Skocz do zawartości

Miszogun

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Miszogun

  • Urodziny 09.05.1961

Informacje osobiste

  • Imię
    Marian
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Katowice

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    1994
  1. Zdjęć nie mam bo jak pisałem pompka jest już w samochodzie . Na razie pracuje ale jeśli podkładki są ze złej strony to konsekwencją może być opadnięcie pompki zbyt nisko na gumach . Dlatego w razie czego warto by ją jeszcze raz rozebrać , ale chciał bym mieć pewność żeby nie robić tego niepotrzebnie bo jak pisałem plastikowe zatrzaski są kruche .
  2. Właśnie wymieniłem pompkę paliwa - sam wkład - i chyba palnąłem głupotę . Chodzi o trzy metalowe podkładki . Z dolnej części obudowy wychodzą trzy plastikowe szpilki . Z górnej trzy rozcięte wzdłuż plastikowe rurki . Gdzieś pośrodku jest pompka i te nieszczęsne podkładki . Pompka jest jeszcze w plastikowej mniejszej obudowie która ma trzy otwory pasujące rozstawem zarówno do szpilek jak i rurek . Szpilki w górnej części są przewężone tak że podkładki zatrzymują się na tym przewężeniu . I teraz będzie to głupie pytanie - czy te podkładki przychodzą od strony szpilek - pod pompką - czy od strony rurek - nad pompką . Dałem z góry co teraz wydaje mi się nielogiczne ale pomyślałem że zanim to rozbiorę , co zawsze jest ryzykowne bo plastikowe zatrzaski są dosyć kruche , zapytam kogoś mądrego . Kiedy rozbierałem pompę te podkładki po prostu mi się wysypały więc logiczne wydawało mi się że były z góry .
  3. On jest już bez przełącznika.. Rozłączyłem już wszystkie kostki w przedziale silnika , przeczyściłem "kontaktem" i polączyłem od nowa . Z wyjątkiem kostki z tyłu skrzyni biegów nad lewym wewnętrznym przegubem . Dojście jest na mniejszą łapę niż moja i jest jakiś zatrzask którego nie widzę ale czuję pod palcami . Przewód z tej kostki idzie do długiej kostki na skrzyni biegów i z tamtąd do wiązki .
  4. Witam ! Zrobiłem prostą naprawę automatycznej skrzyni biegów - wymiana pierścienia zimmera między przekładnią hydrokinetyczną a skrzynią . Po naprawie były drobne problemy elektryczne (prawdopodobnie zwarcie na rozruszniku ), a ponieważ się na tym stosunkowo mało wyznaję zaholowałem auto do elektryka . Teraz samochód wbił sobie do głowy że jest wyścigówką . Zmienia biegi przy 4 - 5 tys obrotów . Została mi jedna wtyczka do poprawienia a potem kończą mi się pomysły . Jest to na 90% sterowanie bo z mechaniką nic nie robiłem . Będę wdzięczny za każdą podpowiedź jak najbardziej szczegółową . Nie znalazłem odpowiedzi na forum .
  5. Spróbuj popracować gazem . Nie czekaj aż bieg sam przeskoczy tylko kiedy obroty są bliskie zmiany biegu ujmij a następnie dodaj gaz ( nie dodawaj gwałtownie ). Miałem ten sam problem zaraz po zakupie ale wymieniłem olej , pojeździłem trochę delikatnie i samo przeszło , nawet nie wiem co to było .
  6. Rurka o której pisałem wcześniej wchodzi do gumy pod mocowaniem maglownicy i idzie na zewnątrz od tyłu. Zgadzam się że wyjęcie całej maglownicy to większa sztuka niż wymiana drążka , zwłaszcza jeśli nikt tego przed nami nie robił .
  7. Witam ! Właśnie jestem po wymianie drążka . Poszło łatwiej niż się spodziewałem . Potwierdziło się jeszcze raz moje twierdzenie że ludzie którzy piszą książki z serii "Sam naprawiam" nigdy nie zeszli do kanału . Ale konkrety : Do wymiany drążka potrzebne są lewarek klucz do kół ściągacz do gałek klucz 19 klucz 22 - 2 szt klucz 30 lub 32 ( na szczęście te klucze przeważnie występują razem ) nowy drążek ewentualnie nowa guma ewentualnie nowa końcówka drążka Zgrzewka piwa Przydatna jest też Koleżanka Narzeczonka lub inna Koleżanka koniecznie w mini do podawania kluczy kiedy ty będziesz w kanale . Wiele nie pomoże ale wzmocni męskie siły życiowe niezbędne do ciężkiej pracy Pomijam czynności do zdjęcia koła . 1. Odkręcamy nakrętkę końcówki drążka 2. Ściągamy osłonę gumową jak najbliżej siebie . Osłona może mieć opaski zaciskowe które najpierw trzeba rozbroić . 3. Na drążku przy przekładni widoczna jest gałka która z jednej strony ma miejsce na klucz . Używając Koleżanki Narzeczonki zwanej dalej Koleżanką należy tak pokręcić kierownicą żeby wspomniane miejsce na klucz było dostępne w wąskiej przestrzeni między wahaczem a belką . UWAGA ! Jeśli nie przeszkoliłeś wcześniej Koleżanki Narzeczonki w temacie "kierownica" może być już za późno i będziesz musiał sam dygać z kanału UWAGA 2 ! W zależności od wykonawcy miejsce na klucz może być sześciokątne lub kwadratowe . W moim przypadku oba były na klucz 32 ale na forum czytałem też o 30 i jest to możliwe . 4. Zakładamy klucz i próbujemy popuścić śrubę . Jeśli nie idzie dokładamy rurę . Dobrze żeby klucz był przyzwoity bo tu w grę wchodzą Twoje zęby . Jeśli dalej nie idzie ucinamy sobie pogawędkę z Koleżanką , my na dole , ona na górze , mini , adrenalina , nie ma takiej śruby stary której byś przy niej nie odkręcił ! 5. Po odkręceniu drążka wychodzimy z kanału i przy pomocy ściągacza wyjmujemy końcówkę drążka z ramienia zwrotnicy . 6. Nakładamy gumę na nowy drążek aż koniec gumy wejdzie za gwint końcówki drążka 7. Stawiamy oba drążki - stary i nowy - obok siebie . UWAGA 3 ! KOLEJNYM SZCZEGÓŁEM KTÓRYM MOGĄ SIĘ RÓŻNIĆ DRĄŻKI JEST TO ŻE JEDNE MAJĄ MIĘDZY MIEJSCEM NA KLUCZ A GWINTEM WYPUST (ZATOCZENIE) A INNE NIE . NALEŻY JE TAK POSTAWIĆ ABY BYŁY NA JEDNEJ PŁASZCZYŹNIE MIEJSCEM GDZIE KOŃCZY SIĘ GWINT BO DO TEGO MIEJSCA WKRĘCĄ SIĘ W WAŁEK PRZEKŁADNI ! 7a. Wkręcamy nakrętkę kontrującą końcówki drążka tak , żeby była na tej samej wysokości co w starym drążku . Pozwoli Ci to w miarę bezpiecznie dojechać do warsztatu gdzie robią zbieżność . 8. Ten punkt pomijamy jeśli mamy nową końcówkę drążka (gałkę) Kluczem 22 popuszczamy nakrętkę kontrującą końcówki drążka na starym drążku a następnie odkręcamy końcówkę ( gałkę ) . 9. Wkręcamy końcówkę na nowy drążek aż do nakrętki kontrującej . Skręcamy mocno w razie potrzeby patrząc ... mniejsza z tym 10. Całość wkręcamy do wałka maglownicy czyli tam skąd wyjęliśmy stary drążek . Powinno dosyć daleko wkręcić się bez użycia klucza . Klucz trzeba przekładać stronami bo miejsca jest mało i pod jednym kątem nie wystarcza . Dokręcamy z umiarem . 11. Między gumą strony lewej a gumą strony prawej znajduje się rurka mająca za zadanie kompensowanie ciśnienia kiedy gumy rozciągają się lub ściskają . Przy odrobinie szczęścia mogłeś ją wyjąć ze starą gumą . Jeśli nie to znajdziesz ją stając twarzą w kierunku przodu samochodu za belką do której jest przykręcona przekładnia . Jest to prosta rurka ok 5mm tuż nad belką . W gumie z jednej strony jest zgrubienie a w nim otwór na tę właśnie rurkę . Rurkę można trochę wysunąć ale tak żeby nie wyskoczyła z otworu w gumie po drugiej stronie (jeśli wcześniej wyjąłeś ją razem z gumą wceluj ją najpierw z drugiej strony ) Wsuń gumę tak żeby węższy koniec znalazł się w wytoczeniu w wałku i teraz zrób magiczną sztuczkę : włóż rurkę w otworek w gumie - NIE PATRZ TERAZ NA KOLEŻANKĘ > POTRZEBNY JEST SPOKÓJ ! - prawie jednocześnie nakładając gumę na przekładnię . 12 . Wydaj okrzyk triumfu który podniesie znaczenie Twego czynu w niebieskich oczętach 14. Włóż końcówkę drążka w ramię zwrotnicy i dokręć . Jeśli się ślizga ściśnij żabką . Załóż koło , spuść lewarek 15. Stary , jesteś wielki , zasłużyłeś na piwo ! 16. Piłeś - nie jedź . Może Koleżanka ma prawo jazdy Pozdrawiam Miszogun
  8. Witam ! Mam więsze zaufanie do Forum niż do książek , zwłaszcza WKŁ . Najczęstszą radą w książkach jest " Jesteś chłopie na to za głupi jedź do serwisu " Przede mną też wymiana drążka z którą sobie poradzę , natomiast mam pytanie - w sklepie z częściami z którego zawsze korzystam powiedzieli mi że są dwa typy przekładni ze wspomaganiem i żeby kupić gumy muszę podać typ . Oczywiście mogę wziąść drążek i gumę i znaleźć na miejscu , tylko że to strata czasu . Czy ktoś wie gdzie jest oznaczony typ przekładni i po czym je w razie czego rozróżnić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności