Skocz do zawartości
adampek

Passat 3C - sterownik J285 - Licznik - błędy prośba o analizę

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problemy z licznikiem w Passacie. Występuje reset licznika po wyjęciu kluczyka. Opis problemu umieściłem w założonym już poscie kolegi:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1158782#post1158782

 

Prośba o analizę błędów:

 

Adres 01: Silnik

Numer seryjny sterownika: 03G 997 021 J

Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG 2286

2 - ilość znalezionych błędów.

Oto one:

005712 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji z zestawu wskaźników

P1650 - 000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstotliwość błędu: 3

Przebieg: 0 km

Wskaźnik czasu: 0

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 0 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 0.0 %

Napięcie: 12.77 V

Bity binarnie: 00001101

Moment obrotowy: 0.0 Nm

Moment obrotowy: 351.4 Nm

 

053273 - Sterownik zestawu wskaźników: brak sygnału temperatury / poziomu oleju

U1019 - 000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstotliwość błędu: 2

Przebieg: 0 km

Wskaźnik czasu: 0

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1722 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 27.8 %

Napięcie: 14.36 V

Bity binarnie: 11001000

Bity binarnie: 00000000

(bez jednostek): 33.0

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

 

Adres 19: CAN Gateway

Numer seryjny sterownika: 3C0 907 530 C

Komponent i/lub wersja: Gateway 007 0040

Znaleziono 1 błąd:

 

00381 - Magistrala danych zestawu wskaźników

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błedu: 00100100

Priorytet błedu: 1

Czestooa błedu: 3

Wew.licznik błedów: 29

 

Adres 09: Centr.zesp.elektr.

Numer seryjny sterownika: 3C0 937 049 J

Komponent i/lub wersja: Bordnetz-SG H37 1301

Dodatkowe informacje: 3C1955119 Wischer VW461 012 0503 1K0955559T RegenLichtSens 011 1110

Znaleziono 1 błąd:

 

01341 - Sterownik w zestawie wskaźników na CAN komfortu (J285)

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błedu: 00100100

Priorytet b3edu: 2

Czestooa błedu: 2

Wew.licznik błedów: 29

Przebieg: 0 km

Wskaźnik czasu: 0

 

Ramka zamrożona:

ON

Napiecie: 12.75 V

ON

ON

OFF

OFF

ON

 

Adres 03: ABS/hamulce

Numer seryjny sterownika: 3C0 614 095 P

Komponent i/lub wersja: ESP 440 C2 H015 0003

 

Znaleziono 1 błąd:

 

01317 - Sterownik w zestawie wskaźników (J285)

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100100

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 3

Wew.licznik błędów: 243

Przebieg: 0 km

Wskaźnik czasu: 0

 

Z góry dziękuję za pomoc i ewentualne wskazówki,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź złącza za licznikiem. Przyczyna może też leżeć w burdelu który może robić jakiś dodatkowy alarm na CAN-ie... lub masz nieudolnie cofniętą szafę.

Stawiam na 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź i za sugestie. Autko nie ma dodatkowego alarmu, sprawdziłem bezpieczniki i przekazniki, napięcie do licznika dochodzi (na wiązce jest), co do punktu ostatniego - fakt nie jestem pierwszym właścicielem auta i pomijam rozprawki o jego historii więc pewności 100% mieć nie mogę, ale auto ekploatowałem przez dwa lata, zero błędów w sterownikach, w tym również z silnika odnośnie komunikacji z zestawem wskaźników, z samego licznika również - czy więc sugestia nr. 3 mogłaby się odezwać po czasie, gdyby zakładając hipotetycznie że ktoś jednak "gmyrał" ? Wiadomo wszystko może się zdażyć ... Dziwne, nie mam tutaj doświadczenia, ale wydało mi się że licznik można uwalić na etapie zmian / "programowania" - a tutaj sterownik J285 uszkodziłby się po czasie. Dziwne bo nawet po podpięciu na stole zgodnie z pinologią z dokumentacji zero reakcji, nawet podświetlania. Teoretycznie zimne luty sprawdzone ...,

Licznik uszkodził się w przeciągu jednego dnia - początkowo zerował godzinę / przebieg dzienny (tak jakby nie było 30) później "zaczynał działać z opóźnieniem" po uruchomieniu auta "startował" po jechaniu ok 30 sek, teraz jest martwy - zero komunikacji, zero podświetlania tarczy, wyświetlaczy, kontrolek etc.

Czy mógłbyś polecić dodatkowe rozwiązania, ewentualnie kogoś kto podjąłby się jego reanimacji i sprawdziłby również i wariant 3. Włożyłem na próbę 3C0 920 870 G (zamiast 870Q), licznik działa, choć mam problemy z czujnikem temperatury zewn. i poziomu paliwa - czyli chyba nie jest to po stronie instalacji elektrycznej auta,

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie sugestie. Jak masz jakieś propozycję możesz pisać i na pw, jak coś mogę podstawić auto i do Ciebie,

Edytowane przez adampek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponowne wgranie odpowiedniego wsadu powinno moim zdaniem załatwić sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Mam jeszcze pytanie chciałem sprawdzić licznik na "stole" podałem zasilanie na piny odpowiadające "zaciskom" 15, 30 i masie ale licznik nawet się nie podświetlił. Czy w przypadku licznika z CAN nie wystarczy takie podpięcie do jego przetestowania, trzeba go jakoś "wzbudzić po CAN" ?

Co do uszkodzonej pamięci / wsadu to na 99.9% to nie to. Pomijam historię auta ale według informacji jakie zebrałem dziwne jakby wsad uległ uszkodzeniu po pewnym czasie. Jest już dostęp do programatora i dawca więc sprawdzę. Ale bardziej niepokojące jest to że nabyłem identyczny licznik i działa w aucie po włożeniu. Jednak po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta, po ponownym otworzeniu zegary się już nie podświetlają. Uruchomienie auta też nie powoduję "startu zegarów" nawet z błędem, również zero komunikacji, "pomaga" ściągniecie klemy na chwilę. Więc to chyba bardziej wyszukany problem niestety ...

Edytowane przez adampek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć problem rozwiązany - nie była to kwestia uszkodzonej pamięci / wsadu. Uszkodzona została elektronika licznika. Pamięć przeżyła, "nowy" licznik działa na danych oryginalnych (nie była to podawana kwestia nr. 3 :) ). Prawdopodobnie poszło przepięcie, nie wiem jakim cudem, tak jakby ktoś próbował odpalić auto z prostownika (bez funkcji rozruchu), niestety już teraz nie do ustalenia. Pozdrawiam i dzięki za wszystkie sugestie - proszę o zamknięcie wątku.

Edytowane przez adampek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wanior
Cześć problem rozwiązany - nie była to kwestia uszkodzonej pamięci / wsadu. Uszkodzona została elektronika licznika. Pamięć przeżyła, "nowy" licznik działa na danych oryginalnych (nie była to podawana kwestia nr. 3 :) ). Prawdopodobnie poszło przepięcie, nie wiem jakim cudem, tak jakby ktoś próbował odpalić auto z prostownika (bez funkcji rozruchu), niestety już teraz nie do ustalenia. Pozdrawiam i dzięki za wszystkie sugestie - proszę o zamknięcie wątku.

 

Witaj,

Czy możesz mi podać adres firmy ktora naprawiała Tobie ten licznik bo mam ten sam problem i nie wiem co jest grane. Licznik nic nie pokazuje a mam te same błędy co Ty. Licznik mialem u sprawdzenia i mi powiedzieli że jest sprawny a teraz problem bo jest caly czas to samo i licznik nie działa i elektryczne szyby z przyciskow poza tym dziala wszystko w pełni.

Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności