juras76 Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2009 Witam, Ostatnio zauważyłem ciekawy przypadek (ale u mnie to tylko ciekawe przypadki). Gaszę samochód a tam jakieś buczenie z silnika, która trwa 2-3 minuty i koniec cisza. Zdarzyło mi się to już kilka razy i nie mogłem tego zlokalizować. Ale dzisiaj złapałem za jakiś element, który wyraźnie drżał. Co to za element na zdjęciu, za co odpowiada i co może być przyczyną, że drży i wydaje buczenie po zgaszeniu silnika? VW Passat 2001 1,9 tdi AVB, automat Pozdrowienia, juras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2009 Poczytaj zawór EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juras76 Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2009 hejka A myślałem, że EGR to na zdjęciu poniżej. Już działałem w tym temacie i zaślepiełem rurkę widoczną na fotce, bo miałem takie objawy, że dudniło i na postoju coś tracił obroty, ale w czasie jazdy. A tu mi buczy po wyłączeniu silnika i znajduje się w innym miejscu, chyba, że to ma związek jedno z drugim ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2009 hejka A myślałem, że EGR to na zdjęciu poniżej. Już działałem w tym temacie i zaślepiełem rurkę widoczną na fotce, bo miałem takie objawy, że dudniło i na postoju coś tracił obroty, ale w czasie jazdy. A tu mi buczy po wyłączeniu silnika i znajduje się w innym miejscu, chyba, że to ma związek jedno z drugim ... Dokładnie.Zaznaczony element na zdjęciu to jest zawór EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 20 Kwietnia 2009 Dlatego prosiłem kolegę aby przeczytał temat tam jest wyjaśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #6 Napisano 20 Kwietnia 2009 EGR jest na drugim zdjęciu a na pierwszym to nie jest EGR, widać że jest w okolicy zbiorniczka z cieczą chłodzącą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juras76 Zgłoś #7 Napisano 20 Kwietnia 2009 No właśnie chodzi o pierwsze zdjęcie ..., ten element jest pod zbiorniczkiem z płynem chłodzącym. A z tego co mi wiadomo to EGR to ten na drugim obrazku i jest w okolicy korka wlewu oleju. juras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #8 Napisano 20 Kwietnia 2009 luknę po południu do swojego AVB ale chyba tego nie mam, Ty masz automat to może coś od sterowania skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #9 Napisano 20 Kwietnia 2009 w AVB też takie coś jest Bo widziałem u siebie. Szukałem nazwy w ETCE i jakoś nie mogę tego znaleźć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 21 Kwietnia 2009 Koledzy a to nie będzie ten zawór? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #11 Napisano 21 Kwietnia 2009 pewnikiem tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juras76 Zgłoś #12 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam, O to może być to. A jaki może mieć związek z ubywaniem płynu chłodzącego i/lub słabym ogrzewaniem w zimie. Raczej na 99% padła mi uszczelka pod głowicą (dzisiaj p 15.00 odstawiam auto do mechanika). Ale dziwnym trafem mniej więcej w jednakowym czasie zaczęło mi ubywać płynu i po jakimś czasie zaczęło to buczeć. Czyli podsumowując słabe ogrzewanie oraz ewentualny ubytek płynu był wynikiem złego działania tego zaworu, czy zawór padł, bo coś ogólnie w układzie jest pofikane ... Jak znam życie to pewnie niezależnie jedno od drugiego, bo jak mówią nieszczęścia chodzą parami Pozdrawiam, juras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juras76 Zgłoś #13 Napisano 3 Września 2009 Powrócę do pytania, do czego służy zawór ogrzewania i jakie mogą być objawy jego złego działania lub uszkodzenia. Pozdrawiam, juras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juras76 Zgłoś #14 Napisano 7 Września 2009 Witam, jeszcze raz proszę o pomoc, co to jest ten zawór ogrzewania i czy jego nieprawidłowe działanie może powodować takie objawy, że: 1. jadę autem 2. włączam ciepłe powietrze i leci ciepło do auta 3. mija 3 minuty 4. leci zimne powietrze, przekręcam pokrętło na zimne. 5. czekam kilka minut i ponownie zaczyna chwilę lecieć ciepłe powietrze. juras Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #15 Napisano 8 Września 2009 Moim zdaniem tak, zrób doświadczenie, odepnij ten wężyk który przychodzi do tego zaworu i zrób test z ogrzewaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #16 Napisano 8 Września 2009 co to jest ten zawór ogrzewania i czy jego nieprawidłowe działanie może powodować takie objawy, że: 1. jadę autem 2. włączam ciepłe powietrze i leci ciepło do auta 3. mija 3 minuty 4. leci zimne powietrze, przekręcam pokrętło na zimne. 5. czekam kilka minut i ponownie zaczyna chwilę lecieć ciepłe powietrze. Nie, ten zawór nie jest odpowiedzialny za ogrzewanie wnętrza, to jest zawór ogrzewania paliwa. PS Proponowałbym połączyć ten watek z wątkiem z linku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51106&highlight=zaw%F3r+ogrzewania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach