Skocz do zawartości
miloo1981

jak zwiększyć cisneinie doaldowania w b3 1.6 td

Rekomendowane odpowiedzi

szukałem takiego tematu ale nie znalazłem wiec pisze jak mozna zwiekszyc cisnienie doaldowania i czy sama zmaina cisnienia wystarczy czy trzeba zwiekszac dawke paliwa(wieksze cinienie = wiecej powietrza a co za tym idzie i wiecej paliwa potrzeba)

i zastanawiam sie czy oplaca sie wymienic fabryczny IC na wiekszy mam IC od 2.0 tds od lancii dedry jest o jakies 50 % wiekszy od tego z paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

Witam

Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się że jak zmienisz turbo to trzeba przesterować kompa i wymienić IC. Jeżeli będzie głębiej oddychał a dawka paliwa zostanie na poziomie standard to w wyniku wyższej niż normalnie temperatury spalania (więcej tlenu ) szlag trafi sprężarkę i przy okazji może jeszcze zawory wylotowe wypali.

Proponuje skonsultować się z kimś kto zajmuje się rasowaniem aut i zapytać, według mnie zostaw standardową sprężarkę i montuj wirusa.

Pozdroo :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech,

 

W B3 TD nie było komputerów w Dieslach !!!

O wirusach można zapomnieć :)

Pozostaje czysta mechanika !!!

 

Kolega Souler coś tam grzebał w 1.9TD to może Ci pomoc.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ekspertem nie jestem

 

no nie jestes

 

wydaje mi się że jak zmienisz turbo to trzeba przesterować kompa i wymienić IC

 

za duzo czytal, za malo robil

 

Jeżeli będzie głębiej oddychał a dawka paliwa zostanie na poziomie standard to w wyniku wyższej niż normalnie temperatury spalania (więcej tlenu ) szlag trafi sprężarkę i przy okazji może jeszcze zawory wylotowe wypali

 

skad tys to wytrzasnal? to diesel czlowieku wiecej powietrza=lepiej dla silnika. pomylil z afr

 

zostaw standardową sprężarkę i montuj wirusa

 

standardowa suszarka wystarczy do 100 kucy, ale szalu to ona nie robi. na miasto ok, na trase bee.

 

z tym wirusem to :hurra:

 

 

przejdzmy do sedna sprawy. kup wskaznik doladowania na poczatek, zebys sie nie zdziwil po modach. jak juz bedziesz wiedzial ile dmucha, to wtedy kup mbc i bedziesz sobie krecil do woli. btw na powietrzu sie nie jezdzi.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

:mur::mur::mur:

 

Faktycznie obaj macie racje

W B3 TD nie było komputerów w Dieslach !!!
, a co do wypowiedzi souler'a to faktycznie ma to znaczenie w silnikach bęzynowych.

 

Teraz po raz pierwszy mam disla więc może doradzicie jak z niego wykręcić więcej mocy (chciałbym około 140 KM i koło 300Nm) Dodam, że większ IC już mam i szukam pozostałych części.

Jeżeli możecie to proszę o podanie czego jeszcze potrzebuje do osiągnięcia tej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego co zawsze, czyli turbo i wtryski+ wirus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

a komkretnie co polecasz

Jaki model turbiny i wtrysków, a co z pompą - też musi być mocniejsza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie za wypowiedzi, ale chodzi mi o standardowe elementy silnika bez zadnych zmian turbiny wtryskow , pytam tylko jak podniesc cisnienie doladowania w silniku 1.6 td+ IC wiem ze jast zawor przys sprezace regulujacy ilosc spalin kierowanych na lopatki turbiny zmina ilosci tych spalin powoduje wzrost cisnienia dopaldowania ze standardowego 0.84 bara na wyzsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie bedziesz mial 0.84, bo tyle podaje ksiazka. zakres 0.6-0.8 sie klania. wtryski w td akurat to malo wazna rzecz, byle by tylko nie laly. masz imbus w tym zaworku? mowi od razy, ze jesli masz turbine garett t2 to kup sobie mbc na allegro, bo ciegnem nie da rady regulowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd
bo ciegnem nie da rady regulowac.
jak nie da jak nie jest zapieczone to da :) ale ja po 1,5h krecenia podniosłem cisnie 0 0.1bar :P i zalozylem mbc po 2min podniosłem o kolejne 0.3bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o turbine to nie jestem pewien ale chyba to jest T3 (brat w toledo 1.9 ma T2 i jest troche inna niz moja) , kolo srody bede ja widzial cala wiec na 100 sie upewnie , ale z tego co widze to najlepiej zaopatrzyc sie we wskaznik cisnienia doladowania i dopiero zaczynac zabawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez wskaznika nie ruszaj, bo przypadkiem smigniesz sobie 1.5 bara albo wiecej i bedzie mial wielkie oczy, jak za 10tys km turbina wyzionie ducha. tu trzeba z glowa.

 

boostertd dlatego pisze o mbc, bo sposob montazu ciegna w t2 powala. glupia zawleczka w glupim miejscu. poddalem sie po pol godz i kupilem mbc. potem zmodyfikowalem mbc i teraz mam 'prawie' jak vnt :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd
potem zmodyfikowalem mbc i teraz mam 'prawie' jak vnt :rotfl:
no własnie słyszałem ze cos takiego da sie zrobic, moze przyblizysz mi ten temat na PW :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz wiem :hurra: moj silniczek wyposarzony jest w turbinke KKK K14 i jest tam na niej taka specjalna śróbka ktora służy do regulacji cisnienia , niestety ostatnio miałem okazje podlączyć do niej wskażnik cśnienia doladowania i okazało sie ze dmucha ona tylko 0.5 bara :zalamany: wiec napewno bede ja podkrecal na conamniej 0.8 tak jak pisze w madrych ksiazkach dla zainteresowanych tą turbina linka do stronki ze zdjeciam i schematem

 

KKK K14 schemat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności