Skocz do zawartości
Gość małysz

Stuki w przednim zawieszeniu B3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość małysz

Stuki sa głuche. Wymieniłem poduszke z łożyskiem na amortyzatorze i nie pomogło , Zawieszenie na przeglądzie idealne, a stuka i wkur...a mnie strasznie. Gosciu na przeglądzie powiedział mi że listwa od układu keirowniczego moze mieć luzy.(auto niema wspomagania) Niewiecie jak sie zabrac za naprawe tego ustrojstwa, bo gałki są dobre przeguby też .

Stuki wystepuja gdy jade wolno do predkości około 80km/H przy 110 niewystepują. Jak wyjezdżam spod domu po polnej drodze to najbardziej je słuchac klekoce i klekoce a jade na jedynce, nieważne czy skrecam czy jade nawprost.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podlacze sie bo mam to samo tyle ze w B4+wspomaganie. nie wiem jak u Ciebie ale u mnie te stuki przenosza sie na kierownice... zakupilem juz nawet wszystkie potrzebne gumy i lozyska i zmartwiles mnie swoim postem, ze to nie pomoglo. wczesniej przez ok tydzien jezdzilem na uwalonej tylnej tulei wahacza. w kilka dni po wymianie tulei pojawily sie stuki... obawiam sie ze to moze byc amortyzator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przeguby wewnętrzne małysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

Sprawdź zacisk hamulcowy, często ma już luźne prowadnice, albo klocki. Też tak mam, wszystko wymienione a zacisk wali przy wolnej jeździe np. po bruku. pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Sprawdzane były tuleje gumowe stabilizatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam problem podobnego typu , byłem u mechanika i stwierdził , ze to jest wina tuleji gumowo metalowych na wachaczach (są wywalone i mają luzy), tak a pro po mam dwa vw i naprawde jeździjcie do sprawdzonych mechaników, jeżeli chodzi o zawieszenie ponieważ kiedyś niepotrzebnie wymieniłem połowe zawieszenia, a wystarczyło wymienić jeden stabilizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość małysz

Ja też mam dwa passaty i wszystko robie sam . Mam tylko pytanie czy w listwie od układu kierowniczego są jakieś tuleje do wymiany , a jeśli tak to czy mozna je gdzieś kupić(najlepszy byłby nr katalogowy o ile jest) Wszystkie gumki w wahaczach mam ok , przeguby mam zewnętrzne nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado
ja mam problem podobnego typu , byłem u mechanika i stwierdził , ze to jest wina tuleji gumowo metalowych na wachaczach (są wywalone i mają luzy), tak a pro po mam dwa vw i naprawde jeździjcie do sprawdzonych mechaników, jeżeli chodzi o zawieszenie ponieważ kiedyś niepotrzebnie wymieniłem połowe zawieszenia, a wystarczyło wymienić jeden stabilizator

 

 

Te tuleje to chodzi Ci o (nie wiem jak to napisac) simerbloki??

Jeśli tak - to też może być przyczyna stuków.

Koszt niewielki bo ok 55 zl za 2 sztuki na 1 wahacz..

Ale to sie wcale nie przenosi na kierownice...powiedziałbym wręcz że tego nie czuć..poza stukiem na dolach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można je nazwać "simerbloki" jak zwał tak zwał, generalnie to sątuleje metalowo-gumowe na wachaczach, jeżeli mają duży luz to samochód staje się podsterowny przy dużych prędkościach, i jest tobardzo ważna sprawa tak jak końcówki drążków, ponieważ luzy na wachaczach czuć przy prędkości mniej więcej od 120 km/g, przy pokonywaniu zakretów z dużą predkościa i przy koleinach na drodze(kierownice trzymamy prosto , a auto lata samo po całej drodze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
czy w listwie od układu kierowniczego są jakieś tuleje do wymiany
Nie.W grę wchodzi tylko regeneracja maglownicy.

 

Sprawdziłeś ten stabilizator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie jeszcze jabłka. Wchodzą do maglownicy i są zakończone końcówkami drążków. Można kupic bez drążków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Toomp

Moim zdaniem to moga byc uszkodzone jak pisze pszemek tuleje gumowe na stabilizatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sewerrek2

Witam, mam taki problem podczas jazdy czy to na luzie czy na biegu coś mi tłucze po prawej stronie, stukanie ustaje podczas hamowania co to może być? Przegub wahacz?? Nie wiem od czego zacząć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem od czego zacząć
Od wejścia pod auto i obadania tulejek, sworzni itp itd albo od wizyty na szarpakach jak się nie umie tego pierwszego;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem od czego zacząć

Lewarek i zdejmij koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam paska b3 kombi i pierwszy raz mi się pojawił taki problem siadl mi amortyzator z tyłu wiec wymieniłem obydwa na nowe gazowe do tego zakupiłem tez nowe sprezyny plus nowe odboje i mocowania gorne amora mianowice problem moj polega na tym ze przy wiekszych nierownosciach słychac głosne stukanie po obu stronach w gornej czesci karoserii mianowicie na podszybiu moze ktos miał juz coś takiego i pomoże jak się z tym uporać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość no1984

witam...podlacze sie do tematu...wymienilem tuleje na wahaczach obie...jedna z nich miaa ta tulejke ustalajaca zalozylem ja juz po zalozeniu wahacza w gniezdzie..nie wiem cy dobrze...

 

wymienilem tez laczniki stabilizatoa swoznie i koncowki drazkow..po czym pojechalem na zbiieznosc...gosc ustawil ale lekko sciaga jesce...sa luzy na maglownicy czuc przeskok podczas krecenia z max lewo na max prawo...

 

 

teraz moje pytania;

1.slychac stuki podczas pokonywania malych nierownosci z wieksza predkoscia, auto zachowuje sie niestabilnie na koleinach..

 

2. sprezyny z tyu sa wykrzywione w ksztalcie banna..poprzdni wlasciciel mowil ze sa wsadzone twardsze ale chyba nie moze tak byc zeby sprezyna tak pracowala...tyl siedzi nizej jest twardszy...

 

prosze o porade...passat b3 kombi 93 1.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz moje pytania;

1.slychac stuki podczas pokonywania malych nierownosci z wieksza predkoscia, auto zachowuje sie niestabilnie na koleinach..

 

głuche stuki z przodu to uszkodzone tuleje gumowe na których wisi stabilizator przechyłów

Samochód mój zachowywał się niestabilnie z powodu rozwalonych tulei metalowo gumowych w tylnej belce (nie mogą być popękane bo wtedy mają za duży luz) charakterystyczne dla tego uszkodzenia były u mnie dodatkowe bujnięcia samochodem podczas manewrów wyprzedzania.

 

Stuki sa głuche. Wymieniłem poduszke z łożyskiem na amortyzatorze i nie pomogło..............

 

Zanim wymienisz wszystko co popadnie sprawdź gumy mocujące stabilizator do sanek .

Wsadź łom między sanki a stabilizator przy gumie , jeżeli uda ci się zrobić szparę to guma jest wytłuczona i jest do wymiany . Niestety wiąże się podwieszeniem silnika i opuszczeniem sanek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności