Skocz do zawartości
tix798

AVF duże spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój passat zaczął spalać okolo 9,5l , podczas przyspieszania zauważyłem że zostawia za sobą sporo dymu i z mojego odczucia stracił na mocy.

rzućcie proszę okiem na logi co mu może dolegać ??

 

DYNAMICZNE:

Grupa 004, 008, 010: http://vaglog.pl/log_260830.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_260829.html

Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_260828.html

 

STATYCZNE:

Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_260824.html

Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_260823.html

Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_260822.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_260821.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_260820.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_260819.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- EGR zablokowany blaszką lub stoi w miejscu,

- przepływomierz tnie dawkę,

- 2 i 3 PD plusuje, 3 pompka mocno ujmuje (koryguje poprzednie pompki).

Auto po sofcie. Sprzęgło trzymie jeszcze? Nie drży dwumasa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza, auto jest po sofcie. EGR jest zablokowany blaszka i odcięty od podciśnienia, co do sprzęgła nie zauważyłem żeby kiedykolwiek się slizgnelo, ale po dłuższej jeździe szarpie samochodem podczas ruszania np ze skrzyżowania lub bardziej intensywnie pod górkę. Czy to oznacza dwumas?

Od czego proponujesz zacząć? Wymienić przepływie? Regenerować pompki?

 

A i jeszcze dodam ża na jałowym silnik co jakiś czas wpada w dziwne drżenia i delikatnie spadają obroty.

Edytowane przez tix798
ad1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierw wyczyść przepływomierz (np. Valvoline Carburettor), sprawdź filtr paliwa czy drożny.

Pompki możesz potraktować Lique Moly Diesel Spulung lub dać je umyć w myjce ultradźwiękowej w celu poprawy korekcji o ile problem nie leży w kompresji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływke czyściłem dzisiaj wielokrotnie specyfikiem firmy Lique Moly. Bez efektów cały czas wskazania oscylują około 400mg/str myślę że nie obejedzie się bez wymiany na nową i teraz pytanie zamiennik ? czy ori ? widziałem na allegro zamiennik z dwuletnie gwarancja coś około 120PLN warto spróbować ? czy szkoda zachodu ?

Filtr paliwa wymieniłem na nowy, ale o dziwo odchyłki na pompkach zwiększyły się praktycznie dwukrotnie, na pierwszym cylindrze dochodza nawet do -2.2 BIPy praktycznie bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkie zaobserwowane zmiany mile widziane są logi - lepiej się na to patrzy jak widać problem.

Co do przepływomierza, to zawsze możesz przerobić soft w sterowniku na paliwo liczone po MAP sensorze bez przepływomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł z tym MAP sensorem, jutro zrobie ponownie logi aby było wszystko czarno na białym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka ponownie,

założyłem nowy przepływomierz PIERBURGa (7.22684.08.0) i filtr paliwa, teraz proszę o ocenę logów.

 

DYNAMICZNE:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_262170.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_262171.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_262172.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_262173.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_262174.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_262175.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_262176.html

 

STATYCZNE:

Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_262166.html

Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_262168.html

Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_262167.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_262163.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_262165.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_262164.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz ok, ale korekcje na pompkach masz tragiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgodzę, tylko dlaczego po wymianie filtra korekcję zwiększyły się niemal dwukrotnie? Pisałem w innym wątku ze ostatnio porwalo mi pol paska i rozrząd przeskoczył o dwa ząbki , kolizji wyczuwalnej nie było, ale mogło narobić jakiegoś bałaganu w głowicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresję sprawdź na zimnym z wyłączona wtyczka PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki Darku sprawdzę kompresję jeżeli będzie oki to wtedy będziemy działać z pompkami tak jak napisałeś na pw. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze tak późno ale miałem sporo innych spraw do załatwiania i nie miałem czasu, a więc kompresja pwyglada następująco:

1 - 25

2 - 27

3 - 28

4 - 26

Zrobiłem także próbę olejowa :

1-37

2-39

3-39

4-38

 

I jak to wygląda kwalifikuje się do remontu ?? Czy robić pompowtryski i powinno jeszcze śmigać? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale po dłuższej jeździe szarpie samochodem podczas ruszania np ze skrzyżowania lub bardziej intensywnie pod górkę.

 

Mam to samo i sporo osób to ma. Są dwa tematy o tym i jak na razie nikt sobie z tym nie poradził. Z tego co udało mi się ustalić to były wadliwe dociski i podobno wymiana na nowy typ pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie gdy jadę autem przykładowo na 4 biegu i mam 80km/h to komputer raz pokazuje spalanie 4,5a raz 5 a potem 6, co może byc przyczyną takiego spalanie gdy jade cały czas równo?? oraz mam dośc duże spalanie w mieście około 10 litrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zalej zbiornik do pełna, wyjeździj paliwo do rezerwy i oblicz sobie spalanie rzeczywiste. Fis czasami przekłamuje i to dość znacznie. To, że w czasie stałej jazdy spalanie zmienia sie, to normalka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a jak jadę na 5 biegu 90km i wcisne gaz do spodu to pokazuje 15 litrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności