Skocz do zawartości
Jericho

Bledy: 16486, 18265 x2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pare dni temu w ciagu 10-12 dni rozladowal mi sie kompletnie akumulator, do tego stopnia, ze nie swiecila sie nawet dioda w drzwiach kierowcy.

Po 10 min ladowaniu za pomoca szelek z Renault Scenic dCi auto w koncu odpalilo.

 

Po dojechaniu do domu wyciagnalem aku, i naladowalem je prostownikiem.

 

Nastepnego dnia pare razy jeszcze sciagalem klemy z aku bo robilem pomiary zuzycia pradu, ktory ostatecznie zakonczyl sie wynikiem 0,02A na wylaczonym i zamknietym aucie (tylko maska podniesiona). Nie wiem czy to duzo czy malo, i dalej nie wiem co spowodowalo kompletne rozladowanie aku.

 

W czasie testow zobaczylem, ze brakuje mi bezpiecznika nr 42, odpowiedzialnego za ESP.

Po jego wsadzeniu i odpaleniu silnika z zegarow nie znika mi kontrolka ESP oraz biegi na FISie byly cale podswietlone na czerwono (za ktoryms razem podswietlenie biegow zniknelo).

 

W miedzyczasie wyciagnalem z auta przeplywke by ja przeczyscic. Stacyjki w tym czasie nie ruszalem, ale zamykalem i otwieralem auto z pilota.

 

 

Podlaczylem VAGa i wyszlo:

 

18010 - Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30) -

16486 - Przepływomierz powietrza (MAF) - niskie napięcie wyjścia - blad pojawia sie od razu po skasowaniu.

18158 - Zasilanie - napięcie zbyt niskie (w skrzyni biegow)

18265 - Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika (w gr 02 skrzyni biegow) - blad pojawia sie od razu po skasowaniu

18265 - Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika (w gr 03 ABS) - blad pojawia sie od razu po skasowaniu

1200 - Zasilanie elektrozaworów

Plus parenascie zwiazanych z centralnym zamkiem, ale nie wracaja.

 

 

Ponadto wraz z wyskoczeniem bledow, skrzynia biegow zaczela dziwnie sie zachowywac, tzn. po wybraniu trybu D bieg zalacza z duzym szarpnieciem, czego wczesniej nie bylo. Usterka ta pojawila sie dopiero gdy na postoju z wlaczonym silnikiem robiac pomiary VAGiem przerzucalem wajche miedzy P a D.

 

 

Gdzie szukac przyczyny w tych bledach?

 

Dla uszczegolowienia informacji, to auto ok 3 tyg wczesniej przed rozladowaniem sie aku przechodzilo naprawe blacharska, gdzie byl sciagane drzwi, i nadkola z lewej strony. Zrobilem ok 300km i nic sie nie dzialo z autem.

Co do bezpiecznika nr 42 od ESP, to wydaje mi sie ze kiedys byl tam na swoim miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd 18265 jest spowodowany najprawdopodobniej błędem o przepływomierzu. Masz błąd w tłumaczeniu błędu bo nie chodzi o sygnał ładowania ale obciążenia ( load signal ). Skrzynia przy braku tego sygnału może gorzej chodzić. Co do błędu o przepływce to sprawdź kostkę, przewody od przepływki do ecu. Ostatecznie coś stało się z przepływką - przerwa w obwodzie.

Pobór prądu jaki masz jest jeszcze w porządku. Po szybkim przeliczeniu taki pobór przez 10 dni zużywa ok 5 Ah. Możliwe, że wtedy zostało coś jeszcze włączone albo akumulator powoli będzie się kończył bo może mieć wewnętrzne zwarcie i sam z siebie gubi napięcie. Spróbuj zrobić tak. Naładuj akumulator i sprawdź powiedzmy po godzinie lub dwóch napięcie (jak się już ustabilizuje), a potem sprawdź na następny dzień lub dwa. Oczywiście aku odłączony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skrzynia przy braku tego sygnału może gorzej chodzić.
Wlasnie siedze i czytam o tych bledach i wychodzi, ze ci co mieli blad przeplywki, to skrzynia im tez szwankowala.
Co do błędu o przepływce to sprawdź kostkę, przewody od przepływki do ecu.
Jeszcze raz wyciagnalem wtyczke i wsadzilem ponownie, ale bez zmian. Przy samej wtyczce przewody sa mocno powyginane i przydaloby sie chyba sprawdzic czy dochodzi napiecie - moze przerwa w obwodzie sie zrobila.

Jest gdzies na forum schemat wyprowadzen do przeplywki?

 

 

Spróbuj zrobić tak. Naładuj akumulator i sprawdź powiedzmy po godzinie lub dwóch napięcie (jak się już ustabilizuje), a potem sprawdź na następny dzień lub dwa. Oczywiście aku odłączony

 

Przedwczoraj aku ladowalem ok 5h. Po naladowaniu mial ok 12,7V. Po 6h poniej mial wartosc ok

12,4V.

Wsadzilem go do auta o zrobilem ok 15km. Pare h pozniej napiecie wynosilo ok 12,34V.

Dzisiaj po kilkunastu godz. stania wartosc wynosi ok 12,28V.

Pisze z pamiecie, bo gdzies notatki zapowiedzialem, wiec moga byc minimalne bledy w wartosciach.

 

Co do wewnetrznego zwarcia, to przychodzi samo z siebie bez powodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy pierwszym odpaleniu auta zauwazylem, ze obroty ustawily sie od razu tak jak na cieplym silniku czyli kolo 800. Wczesniej zawsze wskakiwaly na ok 1100-1200 i dopiero rowno po 70sek zaczynaly opadac do 800.

 

Zapalil sie dzisiaj rowniez Check Engine, ale auto ma normalna moc i biegi zmienia bez problemu - oprocz szarpniecia po zalaczeniu D, czego wczesniej nie bylo.

 

Kontrolka ESP dalej sie swieci.

 

Wtyczke przeplywki potraktowalem srodkiem do polepszenia stykow elektr., ale bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze przerwa w obwodzie sie zrobila.

O tym właśnie mówiłem.

 

Check Engine może być spowodowany niezrozumiałymi lub brakiem sygnałów z przepływomierza.

 

Niby wartości na akumulatorze nie są na razie najgorsze, chociaż po jeździe 12,3V to mało. W pełni naładowany aku powinien mieś ok 12,5V. Jeżeli po nocy masz spadek napięcia na akumulatorze 0,06V to jest dużo. Policz sobie (upraszczając) na ile dni wystarczy akumulatora. Po 5 dniach (o ile tendencja się utrzyma) masz już ok 12V co oznacza tak naprawdę aku rozładowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj okazalo sie, ze mam kolege w kancelarii ktory dysponuje nowka przeplywka Boscha do TDi 90/110PS o nr 0281002216.

Zaryzykowalem i ja podpialem pod auto. Gdy przeplywka lezala luzem na gorze, bledy dalej pojawialy sie do razu.

Wiec zamonowalem ja na miejscu starej i ............. zero bledow.

 

By miec calkowita, ze to ona winna calemu zamieszaniu wyskoczylem na 2 pasmowke pod domem i przegonilem auto. Zero bledow.

 

Przy okazji zrobilem logi:

 

Grupy: 002,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_96472.html - silnik ma ok 60-70C

Grupy: 002,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_96473.html - max but na 3 biegu

Grupy: 002,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_96474.html - max but, silnik juz dobrze zagrzany

Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_96476.html - silnik dobrze zagrzany

 

A tak wygladaly logi w 11.2011 na sprawnej ori przeplywce:

Grupy: 002,002 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_96477.html

 

Co zauwazylem to na nie nagrzanym silniku przy odpalaniu, silnik zapala tak jakby na dwa razy, oraz wskazania przeplywki na biegu jalowym na zagrzanym silniku sa wieksze o 1g/s w porownaniu do dedykowanej przeplywki do mojego silnika, ale i tak mieszcza sie w skali.

 

Wlaczenie swiatel mijania zwieksza wskazania przeplywki o ok 0,02g/s.

 

Po logach widac, ze nowa przeplywka pokazuje lepsze o ok 10g/s wartosci w gornym zakresie obrotow.

 

Zostawilbym ja, ale przez to podwojne odpalanie sobie chyba odpuszcze i kupie dedykowana do AWT.

 

Teraz jeszcze mam problem do rozgryzienia czy kupic model 06A906461N czy 06A906461L.

 

Ten pierwszy byl montowany w passku, superbie i a6 tylko w latach 2002-2005. Natomiast ten drugi obejmuje juz wieksza liczbe aut gupy VAG z silnikiem 1.8T oraz szerszy zakres lat 1998-2010 roku (dane z ETKI) i jest przede wszystkim duzo tanszy. Zastanawiajace jest to dlaczego akurat do tych 3 modeli aut z tym silnikiem na 3 lata produkcji zmieniono rodzaj przeplywki.

 

Kolega z forum, ktory prowadzi sklep poleca Pierburga, ale jak sie wczytalem w specyfikacje to wychodzi na to ze jeden ich model zastepuje prawie wszystkie inne boscha z grupy VAG, czyli jeden uniwersalny. To po cholere Bosch ma tyle modeli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny log, tym razem na uzywanej X czasu przeplywce Boscha 06A 906 461 L.

Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_96712.html

 

Albo umiera, albo nie odpowiedni do mojego silnika ;)

 

 

 

 

Tak wlasnie ogladam logi z przed roku na mojej i ostatni na przeplywce od diesla i w kolumnie obciazenia silnika widnieja wartosci dobijajace do 130%. Normalne to?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, która będzie lepsza - teoretycznie obie powinny działać. Jeżeli silnik jest oryginalny to zawsze staram się montować to co jest aktualnie zamontowane jeżeli działało dobrze przed usterką. Co do Pierburga to nigdy nie stosowałem. Firma niby znana i z tradycją, ale jak z jakością obecnie to nie wiem.

Włączenie świateł może powodować zwiększenie przepływu bo zwiększasz obciążenie silnika więc aby utrzymać obroty musi dostać więcej mieszanki.

Obciążenie powyżej 100% dla silników turbo to norma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Firma niby znana i z tradycją, ale jak z jakością obecnie to nie wiem.
Kuzwa, w necie ludziska pisza ze slyszeli o niej dobre opinie, ale nigdzie tych opinii nie znalazlem, co najwyzej dwie negatywne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W koncu wsadzilem do auta nowy przeplywomierz od TDi - ten co wyzej.

Wszystkie bledy wykasowaly sie bez problemu i nie powrocily. POnadto zauwazylem, ze teraz skrzynia zmienia biegi bardziej plynnie co mnie cieszy.

 

Pojawil sie natomiast kolejny problem.

 

Auto 3 dni pozniej odstawilem do mechanika na wymiane chodnicy wody i czujnika temp. plynu.

Odebralem auto i nastepnego dnia pojechalem w trase.

W trasie zauwazylem, ze nowy ori VW czujnik temp. zaniza mi wskazania plynu o ok 5C w porownaniu do starego (sprawdzone na kan. 45 climatronica oraz pozniej na VAGu 88C / 93C) oraz, ze na trasie pali mi teraz ok litr wiecej.

 

Dzisiaj go przeskanowalem i wyszlo:

17956 - Zawór regulacji Turbo (TC) - otwarty obwód - wystapil w gr 01.

18036 - Przesył magistrali danych - brak wiadomości z czujnika kąta kierownicy - wystapil w silniku 01 i w ABS 03

00778 - Czujnik skrętu kół (G85) - wystapil w gr 19 - CAN Gateway

 

Wszystkie bledy byly oznaczone jako tymczasowe.

 

Czy powyzsze bledy mogly powstac w wyniku odlaczenia jakis przewodow przy wymianie chlodnicy i czujnika temp? Chociaz nie wiem po co trzeba by bylo je odlaczac przy tej czynnosci. W TDI jak sam wymienialem chlodnice to odlaczalem tylko czujnik temp zewn.

 

Co do powyzszego spalania, to nie mam pewnosci czy winny jest nowy przeklamujacy czujnik, czy powyzsze bledy. Jak kupilem auto to termostat mi nie domagal i w trasie trzymal mi ok 81C. Po jego wymianie temp podskoczyla do ok 92C, ale spalanie sie nie zmienilo. Jesli wiec nowy czujnik zaniza faktyczne wskazania, ktore i tak sa wyzsze niz przy walnietym termostacie, to raczej nie on jest odpowiedzialny za to podwyzszone spalanie.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd 17956 mógł powstać przy wymianie chłodnicy. Pozostałe dwa jeżeli są oznaczone jako tymczasowe to prawdopodobnie coś nie łączyło. Ze spalaniem nie powinny mieć wiele wspólnego. Czujnik kąta skrętu kierownicy/kół jeśli nie masz ESP jest potrzebny do skrzyni żeby przy odpowiedniej prędkości i skręcie kół nie zmieniła biegu. Ciekawy temat z tym spalaniem bo tak jak napisałeś różnica temperatur nie powinna nic zmienić. Jako OT dodam, że nie wiem co z tymi czujnikami jest bo kiedyś wymieniałem w Leonie (1,9tdi) czujnik temperatury płynu, dałem ori skody i też zaniżał o ok. 5 st. Wracając do spalania to może jest tak, że przepływka z tdi podaje troszkę za duże ilości i komputer dolewa więcej paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bledy nie powrocily po ok 800km tras w ciagu ostatniego tygodnia, wiec najprawdopodbniej powstaly przy wymianie chlodnicy.

Czujnik temp. wsadzilem stary, a nowy zareklamowalem. Jako, ze nowy czujnik zanizal wskazania, a AWT koncowe 90C osiaga troche w dlugim czasie, oraz przy hamowaniu silnikiem wartosc temp. spadala nawet do 80C (na starym min 88C bylo), to sadze ze ma to wplyw na wieksze spalanie, szczegolnie w miescie na krotszych odcinkach. Spalanie na jalowym spada u mnie do ok 1.0l/h dopiero gdy silnik osiagnie 85C.

 

Przy palowaniu na nowym czujniku nie widzialem wiekszej temp jak 89-90C. Na starym 96-97C, a w miescie i trasie 93-95C, co jest normalna temp. dla 18T. Tak wynika z wypowiedzi uzytkownikow tego silnika.

 

Co do przeplywki to wsadzilem juz nowa dedykowana Boscha do AWT. O spalaniu narazie nic nie moge powiedziec bo nie tankowalem jeszcze. Przed wsadzeniem odpowiedniej bylem na ponownej regulacji gazu i sam nie wiem co myslec o ostatnim wyniku. Trasa Wroclaw-Szczecin, ze srednia z trasy 87km/h wg kompa. AC ON. Przed Lubiniem siadlem na ogon Avensis, ktora ciela 130-150km/h. Jechalem tak z 50km, troche mocnych wyprzedzan, mocne starty ze swiatel zeby mi nie uciekla, a pozniej od Gorzowa Wlkp. S-3 160km/h na tempomacie. Z tankowania wyszlo 13,3l, a wg kompa 10,7l/100.

 

Nie wiem ile faktycznie Pb by wzial przy takiej jezdzie, bo tak nigdy nie jechalem ;)

Przy mojej normalnej jezdzie z predk. przelotowa 110-120km/h Pb lykal 8-9l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności