Byku21 Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2008 witam...jaki może być powód włączania się trybu awaryjnego skrzyni?????jest to raz na jakiś czas albo przy gwałtownym wyruszeniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2008 (edytowane) Może parę powodów. Stary olej, kończące się tarczki sprzęgłowe bądź jeszcze inne dolegliwości których nie potrafię określić. Ale jeśli to jest raz na jakiś czas to stawiałbym na olej, miałem to w busie T4. Po wymianie filtra i oleju objawy ustąpiły. A powód jest prosty, skrzynia automatyczna jak każdy element się zużywa a szczególnie wymienione przeze mnie tarczki. Tarczki są to pierścienie metalowe pokryte materiałem ciernym podobnym do tego jak na okładzinach hamulcowych i ten element się zużywa a jego drobne opiłki poruszają się po obiegu oleju w skrzyni. Dopóki filtr jest nowy wyłapuje opiłki, kiedy już jest zapchany, drobiny blokują urządzenie zwane sterownikiem wyglądającym bardzo precyzyjnie i odpowiadającym za ruch oleju i zmianę ciśnienia a za tym zmianę biegów. Wówczas skrzynia "zapina" tylko biegi którym pozwala sterownik i mówi się że skrzynia wpada w tryb awaryjny (czyli komp. wychwytuje uszkodzenie i pomaga w pracy uszkodzonego elementu, ale ty chyba nie masz kompa?). Tak po krótce tłumaczę u ciebie tzw. tryb awaryjny. Jeśli na czas nie zmienisz oleju grozi to poważniejszym uszkodzeniem skrayni i wzrostem kosztów np. o wymianę tzw. konwertera (sprzęgła) a to już są koszta. Tutaj taki konwerter rozebrany (prawdopodobnie ta część jest nierozbieralna), polak potrafi. Edytowane 26 Września 2008 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2008 jest komputer w podszybiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #4 Napisano 29 Września 2008 jest komputer w podszybiu W podszybiu to do silnika, do skrzyni jest pod tylną kanapą po prawej stronie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maxi_ Zgłoś #5 Napisano 13 Lipca 2015 Nie ma sensu zakładać nowego tematu, to napiszę tutaj. Co to jest za kostka i co się może dziać gdy będzie rozłączona? Znajduje się ona przy lewarku zmiany biegów. Dalej idzie tutaj. 2 kable do podświetlenia, a 2 pozostałe? Co to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #6 Napisano 19 Lipca 2015 Jak dobrze pamiętam, to w B3 przy lewarku jest gniazdo diagnostyczne. Biały i czarny przewód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach