Skocz do zawartości
marhal

Szarpanie,nierówna praca,większe spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna mam problem otóż na postoju na biegu jałowym mam bardzo nierówną pracę silnika ,chodzi głośno i rzuca nim na boki ,przenosi te drgania na budę chodzi jak stary traktor.

Co jeszcze zauważyłem to wzrost spalania ,przedtem z włączoną klimą miałem spalanie rzędu 1,3-1,4 l/h a teraz jest 1,8-2,0 l/h przy obrotach 800.Bez klimy było 0,8 l/h teraz jest 1,4 l/h.Dodam że w trasie idzie jak burza nie ma problemu (200 km/h)

Wszystkie filtry i rozrząd wymieniłem 5 miesięcy temu.

Doradźcie co i gdzie szukać w jakim kierunku iść ,moi mechanicy są do bani.

Wykorzystałem szukajkę ale nic nie znalazłem.

Bardzo proszę o porady i z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączałeś do Vaga? Pompowtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie masz mechanika, ale skoro jesteś z wrocławia to podjedź do RS na ul.Bajana tel. 3743681 podłączą pod kompa i zobaczą. U mnie przy takich samych objawach pokazało walnięte dwa wtryski i niestety próba regulacji nic nie dałą, w przyszły poniedziałek wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem gdzie masz mechanika, ale skoro jesteś z wrocławia to podjedź do RS na ul.Bajana tel. 3743681 podłączą pod kompa i zobaczą. U mnie przy takich samych objawach pokazało walnięte dwa wtryski i niestety próba regulacji nic nie dałą, w przyszły poniedziałek wymiana.

 

No to jak pompowtryskiwacze to kaplica.

A może zacząć najpierw szukać jakiś prostszych przyczyn.

zapomniałem dodać że EGR chodzi dosyć głośno(wycieków oleju nie ma) tzn,tak jakby "pierdzi" słychać to z daleka na postoju.

Może jeszcze inne jakieś wskazówki

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez odczytów z Vaga to wróżbiarstwo. Chcesz pomocy to jedź na diagnostykę. Ciężko coś z powietrza zdiagnozować. Mogę Ci walnąć listę ale jak znam życie to nawet nie doczytasz do końca. Pomóz nam a może pomożemy Tobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No niestety ,byłem dzisiaj na VAG-u i pan z RS (Wrocław) stwierdził że walnięte są 3 pompowtryski (1,2,4) .Doradźcie jak najtaniej to zrobić (regeneracja ,allegro),gdzie najlepiej szukać?Ceny w Aso porażają.

Czy potwierdzić jeszcze w drugim zakładzie czy na pewno to pompowtryski?

Doradźcie jak tanio i dobrze to naprawić?

Może domyślacie się co mogło być przyczyną (tankuję tylko na dobrych stacjach paliw-chyba dobrych)

Za porady z góry dziękuję,Aha czy może się coś stać jeżeli przez jakiś czas będę na nich jeździł?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje kupiłem tutaj http://moto.allegro.pl/item224611670_pompowtryskiwacze_vw_audi_skoda_seat_1_9tdi_nowe.html

 

szybka wysyłka kurierem.

Do 130KM są np. tutaj

http://moto.allegro.pl/item227272777_vw_audi_pompowtryskiwacze_nowe_24.html

 

Przy trzech walniętych nie ma co się zastanawiać i wymienić wszystkie 4.

Ja na swoich od diagnozy o uszkodzeniu zrobiłem 3000km, w poniedziałek wymiana, już mocno trzęsie autkiem.

 

Jeśli chcesz to pojedź do innego mechanika, ale wydaje mi się że szkoda pieniędzy, a werdykt będzie taki sam :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobne problemy co Kolega marhal. Spec podkręcił mi najpierw wolne obroty, bo podobno były za niskie. Ale problem szarpania został i co gorsza dołączył do niego problem pierdzącego EGR. Wyniki z VAG:

,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:,'013

,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,Cyl 1,Cyl 2,Cyl 3,Cyl 4

,TIME,820-900,230-420,230-420,10-95%,TIME,2850-3150,2000-2150,2000-2200,40-95%,TIME,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H

Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, mg/str, mg/str, mg/str, mg/str

1,105.21,1344,505.0,568.4,38.3,105.61,1449,1203.6,1346.4,40.2,104.81,-2.49,0.71,-0.31,2.05

,106.41,1575,285.0,284.2,60.6,106.81,1575,1111.8,1152.6,37.1,106.01,-2.56,0.73,-0.26,2.07

,107.61,1638,310.0,303.8,53.8,108.01,1680,1111.8,1101.6,37.9,107.21,-2.66,0.75,-0.14,2.02

,108.81,1743,395.0,372.4,49.8,109.21,1827,1295.4,1173.0,34.3,108.41,-2.66,0.75,-0.14,2.02

,110.01,2037,460.0,431.2,47.8,110.41,2163,1377.0,1417.8,46.6,109.61,-2.66,0.75,-0.14,2.02

,111.21,1995,240.0,529.2,4.8,111.61,1428,969.0,1203.6,37.1,110.81,-2.66,0.75,-0.14,2.02

,112.41,1302,430.0,470.4,25.9,112.81,1239,1152.6,1173.0,30.7,112.01,-2.66,0.78,-0.12,2.02

,113.61,1260,300.0,289.1,57.0,114.01,1218,999.6,1081.2,28.7,113.21,-2.66,0.71,-0.14,2.07

,114.81,1155,250.0,401.8,54.2,115.21,945,999.6,1050.6,19.9,114.41,-2.64,0.66,-0.16,2.14

,116.01,903,250.0,264.6,56.2,116.41,882,1091.4,999.6,19.9,115.61,-2.59,0.61,-0.19,2.14

,117.21,1113,395.0,470.4,45.4,117.61,987,1091.4,1060.8,19.9,116.81,-2.45,0.52,-0.33,2.16

,118.41,945,510.0,470.4,33.1,118.81,987,1152.6,1081.2,19.9,118.00,-2.47,0.54,-0.31,2.19

,119.60,1008,445.0,485.1,43.8,120.00,1050,1132.2,1122.0,19.9,119.20,-2.49,0.61,-0.38,2.19

,120.80,1092,385.0,333.2,50.2,121.20,1092,1081.2,1091.4,19.9,120.40,-2.56,0.66,-0.33,2.21

,122.00,1071,270.0,259.7,58.6,122.41,1050,979.2,1030.2,19.9,121.61,-2.59,0.64,-0.33,2.24

,123.20,945,250.0,249.9,58.2,123.60,945,979.2,999.6,19.9,122.80,-2.52,0.59,-0.33,2.21

,124.40,861,265.0,269.5,53.8,124.80,861,1030.2,989.4,19.9,124.01,-2.52,0.59,-0.28,2.16

,125.60,903,250.0,254.8,54.6,126.00,882,1030.2,979.2,19.9,125.20,-2.40,0.54,-0.31,2.14

,126.80,1617,465.0,494.9,25.5,127.20,1617,1234.2,1213.8,35.9,126.41,-2.07,0.54,-0.52,1.93

,128.00,1302,325.0,303.8,56.6,128.40,1386,1132.2,1152.6,33.1,127.60,-2.02,0.54,-0.52,1.98

,129.20,1512,435.0,392.0,45.8,129.60,1575,1193.4,1183.2,36.7,128.80,-2.07,0.52,-0.52,2.02

,130.41,1785,555.0,529.2,23.5,130.80,1974,1458.6,1397.4,42.2,130.00,-2.05,0.47,-0.52,2.05

,131.61,2415,525.0,499.8,54.2,132.00,2625,1448.4,1479.0,53.4,131.20,-2.05,0.47,-0.52,2.05

,132.81,3087,555.0,548.8,49.8,133.20,3276,1448.4,1489.2,62.6,132.40,-2.05,0.47,-0.52,2.05

,134.01,3549,680.0,529.2,4.8,134.40,3612,1264.8,1305.6,58.6,133.60,-2.05,0.47,-0.52,2.05

,135.20,2499,245.0,499.8,4.8,135.60,1932,969.0,1203.6,39.8,134.80,-2.05,0.47,-0.52,2.05

,136.40,1470,270.0,382.2,58.6,136.80,1911,1122.0,1071.0,38.6,136.00,-2.05,0.47,-0.49,2.05

,137.60,1911,460.0,362.6,49.4,138.00,1932,1346.4,1203.6,36.3,137.20,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,138.80,2037,510.0,465.5,49.0,139.20,2079,1407.6,1448.4,47.0,138.40,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,140.00,2205,500.0,490.0,54.6,140.40,2268,1407.6,1428.0,48.2,139.60,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,141.20,2373,485.0,455.7,53.4,141.60,2415,1407.6,1387.2,48.6,140.80,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,142.40,2541,485.0,485.1,53.0,142.80,2583,1295.4,1387.2,57.4,142.00,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,143.60,2667,350.0,357.7,70.1,144.00,2709,1213.8,1193.4,50.2,143.20,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,144.80,2772,350.0,318.5,59.4,145.20,2772,1193.4,1142.4,50.6,144.40,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,146.00,2751,250.0,279.3,83.3,146.40,2709,999.6,1101.6,39.8,145.60,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,147.20,2352,240.0,485.1,4.8,147.60,2142,979.2,1183.2,39.8,146.80,-2.09,0.47,-0.45,2.07

,148.40,1617,250.0,504.7,4.8,148.80,1197,969.0,1111.8,35.9,148.00,-2.09,0.47,-0.45,2.07

Słowem pierwszy i ostatni pompowtrysk wyglądają dziwnie. Mechanik który też to oglądał, zaglądał w jakiś blok pomiarowy, z którego wynikało że jest jednak inaczej.... Jestem już całkiem skołowany.

 

A czy Kolega araczek mógłby powiedzieć coś więcej o kupionych pompowtryskach ? Czy wszystko było ok i czy faktycznie były nowe (trochę podejrzana ta rozbieżność ceny w ASO i Allegro)

 

Sory ale LOG nie tak się zapodaje na forum. Musisz go obrobić dane w Exelu tak aby były widoczne rubryki z danymi - tu niek tnie będzie się wpatrywał w oczopląs cyferek

 

Edit:

Nie wiem kto to czerwone napisał i szkoda że nie napisał jak mam to edytować ( :zalamany: ) , ale zrobiłem tak:

Pierwsze trzy to dane z grup pomiarowych 003. 011 i 013. Czwarty to wykres ładowania trubosrężarki w funkcji obrotów silnika. Chyba nie ma sensu robić wykresu poprawki wartości wtrysku, bo widać wszystko świetnie w trzeciej tabelce.

gr003ex2.th.gif

gr011jt4.th.gif

gr013xg7.th.gif

cinienieobrotyko8.th.gif

 

Pozdrawiam

najaro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności