![](https://forum.vw-passat.pl/uploads/set_resources_1/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
maciek---1988
-
Liczba zawartości
11 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O maciek---1988
- Urodziny 23.01.1988
Informacje osobiste
-
Imię
Mateusz
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Miechów
Samochód
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
-
Rok produkcji
1997
-
Miałem podobnie. Uszkodzone były przewody. Wymieniłem i spokój.
-
[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI
maciek---1988 odpowiedział Duży → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Nie no bez przesady:) Turbo bym musiał pewnie wymienić bo na pewno puszcza i robić góre. -
[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI
maciek---1988 odpowiedział Duży → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Auto jak w opisie. Najpierw wymiana oleju z 15w40 na 10w40 Motula przy stanie licznika 270 tys. Efekt: lepsza kutra pracy. Od wymiany do wymiany dolałem może 200 ml oleju. Przy przebiegu 290 tys kupiłem płukankę Motula oraz zalałem Valvoline SynPower 5W40 (akurat taki mieli na ten moment w IC od ręki). Jeszcze cichsza praca. Na razie ubytków zero. Przy starcie jeszcze krótsze klekotanie. Polecam zabieg. To co wylałem z silnika po zastosowaniu płukanki to smoła była. Nie wiem czy przebieg mojego auta jest autentyczny bo ramkę na rejestracje mam z jakiegoś niemieckiego komisu, także pewnie przez turasa licznik był skręcony. Pisze tego posta dla niedowiarków i uczniów pana Henia z warsztatu obawiających się zmiany oleju na lepszy. Napisze przy następnej wymianie oleju o dolewkach jakie stosowałem i stanie oleju .Następnym razem planuję zalać Motula. Pozdrawiam i gorąco zachęcam -
Potrzebny schemat instalacji centralnego zamka
maciek---1988 odpowiedział temat → Dokumentacje, opisy
Mogę prosić o schemat?? Mam zamiar podłączyć podświetlenie drzwi i podłogi w momencie ich otwarcia bądź równolegle ze świeceniem się lampki w przy lusterku (tak bedzie chyba najprościej). mój mail [email protected] -
Kłopoty z turbodoładowaniem, 1.9 TDI AFN `98r.
maciek---1988 odpowiedział temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Miałem to samo i okazało się ze turkawka była zatkana. Wyciąłem tez kata, wyczyściłem kolektory, zaślepiłem EGR, sprawdziłem dolot i wszystko śmiga. Nie miałem w tym czasie kompa wiec odpiolem kleme by zresetowac bledy. Od pół roku nadal wszystko ok. To tylko moje doświadczenie ale posłuchaj kolegów i zrób logi. Co do zaworu sterowania to czytałem gdzieś ze poprostu możesz mu wkręcić 3tys obrotów ktoś inny może zdjąć wtyczke w tym czasie. Pogorszy się praca silnika.Co o przepływki przewieź się z załączoną wtyczką a pożniej ją sciągnij i zrób to samo a może diagnoza sama się nasunie:). Pozdro -
trzecia rolka napina pasek klimy lub alernatora jak sie nie myle
-
Zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin 1,9 TDI jest sens?
maciek---1988 odpowiedział temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Ja zaślepiłem tuż przed samym zaworem EGR. Elastyczność w zakresie wolnych obrotów poprawiła się. Po przejechaniu 500 km żadnych błędów w sterowniku. Jedyne moje odczucie to nieznacznie dłuższe rozgrzewanie silnika co jest oczywiście uzasadnione. Silnik ja w opisie. Polecam. -
Jaki płyn do wspomagania ? Czer. czy ziel.?
maciek---1988 odpowiedział temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Więc mam go odciągnąć strzykawką ze zbiorniczka i zalać nowy tak?? Zamówiłem już książkę Sam Naprawiam wiec w późniejszym czasie nie będę Wam zawracał głowy tak błahymi powodami. Jeśli się mylę poprawcie mnie. Wybrałem płyn Febi zielony. Z góry dzięki za pomoc:) -
Jaki płyn do wspomagania ? Czer. czy ziel.?
maciek---1988 odpowiedział temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Dobrze Panowie ale nie padła jeszcze odp ile płynu wchodzi i gdzie znajduje się korek do jego spustu. Może i ja wymienię tylko nie wiem ile kupić.