Skocz do zawartości
sipowitz

1,9 TDI AHH (90 KM) błąd czujnika G8

Rekomendowane odpowiedzi

Przeskanowałem sobie VAGiem auto i okazało się, że jest jeden błąd, tzn.:

 

1 Fault Found:

00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)

30-00 - Open or Short to B+

 

Przekopałem wstępnie dokumentację i okazuje się, że jest uszkodzony czujnik temperatury oleju, który podobno w tym modelu silnika (AHH 90 KM, 66kW) nie występuje. Zresztą szukałem i znalazłem na chłodnicy oleju (obok filtra) tylko czujnik ciśnienia (szary, jednopinowy). Jeżeli jest tak faktycznie, to czy przypadkiem sterownik od silnika nie pochodzi z innego modelu auta, znaczy nie został przez kogoś podmieniony podczas jakiejś naprawy?

 

Dodam, że po przekręceniu zapłonu miga kilka razy żółta konewka, jednak nic nie piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za "walenie postów pod samym sobą", jednak ta wiedza może sie przydać dla potomnych.

 

Problem rozwiązany! Kłopot polegał na uszkodzeniu wiązki elektrycznej do trójpinowego czujnika w misce olejowej, tzn. uszkodzone dwa z trzech przewodów. Czujnik w misce ma oznaczenie G8/G266 i pełni dwojaką funkcję, tzn. czujnika poziomu oraz temperatury oleju. Jego sprawność można skontrolować VAGiem w Instruments -> Meas. Blocks -> 003. Tam widać temperaturę oleju oraz poziom. Jeżeli jest usterka, to temperatura jest na poziomie 155 st. C. Tak było w tym przypadku. Po naprawieniu instalacji należy włączyć zapłon, konewka mignie na żółto (po raz ostatni) i wtedy po minucie włączamy zapłon i błąd zostaje usunięty, konewka już nie miga.

 

PS. Alfred, wielkie dzięki za okazaną pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam za "walenie postów pod samym sobą", jednak ta wiedza może sie przydać dla potomnych.

 

Problem rozwiązany! Kłopot polegał na uszkodzeniu wiązki elektrycznej do trójpinowego czujnika w misce olejowej, tzn. uszkodzone dwa z trzech przewodów. Czujnik w misce ma oznaczenie G8/G266 i pełni dwojaką funkcję, tzn. czujnika poziomu oraz temperatury oleju. Jego sprawność można skontrolować VAGiem w Instruments -> Meas. Blocks -> 003. Tam widać temperaturę oleju oraz poziom. Jeżeli jest usterka, to temperatura jest na poziomie 155 st. C. Tak było w tym przypadku. Po naprawieniu instalacji należy włączyć zapłon, konewka mignie na żółto (po raz ostatni) i wtedy po minucie włączamy zapłon i błąd zostaje usunięty, konewka już nie miga.

 

PS. Alfred, wielkie dzięki za okazaną pomoc!

witam , korzystając z okazji chciał bym podłączyć się pod temat. mam dokładnie ten sam komunikat, jak należy postępować? udać się do jakiegoś mechanika? sam mam coś zrobić z początku myślałem że to może za mały stan oleju, nawet dolałem 2 setki,ale problem dalej jest, dodam także że niestety jeżdżąc po moich kochanych drugach czasami lekko brodzę brzuchem po śniegu, może to miało jakiś wpływ na tą sytuację, z góry dzięki za odpowiedź . pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności