napięcie względem korpusu sondy, ale sonda nie miała połączenia z masą auta i komputer też odczytywał napięcie ujemne z sondy.

Przewody grzałki można podpiąć pod przekaźnik pompy paliwa.

Ale i tak sterownik silnika pewnie nie bierze pod uwagę sygnału z sondy, dopóki silnik nie osiągnie jakiejśtam temperatury, więc lepiej włożyć oryginalną jednoprzewodową sondę i nie mieć problemów.

Tylko trzeba koniecznie zapewnić dobrą masę rury wydechowej!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze połączenie na kostce i dalej po kablu w komorze silnikowej, potrafi uwalic się żyła od drgań i stąd ten chwilowy błąd.

Wskazania sondy u Ciebie powinny wachać się w granicach 0.97 - 1.03 a skoro są zaniżone to prawdopodobnie sonda padła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ggrzegorz

Mój pasek palił 15l. na setke,do czasu gdy nie pojechałem do zakładu gdzie był zakładany,i mi go wyregulowali,kosztowało 20zł ale teraz średnio pali mi 10 warto było.pozdr..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pslinek

no i wymieniłem - teraz mam wachania 0.98-1.03 V. Zobaczymy spalanie. Dzieki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pslinek

spalanie 26 litrów na 100 km. Super - ale o tym już w innym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności