Skocz do zawartości
juras76

Co to za część na rysunku ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio zauważyłem ciekawy przypadek (ale u mnie to tylko ciekawe przypadki). Gaszę samochód a tam jakieś buczenie z silnika, która trwa 2-3 minuty i koniec cisza. Zdarzyło mi się to już kilka razy i nie mogłem tego zlokalizować. Ale dzisiaj złapałem za jakiś element, który wyraźnie drżał. Co to za element na zdjęciu, za co odpowiada i co może być przyczyną, że drży i wydaje buczenie po zgaszeniu silnika?

 

VW Passat 2001 1,9 tdi AVB, automat

 

coto.jpg

 

Pozdrowienia, juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj zawór EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hejka

 

A myślałem, że EGR to na zdjęciu poniżej. Już działałem w tym temacie i zaślepiełem rurkę widoczną na fotce, bo miałem takie objawy, że dudniło i na postoju coś tracił obroty, ale w czasie jazdy. A tu mi buczy po wyłączeniu silnika i znajduje się w innym miejscu, chyba, że to ma związek jedno z drugim ...

 

spaliny.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hejka

 

A myślałem, że EGR to na zdjęciu poniżej. Już działałem w tym temacie i zaślepiełem rurkę widoczną na fotce, bo miałem takie objawy, że dudniło i na postoju coś tracił obroty, ale w czasie jazdy. A tu mi buczy po wyłączeniu silnika i znajduje się w innym miejscu, chyba, że to ma związek jedno z drugim ...

 

 

Dokładnie.Zaznaczony element na zdjęciu to jest zawór EGR.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego prosiłem kolegę aby przeczytał temat tam jest wyjaśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR jest na drugim zdjęciu ;) a na pierwszym to nie jest EGR, widać że jest w okolicy zbiorniczka z cieczą chłodzącą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No właśnie chodzi o pierwsze zdjęcie ..., ten element jest pod zbiorniczkiem z płynem chłodzącym. A z tego co mi wiadomo to EGR to ten na drugim obrazku i jest w okolicy korka wlewu oleju.

 

juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luknę po południu do swojego AVB ale chyba tego nie mam, Ty masz automat to może coś od sterowania skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w AVB też takie coś jest :P Bo widziałem u siebie. Szukałem nazwy w ETCE i jakoś nie mogę tego znaleźć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a to nie będzie ten zawór?

 

zawrogrzewania.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

O to może być to.

 

A jaki może mieć związek z ubywaniem płynu chłodzącego i/lub słabym ogrzewaniem w zimie.

Raczej na 99% padła mi uszczelka pod głowicą (dzisiaj p 15.00 odstawiam auto do mechanika). Ale dziwnym trafem mniej więcej w jednakowym czasie zaczęło mi ubywać płynu i po jakimś czasie zaczęło to buczeć.

 

Czyli podsumowując słabe ogrzewanie oraz ewentualny ubytek płynu był wynikiem złego działania tego zaworu, czy zawór padł, bo coś ogólnie w układzie jest pofikane ...

 

Jak znam życie to pewnie niezależnie jedno od drugiego, bo jak mówią nieszczęścia chodzą parami :-(

 

Pozdrawiam, juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Powrócę do pytania, do czego służy zawór ogrzewania i jakie mogą być objawy jego złego działania lub uszkodzenia.

 

Pozdrawiam, juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jeszcze raz proszę o pomoc, co to jest ten zawór ogrzewania i czy jego nieprawidłowe działanie może powodować takie objawy, że:

 

1. jadę autem

2. włączam ciepłe powietrze i leci ciepło do auta

3. mija 3 minuty

4. leci zimne powietrze, przekręcam pokrętło na zimne.

5. czekam kilka minut i ponownie zaczyna chwilę lecieć ciepłe powietrze.

 

juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak, zrób doświadczenie, odepnij ten wężyk który przychodzi do tego zaworu i zrób test z ogrzewaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to jest ten zawór ogrzewania i czy jego nieprawidłowe działanie może powodować takie objawy, że:

 

1. jadę autem

2. włączam ciepłe powietrze i leci ciepło do auta

3. mija 3 minuty

4. leci zimne powietrze, przekręcam pokrętło na zimne.

5. czekam kilka minut i ponownie zaczyna chwilę lecieć ciepłe powietrze.

Nie, ten zawór nie jest odpowiedzialny za ogrzewanie wnętrza, to jest zawór ogrzewania paliwa.

 

PS

Proponowałbym połączyć ten watek z wątkiem z linku ->http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51106&highlight=zaw%F3r+ogrzewania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności