Skocz do zawartości
ogipio

dziwne spadki mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam passata z 92r. 2.0 16V 136km. mam załozony gaz I generacji. jezdził na nim w miare normalnie ale od jakichs 2 tysiecy kilometrow zaobserwowalem spadek mocy. ostatnio moc z dnia na dzien spadala drastycznie. samochod przestal sie wkrecac na obroty. dodaje gazu a on tylko glosniej buczy. szukając usterki zobaczylem ze klapka przeplywomierza jest zgieta w pol i zaklinowana. jedynym sensownym wyjsciem było jej wykrecenie bo auto i tak nie jedzi na benzynie. dzis saamochod zachowuje sie tak: odpalam i przez chwile jade w miare normalnie tylko ze nie trzyma obrotow i gasnie jak puszcze gaz. po przejechaniu okolo 500 metrow przestaje sie wkrecac na obroty - gaz w podlodze a na obrotomierzu 1100 po 10 sekundach 1300 i tak sie powoli podnosi do 4000 i potem jest troche lepiej. po tym przyduszeniu samochod zaczyna trzymac obroty ale bardzo slabo przyspiesza. dusi sie i drży, dopiero powyzej 4000 obrotow zaczyna jako tako jechac. na 4 biegu prawie nie przyspiesza a na 5 wogole nie przyspiesza. sprawdzilem swiece, mam wymienione przewody zaplonowe, kopulka tez jest ok, rozkrecilem parownik i w nim tez jest chyba ok bo membrany sa cale. nie wiem co dalej robic. z gory dziekuje za wszystkie propozycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qlon

Ja miałem identyczna sytuację, wymieniłem przewody, świece oraz kopułkę i jest okey, skoro mówisz że to zrobiłeś, to może został filtr powietrza i filtr gazu do wymiany.

Też kupiłem nowy przepływomiewrz ale po wymianie starego na nowy nic nie dało.

Może źle sprawdziłeś świece oraz przewody :)

Radzę Ci żebyś zainwestował i kupił to a na 99% usterka minie.

( w razie co nie oddaję kasy za zakupione rzeczy :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze moge zainwestowac jedyne w swiece bo mają juz 10000km najezdzone. dziwnie sie zachowuje, podnioslem maske i dodawalem gazu na przepustnicy to wydaje z filtra albo tak jakby z kolektora dolotowego dzwiek zasysania powietrza wczesniej tego nie bylo. swiece wymienie ale wydaje mi sie ze po 10000 km to nic im sie nie stalo. Ma ktos jeszcze jakies pomysly? Prosze piszcie bo nie mam czym jezdzic. Nie wstydzcie sie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qlon

Jak słyszysz powietrze to znaczy ze łapie Ci gdzieś lewego powietrza.

Mogę Ci jeszcze pomóc, weź kup benzynę ekstrakcyjną i wyczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty w silniku. To też może pomóc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w instalacji gazowej nie mam silniczka krokowego. i nie mam pojecia gdzie jest ten od obrotow. :/ przed chwila wyczyscilem sprezarka filterek od gazu i wyczyscilem szczotka druciana swiece. nadal jako takiej mocy dostaje po przekroczeniu 4000 obrotow. a od 1000 do 4000 ledwo ciagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qlon

Jak to nie masz silniczka krokowego :o szoooook :x

Musisz go mieć !!

W/w silniczek nie jest od instalacji gazowej, tylko od serca całego auta, więc nie ma takiej możliwości że go nie masz !

Weź kup nowe świece, kable oraz kopułkę i będziesz miał problem z głowy :)

Kable około 120 pln, świece około 80 pln, a kopułka koło 30 pln

Serio nie pożałujesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kable najtansze 250zl swiece 100zl a kopulka z palcem 50zl kable mają niecały miesiąc kopułka , palec i swiece 10000km ( 5 miesiecy ) :/ zaraz zrobie foto silnika moze wtedy mi pomozesz znalezc ten silnik krokowy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to na drugim zdjeciu to jest silniczek krokowy?

DSC00044.JPG

DSC00045.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qlon

Prawdopodobie to jest właśnie silnieczek, do końca go nie widać, pokaże Ci swoje zdjęcie i zobaczysz gdzie ja go mam.

 

silniczekkrokowyqt7.jpg

silniczekkrokowyqt7.79c6ca5fb1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jest on na przewodzie powietrza wychodzącym z rury od filtra powietrza. tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany :D uzytkownik koxi30 powiedział mi ze powodem braku mocy jest to ze silnik lapie lewe powietrze. nawet powiediał mi gzie jest dziura - na kolanku na 1 fotce, kolanko to ociera o przewody od klimatyzacjii. sprawdzilem to dzis rano. faktycznie rzeciera sie ale jeszcze sie nie przetarło wiec wyciągnołem całą rure (tąktora idzie do filtra) i ją dokladnie obejrzalem okazalo sie ze opaska na węzu do parownika przetarła mi pod spodem małął dziurke (fot. 2) jako ze potrzebny mi bardzo na dzis samochod to kawałkiem plastiku i nagrzewnicą w 5 minut załatałem dziure :6:57: moze nie wyglada to zbyt fachowo (fot. 3) ale działa :cool: a i jeszcze dopasowalem klapke spiętrzającą powietrze zeby dostawał je w odpowiednich ilosciach. :655:

Dzieki koxi30 , Qlon i wszystkim zainteresowanym.

DSC00049.JPG

DSC00052.JPG

DSC00054.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie porównujcie cen kabli WN z 2E do 9 A cena jednych to ok 100 a drugie to 250-300 zł.

do kazdej 16V sa duzo drozsze podstawowy problem kolegi to instalacja 1 generacji i regulacja tylko na śrube

Napisz czy juz wszystko ok? zainwestuj w nowa instalacje 2 generacji + centralka STAG 100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Qlon

Nie jest pod tą rurą od powietrza ( przynajmniej u mnie tak jest ) :)

 

Bardzo dobrze że już wszytko okey.

Pozdrawiam.

 

Ps.: Nie zauważyłem że Ty masz 16 V 135 koni.

Sorry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sie troszeczke przydusza ale to tylko na tych wolnych obrotach. gdzies tak około 1 - 2,5tys obrotow i jak wkrece go na wszsze obroty to po wrzuceniu na luz powoli opadają. ale to dopiero od wtorku bede mogl zają sie dlubaniem :) bo wiem ze ten problem byl juz opisywany to go znajde i moze cos zdzialam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy mam pytanko, ostatnio wymienialem swiece by myslalem ze to przez nie dzieja mi sie takie dziwne objawy. Faktycznie jazda na gazie polepszyla sie ale czasem jak wciskam pedal szybko gazu do podlogi to zaszarpie mi tak 1 albo 2 razy,

 

Druga sprawa to mianowicie jak odpale autko, tak po nie jezdzeniu 4-5h to jak wciskam gaz to jakby sie dusilo, zamiast wchodzic na obroty to spada, sa skoki obrotow np ciagnie do 2800 potem tak jakby przerwa skok na 3000 itp, zwalniam i ruszam powoli, gaz do podlogi a tu mul, ale zaraz po przejechaniu okolo 500metrow wszystko sie normuje... co to za przyczyna...? i w dodatku te dziwne obroty na postoju, czuc ze sa jakby jakies przerwy, odczuwalne sa w aucie drgania, zastanawiam sie nad wymiana przewodow elektrycznych ale nie wiem czy to jest takie konieczne ? a moze to przeplywka czy cos innego? Gdy zalacze klime po dopaleniu autka to nie wazne czy silnik cieply czy tez zimny, poprostu ma na starcie takie zamulenie, dzieje sie to glownie na benzynie gdyz mam sekwensje i objaw zamulenia znika na gazie, ale drgania na postoju, spadek obrotow do 600, przy podjezdzaniu wystepuje na gazie i benzynie tak samo, vag pokazuje mi blad sondy lambda ze wartosc za mala. prosze o sugestie

 

cZY przeplywki AFH60-10B AFH60-10C roznia sie czyms od siebie..? bo takie moge kupic

 

W pasku mam przeplywke o nr

058 133 471

AFH60-10B

I4 35/96

 

_scalone

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jazda na gazie wymaga rozgrzania auta. Bez odpowiedniej temp. auto zawsze będzie szarpało gdyż gaz nie zdąży się zamienić ze stanu ciekłego w gazowy. Nie wiem jak to wygląda w sekwencji ale w starszych instalacjach jest urządzenie zwane parownikiem gdzie ten proces się odbywa i dopóki parownik nie jest odpowiednio rozgrzany mogą wystąpić kłopoty z jazdą (szarpanie, brak mocy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez sekwencja dziala tak ze dopiero sie przelacza jak jest gaz chyba zle zrozymiales moj problem ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert napisz co tam masz za gaz , która generacja itp. itd. Jak nie wiesz to fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mysle ze gaz nie ma nic do tego gdyz jak nie mialem gazu problem byl ten sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności