Skocz do zawartości
Gość hipesz

Problem z ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hipesz

Witam.

Ostatnio w moim Pasku /1.9 TDI 110 PS 1997r Kombi/ pojawiły się dwa problemy:

1. W okolicach 2 tyś obrotów autko traci chwilowo moc a z tyły czarna chmurka. Nie dzieje się to zawsze. Zdjęcie nogi z gazu i ponowne przyspieszenie eliminuje ten efekt.

2. Przy jezdzie z predkościami rzędu 140-160 km/h po pewnym czasie (od 5 min do 30 min) zapala się ostrzeżenie o awarii ABS. Wyłaczenie zapłonu kasuje ten bład.

Zarówno w pierwszym przypadku jak i drugim komputer po podłączeniu da VAG nie wykazał żadnych błędów w pamięci kompa i ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W okolicach 2 tyś obrotów autko traci chwilowo moc a z tyły czarna chmurka

OK jest to ewidentna przyczyna silnika - może być kilka różnych przyczyn:

- niewłaściwe powietrze lub strowanie

- problem w układzie turbodooładowania

- inne niedomagania silnika

zapala się ostrzeżenie o awarii ABS

Natomiast to jest problem z układem ABS lub sterowaniem (czujnikami) układu.

i tu też jest wiele możliwości:

- przeważnie problemy z czujnikami przy kołach

- nie kontaktująca wtyczka od czujnika lub obwód elektryczny

 

:614: Trochę dziwne że nic nie pokazuje VAG ??????

 

Postaraj się jakoś wywołać te błędy (podepnij się przy włączonym silniku)

Sprawdź filtr i dolot powietrza, wartości masy powietrza w VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piteks1976

Proszę o pomoc poniżej wklejam wydruk z diagnostyki vag.

Sprawa dotyczy PASSATA 1.9 TDI 2002 r

 

Control Module Part Number: 038 906 019 GS

Component and/or Version: 0000SG 1525

Software Coding: 00005

Work Shop Code: WSC 05314

Additional Info: WVWZZZ3BZ3E143444 VWZ7Z0B5972630

1 Faults Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-00 - -

VAG-COM Version: Release 303.1

 

Control Module Part Number: 3B0 920 827 A

Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08

Software Coding: 05115

Work Shop Code: WSC 00000

Additional Info: WVWZZZ3BZ3E143444 VWZ7Z0B5972630

1 Faults Found:

01316 - ABS Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Problem jest w tym ze przy hamowaniu w ostatniej fazie hamowania włącza się ABS jak samochód już prawie sie zatrzyma. Problem się zaczął od momentu wymiany całego przedniego zawieszenia.

 

Pozdrawiam

I z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek, ABS włączał się w końcowej fazie hamowania. Problemem był czujnik w jednym kole przednim, tzn. był oddalony za bardzo o ok. 1mm ok tej 'koronki' i moduł źle interpretował sygnał z tego czujnika. Jeżeli jeszcze mówisz że problem pojawił się po wymianie zawieszenia to ja bym na to stawiał. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Control Module Part Number: 038 906 019 GS

Component and/or Version: 0000SG 1525

Software Coding: 00005

Work Shop Code: WSC 05314

1 Faults Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

Szyna danych BUS mechanizmu napędowego: Brak komunikacji (niezrozumiała wartość) od sterownika ABS

P1649 - 35-00 - -

 

Control Module Part Number: 3B0 920 827 A

Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08

Software Coding: 05115

Work Shop Code: WSC 00000

1 Faults Found:

Zestaw wskaźników (zegary)

01316 - ABS Control Module

Sterownik układu hamulcowego

49-10 - No Communications - Intermittent

Brak komunikacji - sporadycznie/czasowo

 

Problem jest w tym ze przy hamowaniu w ostatniej fazie hamowania włącza się ABS jak samochód już prawie sie zatrzyma. Problem się zaczął od momentu wymiany całego przedniego zawieszenia.

 

Problem tkwi w instalacji elektrycznej brak sygnału (na linii komputer sterujący - moduł ABS)

Przyczyną może być zagnieciony przerwany kabel (wiązka) lub któraś wtyczka od czujnika nie kontaktuje. Co powoduje brak podawania wsystkich informacji do Sterownika ABS. Sprawdź wszystkie czujniki przy kołach odległości i wtyczki do czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarcinTDI

Miałem dokładnie taki sam problem ostatnio. Diagnoza servce-u w Lublinie (Danelczyk)zabrudzone czujniki ABS-u, czeyszczenie i regulacja w serwisie, czas 40 min, koszt 160 zł i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krolik2002

czasem hamując mam dziwny objaw. Gdy auto już prawie się zatrzymuje pod pedałem hamulca czuć, że "odpuścił" ABS. Tak jakbym najechał na np. lód. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw diagnostyka Vag.

dodam,że miałem takie coś jak opisujesz,...na vagu wyszedł błąd czujnika abs lewego koła a skończyło się wymianą przegubu bo "wianuszek" z którego czyta czujnik odkształcił się jakimś cudem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od czasu wymiany amortyzatorów mam pewien problem. Dzieje się to tylko w momencie gdy hamuje delikatnie, a auto juz prawie sie zatrzymuje przy powiedzmy prędkości ok. 15hm/h. Włącza mi się wtedy ABS. Wydaje mi się że zawsze w tym samym kole. Czy możliwe aby przy wymianie przednich amortyzatorów czujnik odsunął sie kawałek od koła i dlatego tak sie dzieje???? Należało bu jeszcze dodac że kontrolka nie świeci nie mruga itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

Trzeba podpiąć kompa i wykasować błędy i powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale do poniedziałku nie mam dostępu do laptopa, a to naprawdę wkurzające. A pozatym jesli już to chciałbym usłyszęć powód dla którego tak by się miało dziać. Pisałem że kontrolka ABS-u gaśnie, czyli wszystko przechodzi testy, a zaczeło się to dziać zaraz po wymianie amortyzatorów. Wcześniej nie było żadnych problemów!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka gaśnie, to chyba OK. ;)

ABS zaczyna działać jeśli koło traci przyczepność (teoria tak mówi), może coś nie tak zostało zmontowane po wymianie amorków i czujnik oszukuje (nie widzi obrotów koła) przy małej prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie kasowania błędów, to jak z ABS-em jest wszystko :ok: - to nie trzeba VAG-iem nic kasować - samo się "niweluje". A kontrolka świeci ONLY wtedy - gdy jest usterka :evil: Jak to koledzy pisali wcześniej - możliwe, ze czujnik jest za daleko, bądź też (jak to u mnie było po wymianie :mur: ) mechanik niedokładnie wpiął kostkę łączącą czujnik z przewodem, co dalej w nadkolu gdzieś znika :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

U mnie było to samo,z tym ,że po wymianie przegubu.Dokładnie taki sam efekt jak opisujesz u siebie.

 

Zrób tak:

 

Wypnij czujnik ABS z tego koła w którym się to dzieje,oczyśc go i włóż spowrotem.

Napewno pomoże :)

U mnie było to samo.

Pozdr.P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrób tak:

 

Wypnij czujnik ABS z tego koła w którym się to dzieje,oczyśc go i włóż spowrotem.

Napewno pomoże :)

U mnie było to samo.

Pozdr.P

 

 

Właśnie tak zrobiłem i jak na razie spokuj!! Tak że chyba mu pomogło. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od tygodnia stałem sie właścicielem VW PASSATA SYNCRO 1.9TDI rok produkcji 1998 mam taki mały problem o tuż cały czas mi świeci kontrolka od ABS i od Ukladu hamulcowego ( http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8844 pozycja 15 ) jaka może byc tego przyczyna podpinaliśmy go z kumplem pod komputer i nie mógł sie połączyć ze sterownikiem od ABS'u z wszystkim innym sie łączy lecz z ABS'em sie nie łączy sprawdzaliśmy miernikiem opór czujników są dobre wiec juz nie mam pojęcia jaka może być przyczyna co sądzicie o tym ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brak masy lub zasilania na sterwniku abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzaliśmy czy zasilane dochodzi do sterownika i dochodzi ale może masy nie ma bo tego nie sprawdzalismy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vr6 lux

a w moim przy bardzo małej prędkości stuka ABS, a czasami potrafi przez ułamek sekundy nawet przychamować...

Był już taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0

Jeśli to ABS Bosch 5.3, to uszkodzony jest sterownik ABS.

Znam gościa co to naprawia, robi to 100% profesjonalnie.

Objawem jest właśnie brak komunikacji ze sterownikiem oraz to, że układ nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności