miloo1981 Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2007 szukałem takiego tematu ale nie znalazłem wiec pisze jak mozna zwiekszyc cisnienie doaldowania i czy sama zmaina cisnienia wystarczy czy trzeba zwiekszac dawke paliwa(wieksze cinienie = wiecej powietrza a co za tym idzie i wiecej paliwa potrzeba) i zastanawiam sie czy oplaca sie wymienic fabryczny IC na wiekszy mam IC od 2.0 tds od lancii dedry jest o jakies 50 % wiekszy od tego z paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomala Zgłoś #2 Napisano 23 Sierpnia 2007 Witam Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się że jak zmienisz turbo to trzeba przesterować kompa i wymienić IC. Jeżeli będzie głębiej oddychał a dawka paliwa zostanie na poziomie standard to w wyniku wyższej niż normalnie temperatury spalania (więcej tlenu ) szlag trafi sprężarkę i przy okazji może jeszcze zawory wylotowe wypali. Proponuje skonsultować się z kimś kto zajmuje się rasowaniem aut i zapytać, według mnie zostaw standardową sprężarkę i montuj wirusa. Pozdroo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo-Kielce Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2007 Ech, W B3 TD nie było komputerów w Dieslach !!! O wirusach można zapomnieć Pozostaje czysta mechanika !!! Kolega Souler coś tam grzebał w 1.9TD to może Ci pomoc. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 24 Sierpnia 2007 Ekspertem nie jestem no nie jestes wydaje mi się że jak zmienisz turbo to trzeba przesterować kompa i wymienić IC za duzo czytal, za malo robil Jeżeli będzie głębiej oddychał a dawka paliwa zostanie na poziomie standard to w wyniku wyższej niż normalnie temperatury spalania (więcej tlenu ) szlag trafi sprężarkę i przy okazji może jeszcze zawory wylotowe wypali skad tys to wytrzasnal? to diesel czlowieku wiecej powietrza=lepiej dla silnika. pomylil z afr zostaw standardową sprężarkę i montuj wirusa standardowa suszarka wystarczy do 100 kucy, ale szalu to ona nie robi. na miasto ok, na trase bee. z tym wirusem to przejdzmy do sedna sprawy. kup wskaznik doladowania na poczatek, zebys sie nie zdziwil po modach. jak juz bedziesz wiedzial ile dmucha, to wtedy kup mbc i bedziesz sobie krecil do woli. btw na powietrzu sie nie jezdzi. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomala Zgłoś #5 Napisano 24 Sierpnia 2007 Faktycznie obaj macie racje W B3 TD nie było komputerów w Dieslach !!! , a co do wypowiedzi souler'a to faktycznie ma to znaczenie w silnikach bęzynowych. Teraz po raz pierwszy mam disla więc może doradzicie jak z niego wykręcić więcej mocy (chciałbym około 140 KM i koło 300Nm) Dodam, że większ IC już mam i szukam pozostałych części. Jeżeli możecie to proszę o podanie czego jeszcze potrzebuje do osiągnięcia tej mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #6 Napisano 24 Sierpnia 2007 tego co zawsze, czyli turbo i wtryski+ wirus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomala Zgłoś #7 Napisano 24 Sierpnia 2007 a komkretnie co polecasz Jaki model turbiny i wtrysków, a co z pompą - też musi być mocniejsza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miloo1981 Zgłoś #8 Napisano 26 Sierpnia 2007 dzieki panowie za wypowiedzi, ale chodzi mi o standardowe elementy silnika bez zadnych zmian turbiny wtryskow , pytam tylko jak podniesc cisnienie doladowania w silniku 1.6 td+ IC wiem ze jast zawor przys sprezace regulujacy ilosc spalin kierowanych na lopatki turbiny zmina ilosci tych spalin powoduje wzrost cisnienia dopaldowania ze standardowego 0.84 bara na wyzsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 26 Sierpnia 2007 nie koniecznie bedziesz mial 0.84, bo tyle podaje ksiazka. zakres 0.6-0.8 sie klania. wtryski w td akurat to malo wazna rzecz, byle by tylko nie laly. masz imbus w tym zaworku? mowi od razy, ze jesli masz turbine garett t2 to kup sobie mbc na allegro, bo ciegnem nie da rady regulowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2007 bo ciegnem nie da rady regulowac. jak nie da jak nie jest zapieczone to da ale ja po 1,5h krecenia podniosłem cisnie 0 0.1bar i zalozylem mbc po 2min podniosłem o kolejne 0.3bara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miloo1981 Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2007 jesli chodzi o turbine to nie jestem pewien ale chyba to jest T3 (brat w toledo 1.9 ma T2 i jest troche inna niz moja) , kolo srody bede ja widzial cala wiec na 100 sie upewnie , ale z tego co widze to najlepiej zaopatrzyc sie we wskaznik cisnienia doladowania i dopiero zaczynac zabawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2007 bez wskaznika nie ruszaj, bo przypadkiem smigniesz sobie 1.5 bara albo wiecej i bedzie mial wielkie oczy, jak za 10tys km turbina wyzionie ducha. tu trzeba z glowa. boostertd dlatego pisze o mbc, bo sposob montazu ciegna w t2 powala. glupia zawleczka w glupim miejscu. poddalem sie po pol godz i kupilem mbc. potem zmodyfikowalem mbc i teraz mam 'prawie' jak vnt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd Zgłoś #13 Napisano 29 Sierpnia 2007 potem zmodyfikowalem mbc i teraz mam 'prawie' jak vnt no własnie słyszałem ze cos takiego da sie zrobic, moze przyblizysz mi ten temat na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miloo1981 Zgłoś #14 Napisano 30 Sierpnia 2007 juz wiem moj silniczek wyposarzony jest w turbinke KKK K14 i jest tam na niej taka specjalna śróbka ktora służy do regulacji cisnienia , niestety ostatnio miałem okazje podlączyć do niej wskażnik cśnienia doladowania i okazało sie ze dmucha ona tylko 0.5 bara wiec napewno bede ja podkrecal na conamniej 0.8 tak jak pisze w madrych ksiazkach dla zainteresowanych tą turbina linka do stronki ze zdjeciam i schematem KKK K14 schemat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach