Skocz do zawartości
toldiq

Proszę o analizę AVF 2001r słaby po walce z turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_208611.html

Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_208609.html

Grupa 008, 011: http://vaglog.pl/log_208610.html

Grupa 003, 010: http://vaglog.pl/log_208608.html

Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_208607.html

Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_208606.html

Grupa 018, 023: http://vaglog.pl/log_208605.html

Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_208604.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_208603.html

Grupa 001, 003: http://vaglog.pl/log_208602.html

 

Proszę o analizę logów. Autko miało zatarte kierownice w turbinie (passat 1.9 tdi avf 2001r). Po regenreacji kierownic na bagatela 1100 zł nettoauto straciło swoją żwawość. Została wymieniona w warsztacie który regenerował turbina na inną, efektem czego jest nieco lepsza dynamika aczkolwiek nadal nie zadowalająca. Warsztat twierdzi że jest dobrze i tak ma być, w zwiazku z tym że mam w planie walczyć z nimi poproszę o analizę czy faktycsznie jest dobrze czy mam rację i jest coś nie tak. Błedów autko nie ma, przelatane 280 tyś. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryskiwacz z #4 cylindra - dno. Jesteś pewny że komp nie zapisuje żadnego błędu?

 

Synchronizacja wałka rozrządu na sporym plusie, wiec auto może być odrobinę słabsze niż powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak na kompie bledow nie ma. Tylko słabszy jest po ingerencji w turbine. No chyba ze to zbieg okolicznosci. Wlasnie tak podejrzewalem ze 4 pompowtryskiwacz slabo juz przedzie. Zauwazylem jeszcze jedna rzecz, ktorej nie udalo mi sie uchwycic w logach: mianowicie po przegonieniu autka i zatrzymaniu sie MAF zbiera ok 480-500... po dodaniu gazu i odpuszeniu spada na 250.

---

dodatkowo w logu z gr 3 i 11 widac (bądz mi sie tak wydaje-niwicjusz ze mnie) ze do ~2200 rpm turbina nie moze osiagnac zadanego doladowania i takie tez mam wrazenie ze z dolu bardzo slaby jest.

---

i jeszcze mi się nasunęło pytanie co z tym pompowtryskiem #4? wymiana regeneracja - czy to on moze być przyczyną dziwnie "ostrych spalin" i dymka przy porannym odpale?

Edytowane przez toldiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co z tym pompowtryskiem #4? wymiana regeneracja - czy to on moze być przyczyną dziwnie "ostrych spalin" i dymka przy porannym odpale?

 

Uszczelki były robione kiedykolwiek? Od tego się powinno zacząć, bo to najtańszy element (~30zł na jeden pompowtryskiwacz). Spaliny i dymek mogą być zdecydowanie z tego powodu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompki były wyjmowane i wymieniali mi jakies uszczelki / podkładki (musze spojrzec na fv) przy robocie glowicy jakos w czerwcu... a jak reszta logow odnoscie mocy tegoż autka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja wałka rozrządu skacze od 0,0 do +1,7(grupa 004, ostatnia kolumna / spory zakres wahania) - kiedy rozrząd robiony(ile kilometrów temu)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrząd razem z głowicą, czyli w czerwcu klimoetrów myśle że ok 20tkm +/- (dodam że robił to autoryzaowany serwis bosch w mojej miejscowości ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja w sumie może skakać bo #4 pompowtryskiwacz to dramat niestety :/ Najtaniej byłoby zamienić go miejscami z innym pompowtryskiwaczem i założyć nowe uszczelki. Koszt stosunkowo niewielki a wyjaśniłby dużo.

 

Auto równo pracuje? Nie chce mi się wierzyć żeby przy takich korekcjach nie chodził co najmniej dziwnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec ujme to tak: autko chodzi nie najgorzej, czuć delikatne falowanie obrotów na luzie które czasem jest czasem go nie ma. Jak go kupiłem (czyli okolice marca zeszłego roku) to coś mi się kojarzy ze #4 miał ok +2,4 - widocznie jego dni się skoczyły. Niestety po takim epizodzie w moim życiu kiedy to posiadałem Forda psiamać Focusa 1.8td pisamać CI i wydałem na układ wtryskowy ok 18k zł bez rezultatu jakoś średnio mi leży robienie pompek... ;) no ale jak trzeba będzie to nic nie poradze. ale do meritum - prócz wczesniej wspomnianego lekkiego falowania obrotów + dymka porannego + "ostrych spalin" + spalania (wspomnianego w innym wątku) i braku mocy to nie nic mu nie dolega ;) Są oczywiście detale typu lekko pocąca się szybkozłączka za IC oraz uszkodzona plecionka na wydechu. Pali jeździ.

 

Niemniej jednak po chwili namysłu dochodzi mnie jakies lekkie stukanie (ala własnie wtrysk) które pojawiło się dość niedawno -> #4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety po takim epizodzie w moim życiu kiedy to posiadałem Forda psiamać Focusa 1.8td pisamać CI i wydałem na układ wtryskowy ok 18k zł bez rezultatu jakoś średnio mi leży robienie pompek... ;)

 

Generalnie tylko ten jeden wygląda na uszkodzony, więc wymiana na taki sam mogłaby załatwić sprawę ;) Ale tak jak mówię - najpierw warto zamienić miejscami, chociaż...

 

Niemniej jednak po chwili namysłu dochodzi mnie jakies lekkie stukanie (ala własnie wtrysk) które pojawiło się dość niedawno -> #4?

 

Mam nadzieję że nie rozklepał gniazda w głowicy, bo widziałem już auto, które jeździło przez dłuższy czas z właśnie korekcją na granicy błędu w kompie i przy próbie naprawy nie szło tego w żaden sposób naprawić, bo pompka tak rozklepała sobie gniazdo wokół siebie, że gniazdo stało się totalnie nieszczelne i ropa szła do oleju ciurkiem praktycznie...

 

Właśnie - przybywa albo ubywa oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stan oleju raczej stały (delikatne raczej ubytki), ale skoro pytasz to zejde i sprawdze stan :)

--

po weryfikacji organoleptycznej olej jest idealnie - czyli nie ubywa nie przybywa

 

 

---

a granica błedu to ile?

Edytowane przez toldiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy i doładowania(bądź późnego wstawiania turbiny) - na ten temat nie chce się wypowiadać bo moja wiedza z tego zakresu nie jest na tyle wystarczająca żebym mógł udzielać rad ;)

 

Wracając do pompowtryskiwacza - zamienić miejscami to priorytet a jeśli to nie pomoże to będziemy szukać dalej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na ile jest to skomplikowany zabieg? czy czeka mnie jakis warsztat czy dysponując dostępem do narzędzi i odrobiną zdolności manualnych dam rade to sam zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko wyczuć czy dasz sobie radę ;) Jak się nie boisz, to możesz próbować - tutaj pełna instrukcja co i jak - turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-regulacja-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi-i-sdi/ :)

 

W sumie popsuć to tam bardzo nie ma co jak się zastosujesz do tego co tam piszą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem, niby zero stresu ale chyba powierzę to specjalistom. Auto potrzebuje to pracy więc wolałbym nie kombinować. W sobotę zakupiłem drugie passeratti (101km) wiec definitywnie w tygodniu wstawiam auto do warsztatu na sprawdzenie pompki.

 

Co do tematu braku mocy pozostaje on otwarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że autoryzowany serwis Bosch robił remont, to wcale nie musi być robota zrobiona na najwyższym poziomie. Pierw bym podmienił miejscami 4 PD z inną pompką i zweryfikował wskazania. Oczywiście pompki ustawił na zakres 180-200'. Płukanka LM 2666 też można wykonać. Turbo minimalnie słabo wstaje, ale może to być spowodowane słabymi wtryskami (brak spalin) lub po prostu urok regenerowanych turbin (zbyt duża szpara pomiędzy płaszczyzną, a kierownicami). Możesz skrócić o pół obrotu sztangę - może się coś poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności