c-kozi Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2011 Witam, od kilku dni probuje się gdzieś doczytać czy wyciecie katalizatora w wolnossącym silniku benzynowym AZM 2.0 jest możliwe i jakie niesie to plusy i minusy. Wszedzie jeżeli jest coś napisane o wycinaniu kata w benzyniakach to tylko w 1.8 T i z gazem. A mnie interesuje ten konkretny silnik i bez instalacji LPG. Dodam że mam sprawne 2 sondy a wskazania mowią że mam nie wydajny katalizator (według mechanika nie zatkany), co 300 km wyskakuje mi CHECK ENGINE i wzrosło mi spalanie. zakupiłem na allegro tulejkę odsuwającą sondę od strumienia spalin http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-najwyzsza-jakosc-i1445178560.html ale jeszcze nie zamontowałem. Jestem ciekawy czy to pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-kozi Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2011 widzę z się nikt nie pokwapił coś napisać. Zamontowałem dzisiaj zakupiony emulator sondy w postaci tulejki i sonda jak zaczarowana zaczęła działać jak nowa, trzyma się w przedziale 0.66 do 0.76 prawie cały czas na 0.74. no i silnik jakoś się lekko żywszy zrobił. Zobaczę jeszcze jak ze spalaniem będzie, to napisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2011 po wycieciu katalizatora na pierwszym badaniu technicznym przegladu ci nie podpisza.do tego nie jestem pewien, gdzies o tym slyszalem ze moga zatrzymac dowod rejestracyjny.wiec chyba nie ma to wiekszego sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2011 Mam Bravę z wyciętym katalizatorem. Nigdy nie miałem problemu z badaniem technicznym. Nigdy też nie robilem tego po znajomości. Ta samo z Passatem - mam przyciemnione przednie szyby i zawsze jakoś przechodzi badanie równiez bez znajomości. Sprawdź tylko jak jest z sondą lambda bo pewnie jedna jest przed katalizatorem, a druga za chociaż mogę się mylić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2011 po wycieciu katalizatora na pierwszym badaniu technicznym przegladu ci nie podpisza.do tego nie jestem pewien, gdzieś o tym slyszalem ze moga zatrzymać dowód rejestracyjny.wiec chyba nie ma to większego sensu tak oczywiście mogą dowód zatrzymać tylko kto to będzie sprawdzał na drodze akurat jestem tego pewien bo policjanta mam w tej chwili obok siebie ) a co do przeglądu nie sądzę żeby mu nie podbili bo np tak jak kolega doktor80 mam przyciemniane szyby i nikt nic nie mówił na przeglądzie więc podejrzewam że tak samo nie będzie problemów z katalizatorem tzn jego brakiem!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2011 tak oczywiście mogą dowód zatrzymać tylko kto to będzie sprawdzał na drodze akurat jestem tego pewien bo policjanta mam w tej chwili obok siebie ) mowiac o zatrzymaniu dowodu mam na mysli diagnoste od przegladu a nie policje.jasna sprawa ze policjant nie bedzie sie kladl pod auto zeby sprawdzic czy jest katalizator.chociaz z naszymi miskami to wszystkiego mozna sie spodziewac. Mam Bravę z wyciętym katalizatorem. Nigdy nie miałem problemu z badaniem technicznym niewiem gdzie robicie te przeglady ale w trojmiescie by to napewno nie przeszlo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-kozi Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2011 poprzednio miałem Sharan-a 1.9 tdi z wyciętym katem i przez 3 lata nikt mi nie robił żadnych problemów nigdzie. Co do przyciemnianych szyb to bym się kłócił. Kiedyś miałem Golfa 3 z przyciemnianymi szybkami wszystkimi, przednie byłu jaśniejsze od pozostałych ale też przyciemniany. Na wszystko dostałem ATEST . Jak sie później okazało że ten atest na te szybki to jest tylko na folie. Wiec jak mnie kiedyś zatrzymała policja jeżdżącym laboratorium policyjnym, prześwietlił mi szybki i dzięki jego wyrozumiałości darłem przy nim te folie z przednich szyb bo inaczej zostawił bym dowód. A co do wątku tematu to ja kata nadam mam tylko że jego wydajność jest już kiepska i po prostu dlatego ten zabieg. W rozmowie z serwisem VW we Wrocławiu ustaliłem że wartość drugiej sondy ma oscylować w granicach wartości 0.7 jeżeli sonda lata z wartościami poniżej 0.30 i więcej niż 1.0 ( więcej nie może ) to komputer będzie to rejestrował jako błędy. Oczywiście może się zdarzyć że będzie poniżej tych wartości ale to może być tylko w momencie pracy pedałem przyspieszenia i to sporadycznie. Komputer ma jakąś tolerancje ile razy może się to zdarzyć w procentach na cały okres pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #8 Napisano 11 Lutego 2011 wytnij katalizator i zaloz emulatory, bedzie po klopocie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach