Skocz do zawartości
bbartt1986

DPF-Fizyczne usunięcie bez programu. B6 2.0TDI BMP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak obiecałem wstawię kilka zdjęć z mojej regeneracji DPF.A z tą ławą to o to chodzi iż zeby filtr wyciągnąć trzeba odkrecić 6 śrób od dołu które ją trzymają i ona lekko opadnie i mamy wiecej miejsca aby go wyciągnąc

co to jest ta ława ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już dawno się tak nie uśmiałem jak to przeczytałem:

roziok napisał: " i okazało się ze te dziurki zapchane są kamieniem takim jak w czajniku"

 

Powinieneś wiedzieć że co druga dziurka w DPF ma być zatkana, ty po prostu zniszczyłeś filtr, sadza osiada na ściankach filtra podczas przechodzenie przez porowatą ceramiczną strukturę filtra. Ty po prostu przebiłeś filtr i przestał spełnia swoją funkcje.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tommi029 to super że cie tak to rozbawilo, ale wiem dokladnie jak wyglada dpf i na czym polega jego dzialanie, wiec przykro mi ale nie zablysnąłes :( i teraz to mnie rozbawiła twoja wypowiedz hihihih :) przyjrzyj sie zdjeciom ktore wstawilemi moze tak ci to rozjasni sprawe "kanaliki wylotowe glownie w srodkowej czesci filtra"

 

---------- Post added at 08:31 ---------- Previous post was at 07:16 ----------

 

co to jest ta ława ?

 

http://aukcjewp.wp.pl/zawieszenie-przod-tyl-czesci-vw-passat-b6-sedan-i1536998581.html

 

tu kolego masz ławe jest to ten aluminiowy element do ktorego sa przykrecone np.wahacze

Edytowane przez roziok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jasne u nas na to mówią sanki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba nie dokońca wiedziałeś jak jest zbudowany dpf

 

 

fap4.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

matti_pl moja walka z DPF nie trwala tydzien czy dwa i zanim zabrałem sie za to to przerobilem niezla literature , wiec takie zdjecia obrazowe juz kilkanascie,kilkadziesiat razy widzialem i dlatego podjelem sie tego co zrobilem ,a tak sobie mysle dlaczego twierdzisz ,skad ci to przyszlo ze nie wiem jak DPF dziala ? to postaram sie to jasniej wytłumaczyc (moze zle cos opisałem ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam takie bzdury to nie wiem czy miales pojecie jak jest zbudowany dpf

Tak przy okazji zmien sobie opis, bo nie byo w 2006 170 km na CR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak czytam takie bzdury

 

matti_pl to napisz mi co tam sa za bzdury ,ja nie opisywalem czegos co ktos mi opowiedzial czy tego co ktos zrobil tylko to co sam wykonalem wstawilem zdjecia filotra zapchanegi i jak wyglada po czyszczeniu wiec nie wydaje mi sie abym cos zmyslal ,jak bedziesz mial problem z filtrem to sam sie przekonasz ze zamiast placic za wywalenie 1500 zl mozna to zrobic samemu za 100 zl chyba ze ty zajmujesz sie takimi sprawami i poprostu masz obawy ze ludzie moga sami sobie poradzic a nie placic krocie tobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś dać fotkę które to śruby trzeba przy tej ławie odkręcić czy poluzować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poldeczek1 na zdjęciu zaznaczyłem te śruby a jedna odkręcisz w wahaczu przez ten otwór to jest zdjęcie jednej strony z drugiej te same i najpierw zaznacz sobie żeby pózniej w tych samych miejscach ona była skręcona i jak nawet odkręcisz te śruby to i tak to ci nie spadnie w dół :)

SAM_0408.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok czyli odkręcam te śruby całkiem tak a nie popuszczam ?

Lawa opuści się na duł kilka centymetrów czy więcej ?

A czy później trzeba ją podnosić windą czy coś ?

A powiedzcie czy po tym zabiegu nie trzeba czasem zrobić zbierznosci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok czyli odkręcam te śruby całkiem tak a nie popuszczam ?

Lawa opuści się na duł kilka centymetrów czy więcej ?

A czy później trzeba ją podnosić windą czy coś ?

A powiedzcie czy po tym zabiegu nie trzeba czasem zrobić zbierznosci?

 

 

Ja odkrecilem te sruby prawie do konca ale nie calkiem ,ława u mnie sama nie opadła musialem ja lekko szarpnac w doł , a ze sruby nie mialem calkiem odkrecone to bnie musiałem lawy niczym podnosic tylko wkrecilem sruby,a ze zbierznoscią to ja zanim ja odkrecilem to zaznaczylem sobie w kilku miejscach jej połozenie zeby wlasnie nie robic zbierznosci i chyba sie udalo bo kierownica jest prosto i auto nie ściąga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno pytanie jak wywalę środek filtra to wspawać tam rurę przelotową czy nie pytam dlatego ponieważ jak u mnie filterek się wyczyści to przez chwile słychać wydech jak w jakimś subaru sportowym buczy dosyć basowo i obawiam się czy nie będzie jeszcze bardziej po wywaleniu środka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wywalę środek filtra to wspawać tam rurę przelotową czy nie pytam dlatego ponieważ jak u mnie filterek się wyczyści to przez chwile słychać wydech jak w jakimś subaru sportowym buczy dosyć basowo i obawiam się czy nie będzie jeszcze bardziej po wywaleniu środka

 

Po wywaleniu srodka bedziesz slyszal syczenie z tlumika a to przez to ze puszka jest pusta i w dodatku znajduje sie zaraz za turbo. Mam tak do dnia dzisiejszego po wywaleniu srodka filtra i powiem szczerze ze zaczyna mnie to denerwowac. Nie jest to glosny dzwiek ale go slychac,zwlaszcza przy zimnym silniku. Dodam ze nie mam wylaczonego jeszcze filtra ale jak juz go wylacze to zapewne zamiast puszki wstawie tam rurke. Nadmienie jeszcze ze do wyciagniecia DPF-a nie odkrecalem zadnych srub od lawy czy tez sanek bo po co naruszac zawieszenie jesli nie ma takiej potrzeby. Wystarczylo odciac kawalek rurki tj jakies 10 cm za filtrem kiedy to sie juz zaczyna prosty odcinek rury tak aby pozniej moc zalozyc lacznik do tlumikow. Nie zapomnij jeszcze wyciagnac wieszaka z gum zaraz za filtrem. Jakby co to sluze pomoca bo wyciagalem juz niezliczona ilosc razy ten filtr u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi kolego bbartt1986 jak u ciebie z tym spalaniem o ile sie obniżyło ? pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wyczyszczeniu filtra spadlo wedle kompa z 7,3 na 6,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś chciałem sprawdzić zapełnienie filtra dpf w silniku próbowałem odczytać grupę 75 po ktorą miał być ów filtr a tam nic nie ma albo było coś zupełnie innego niz kolega prezentował na zdieciu na 1 stronie dlaczego?

uprzedzam od razu ze napewno mam filtr dpf i jest sprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś postanowiłem z ciekawości ;) sprawdzić zapełnienie DPF-a i wynik myślę, że jest zadawalający :dobrze Pozdrawiam.

 

dpftest.png

 

---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:52 ----------

 

070.1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)

070.3: Regeneration Counter/Timer

075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką

075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)

075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...

075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedz mi kolego bbartt1986 jak u ciebie z tym spalaniem o ile sie obniżyło ? pzdr.

 

Mogę smiało stwierdzić ze srednio spalanie spadlo o ok 1L. Podejrzewam ze gdyby jeszcze byl wylaczony programowo to spalanie dodatkowo by spadlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś w pobliżu Nakła nad Notecią Vcds żeby odczytać błędy w moim B6 z 2007 2,0 tdi mam problem z silnikiem czasami nie chce zapalić pokazuje błąd silnika później mruga kontrolka świec żarowych i tak nieraz po 6-7 razie zapali, ktoś mówił, że to sonda lambda ale nie jestem pewien Mogę prosić o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności