dockers Zgłoś #1 Napisano 17 Lipca 2009 Witam, czytam sporo o tym, że sterownik ABSu lubi się psuć. Ponieważ jestem zielony z motoryzacji mam pytania. Jak mogę sprawdzić, jaki mam model sterownika ? Czy jest to element zintegrowany z pompą czy można kupić sam sterownik ? Czytałem, że można go podmienić, ale nie wiem jak to zrobić (która to jest ta część) Mój problem polega prawdopodobnie w sterowniku pompy ABSu. Trzy sygnały dźwiękowe i świecące kontrolki ABSu i wykrzykniku. Czytałem, że właśnie w sterowniku może leżeć przyczyna. Komputer nie ma komunikacji z ABSem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #2 Napisano 18 Lipca 2009 ...podepne się do tematu, może ktoś odpisze coś bo post wskoczy na "góre" :D ojciec ma w swoim vw ten sam problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 18 Lipca 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27476 tu jest wszystko P.S. Wyszukiwarka nie gryzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2009 Witam, czytam sporo o tym, że sterownik ABSu lubi się psuć.Ponieważ jestem zielony z motoryzacji mam pytania. Jak mogę sprawdzić, jaki mam model sterownika ? Czy jest to element zintegrowany z pompą czy można kupić sam sterownik ? Czytałem, że można go podmienić, ale nie wiem jak to zrobić (która to jest ta część) Mój problem polega prawdopodobnie w sterowniku pompy ABSu. Trzy sygnały dźwiękowe i świecące kontrolki ABSu i wykrzykniku. Czytałem, że właśnie w sterowniku może leżeć przyczyna. Komputer nie ma komunikacji z ABSem. Cześć, też miałem niedawno problem z brakiem komunikacji ze sterownikiem ABS/ESP. Popsuł się sterownik, wymieniłem go i teraz wszystko działa jak dawniej. Na Allegro są oferty naprawy sterowników za 250-300zł, ale warto szukać całych pomp używanych bo nieraz jest taniej niż wołają za naprawę. Ja na przykład kupiłem pompę taką jak potrzebowałem za 100zł, więc lepiej wyszedłem na tym niż gdybym miał wysyłać sterownik do naprawy. Jeżeli nie możesz połączyć się z ABS-em, musisz odczytać nr katalogowy z pompy, lub szukać w ETCE jaki był montowany w Twoim roczniku i wersji wyposażenia. Pompa i sterownik stanowią integralną część, zobacz na zdjęcia, które dołączyłem, ta czarna część to sterownik a ta srebrna to pompa hydrauliczna. Sterownik przykręcony jest do pompy za pomocą kilku śrub torx (u mnie 6). Jak będziesz miał taki sam sterownik to po prostu tylko wykręcasz stary, wkładasz nowy, kodujesz odpowiednio za pomocą vaga i to wszystko. Jeżeli masz dobry dostęp do śrub to możesz odkręcić sam sterownik a pompy nie ruszać to nie będziesz musiał potem odpowietrzać całego układu hamulcowego. W przeciwnym wypadku musisz wyjąć całą pompę, wcześniej odkręcając od niej przewody hamulcowe. Na zdjęciach pokazałem też oddzielony sterownik od pompy. W razie czego pytać to pomogę gdyby coś nie było jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach