Skocz do zawartości
Byku21

automat b3 i tryb awaryjny

Rekomendowane odpowiedzi

witam...jaki może być powód włączania się trybu awaryjnego skrzyni?????jest to raz na jakiś czas albo przy gwałtownym wyruszeniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może parę powodów. Stary olej, kończące się tarczki sprzęgłowe bądź jeszcze inne dolegliwości których nie potrafię określić. Ale jeśli to jest raz na jakiś czas to stawiałbym na olej, miałem to w busie T4. Po wymianie filtra i oleju objawy ustąpiły. A powód jest prosty, skrzynia automatyczna jak każdy element się zużywa a szczególnie wymienione przeze mnie tarczki. Tarczki są to pierścienie metalowe pokryte materiałem ciernym podobnym do tego jak na okładzinach hamulcowych eb39b5609ddfa9dam.jpg i ten element się zużywa a jego drobne opiłki poruszają się po obiegu oleju w skrzyni. Dopóki filtr jest nowy wyłapuje opiłki, kiedy już jest zapchany, drobiny blokują urządzenie zwane sterownikiem 662524d8215ed210m.jpg7b183f36b7a87396m.jpg wyglądającym bardzo precyzyjnie i odpowiadającym za ruch oleju i zmianę ciśnienia a za tym zmianę biegów. Wówczas skrzynia "zapina" tylko biegi którym pozwala sterownik i mówi się że skrzynia wpada w tryb awaryjny (czyli komp. wychwytuje uszkodzenie i pomaga w pracy uszkodzonego elementu, ale ty chyba nie masz kompa?). Tak po krótce tłumaczę u ciebie tzw. tryb awaryjny. Jeśli na czas nie zmienisz oleju grozi to poważniejszym uszkodzeniem skrayni i wzrostem kosztów np. o wymianę tzw. konwertera (sprzęgła) a to już są koszta. Tutaj taki konwerter rozebrany ee867f1bd91491fam.jpgaa7a33d8bb73bbb4m.jpg44eec6cc2ee0ad50m.jpg3a1f59108cbb43c0m.jpg(prawdopodobnie ta część jest nierozbieralna), polak potrafi.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest komputer w podszybiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest komputer w podszybiu

 

W podszybiu to do silnika, do skrzyni jest pod tylną kanapą po prawej stronie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu zakładać nowego tematu, to napiszę tutaj.

Co to jest za kostka i co się może dziać gdy będzie rozłączona? Znajduje się ona przy lewarku zmiany biegów.

11721084_877639652274008_842456273_n.jpg?oh=6ea3ecf5dc141475c484c1f1ab2b0149&oe=55A6EFD9

 

Dalej idzie tutaj. 2 kable do podświetlenia, a 2 pozostałe? Co to jest?

11733343_877642185607088_873143767_n.jpg?oh=79decc97e9297cd9f88617082f6aeddf&oe=55A5B050

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam, to w B3 przy lewarku jest gniazdo diagnostyczne. Biały i czarny przewód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności