Skocz do zawartości
mhyjek

Twardy hamulec - serwo, pompa.

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

czy jest sposob jakis na sprawdzenie serwa i lub pompy hamulcowej.

po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu hamulca nastepuje brak wspomagania i trzeba cisnac jak w kombajnie. jest to mocno uciazliwe szczegolnie w korku lub na parkingu. podejzewam serwo lub pompe hamulcowa ale nie chcialbym niepotrzebnie pakowac pieniazki na wymiane sprawnych elementow. pompa z ABS, pojazd jak w opisie. czy taki stan rzeczy moze wynikac z problemow z pompa podcisnienia ? wymienialem nape na niej po kupnie. byla dosyc mocno sfatygowana wewnatrz i nieszczelny byl krucec przewodu prowadzacego do serwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
czy taki stan rzeczy moze wynikac z problemow z pompa podcisnienia ?

Myśle że to jej wina.Słaba wydajność.Miałem tak w peugeocie.Po wymianie zaworków w vpompce jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla jasnosci mowimy o tej pompie (zdjęcie)... mowisz ze wymiana oringow i uszczelek pomogla ?

to by mialo sens bo po "przegazowaniu" pedal wraca do normy, ale kilkakrotne go wcisniecie na wolnych obrotach powoduje twardy hamulec.

 

332381789xf8.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa podciśnienia odsysa na okrągło, więc nie może być przyczyną słabnięcia hamulców. Dla pewności proponuję dokonać pomiaru próżni podczas jazdy przy użyciu wakuometru wpiętego trójnikiem w obwód podciśnienia.

O ile pedałem hamulca naciskamy co jakiś czas to właśnie dzięki nieustannej pracy pompy mamy zapewnione podciśnienie na poziomie, jaki zapewnia nam jej aktualny stan techniczny.

Zapewniam, że ona nadąża, dlatego też proponuję podążyć innym tropem.

 

Chyba, że jakimś cudem w miarę nagrzewania się elementów układ rozszczelnia się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla pewności proponuję dokonać pomiaru próżni podczas jazdy

moze wiecej szczegolow...

 

objaw jest taki, ze jesli hamuje silnikiem jadac z gorki to nie ma problemow, hamulce jak zyleta, jesli natomiast wrzucilbym na luz to po kilku sekundach pedal jest twardy i hamulce owszem sa ale jak cisne ile wejdzie. to samo na parkingu jak jest ciasno i trzeba troche pomanewrowac to po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu robi sie twardy, po czym przygazuje troche i znow mam hamulec na dotyk...

obstawialem serwo tylko nie bardzo wiem jak je sprawdzic... czy w ogole jest taka mozliwosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ja mam coraz większą pewność, że w instalacji podciśnienia jest nieszczelność ponieważ pompa nie nadąża odsysać.

Być może sama pompa jest wyelsploatowana lub nieszczelna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, juz wiem gdzie najpierw szukac przyczyny.

jak juz wczesniej pisalem, wymienialem kape z kruccem (170 PLN echh) bo byl nieszczelny. stara kapa miala po wewnetrznej stronie spore wyzlobienia od wirnika pompy.

zdemonuje nowa kape i obejze jej stan, przy okazji wymienie uszczelnienia, koszt niewielki moze pomoze. jak bedzie tak samo to idac za rada pomierze wakuometrem zeby ewidentnie wykluczyc lub potwierdzic pompe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
objaw jest taki, ze jesli hamuje silnikiem jadac z gorki to nie ma problemow, hamulce jak zyleta, jesli natomiast wrzucilbym na luz to po kilku sekundach pedal jest twardy

 

Jedziesz z górki - masz podwyższone obroty silnika i większą wydajność pompki.Na luzie obroty niskie a zapotrzebowanie na podciśnienie takie samo - tak jak napisałem szukaj niesprawności przy pompce.Z tego co się domyślam w tej pompce nie ma zaworków o których pisałem ale to nic - trop jest dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. jak tylko przestanie lac sie z nieba (na podkarpaciu jest niezbyt ciekawie teraz) wezme sie za ogledziny nieszczesnej pompy. Moja stara robi prawo jazdy wiec samochod musi byc na "tip top", pozatym to przeciez hamulce a one to musza byc bezawaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem, takie same objawy i całą przyczyną była wadliwa pompka vacum. dodam jeszcze ze z rana jak było zimno po odpaleniu samochodu przez pare sekund miałem całkowicie twardy pedał, nie wiem jak to jest u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z rana jak silnik jest zimny to hamulce na dotyk. Im silnik cieplejszy tym gorzej, wiec objaw nieco inny niz twoj. Podobnie jest z jego moca, na zimnym silniku wyrywa pieknie a im cieplejszy tym mniej dynamiczny, daje sie to odczuc po dluzszej trasie wjezdzajac do miasta gdzie zamula sie na krzyzowce az niemilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fizol33

Mam tez taki objaw,ze po odpaleniu przez kilka sekund pedal jest twardy,i wlasciwe nie hamuje.po kilku sekundach to mija i juz do nastepnego wylaczenia jest ok.Czy cxzas na pompe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

U mnie bylo podobnie do soboty, gdy wymienilem w serwisie plyn hamulcowy na nowy ate (dokladna nazwe mam zapisana w garazu). Jest zdecydowanie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fizol33

Bylem u kolegi w serwisie i sprawdzil plyn przyrzadem,i parametry ma w normie.Jaki plyn dokladnie wlales?Moze jednak wymiana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem płyn hamulcowy w serwisie, Motorpol Wrocław i dalej mam czasami po odpaleniu auta twardy pedał. Sytuacja robi się nie ciekawa podczas jazdy przyhamuję 2-3 razy słabo, a gdy przyszło mi hamować do zera to już nie ma czym pedał twardy. Nie wiem czy płyn wymienili bo na FV było tylko 0,5 litra płynu. No i plamy na stanowisku pod kołami. Ale czy to tego mobila tylko tyle wchodzi. Mechanik mówił że to może być vaco pompa ale trochę dziwne bo auto 2000 grudzień przebieg 130 tys. Od nowości u mnie czyli nic niekręcone. Mechanik nie chce się za to brać bo brak czasu a żona niebawem będzie rodzić więc wiadomo jaka jazda do szpitala może być. Może ktoś polecić Warsztat we Wrocławiu lub okolicach gdzie to można sprawdzić i naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności