Skocz do zawartości

skun871

  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2004

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Odkąd go odebrałem od mechanika to jedzie tak samo, wydaje się że jest ok (nawet jak pompa paliwa nie domagała to odczuwalnych objawów podczas jazdy nie było). Generalnie to poszło na cały serwis za same części 3 tys. Zatankowałem już LPG i powiem wam, że w moich odczuciach na LPI jakoś lepiej chyba jedzie. Ogólnie to trochę auto jest mułowate do 2200tyś rpm. Chyba trzeba zrobić jakiś program do paska. Aha jeszcze wrzucę jedną małą zagwostkę do rozwiązania. Przed wymianą termostatu i pompy paliwa w grupie 026 były jakieś nierówne wskazania Volt na poszczególnych cylindrach. (patrz zdjęcie). Co to oznacza? Dodam, że nie wiem jak to teraz wygląda po naprawach. Jutro sprawdzę. Jutro dodam też jeszcze jedno zdjęcie wiązki kabli od wtrysków PB, bo rzuciło mi się w oczy, że 2 kabelki są tak jakby przecięte (chyba ktoś tam grzebał wcześniej) i nie ma do czego nawet tych kabelków podłączyć. Aha na PB wciąż wydaje mi się, że pali za dużo. Przy delikatnej jeździe FiS pokazuje ok 10l. I tu zaskoczenie podczas jazdy na LPI spalanie również przy delikatnej jeździe, pokazuje na FIS 8,5l
  2. Wymieniłem termostat (zamiennik marki BEHR), teraz temperatura na kompie oscyluje przy 93-95C, ładnie i szybko się nagrzewa. Sprawdziłem również zgodnie z życzeniem jaki przepływomierz siedzi w aucie. Jest to BOSCH o nr 06A 906 461N oraz wkład ze znakiem Audi nr 1J0 973 999A. Wstawiam zdjęcie przepływomierza. Wykonałem też nowe logi dynamiczne. Proszę o ocenę. 003+118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34577 002+115 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34576 003+020 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34575 002+115+118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34573 002+033 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34574
  3. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem. Szczególnie użytkownikowi RomanS. Problem został rozwiązany. Przyczyną była umierająca pompa paliwa. Po dokonaniu pomiaru ciśnienia na postoju kształtowało się to tak: Po włączeniu zapłonu pompa podawała niecałe 3 bary i momentalnie ciśnienie opadało do 0bar kiedy pompa przestała pracować. Po odpaleniu ciśnienie utrzymywało się na poziomie 3,1-3,2 bary, a przy zwiększaniu obrotów ciśnienie spadało do 2,5 bar Pompa paliwa wymieniona (wkład zamiennik PIERBURG). Paliwo na powrocie już w normie. Pomierzyłem ciśnienie na postoju i teraz jest tak: Po włączeniu zapłonu pompa podaje 4bar i momentalnie ciśnienie się wyrównuje do 3,5-3.6 bar i cały czas takie ciśnienie się utrzymuje nawet gdy pompa nie pracuje. Po odpaleniu ciśnienie znowu wzrasta na chwilę do 4bar i momentalnie reguluje się na 3.5bar i takie ciśnienie utrzymuje cały czas. Po przygazowaniu ( przy zwiększeniu obrotów) ciśnienie rośnie do ponad 4bar.
  4. Pompa paliwa wymieniona (wkład zamiennik PIERBURG). Paliwo na powrocie już w normie. Pomierzyłem ciśnienie na postoju i teraz tak: -po włączeniu zapłonu pompa podaje 4bar i momentalnie ciśnienie się wyrównuje do 3,5-3.6 bar i cały czas takie ciśnienie się utrzymuje (w starej pompie od razu schodziło do 0 bar) -po odpaleniu ciśnienie znowu wzrasta na chwilę do 4bar i momentalnie reguluje się na 3.5bar i takie ciśnienie utrzymuje cały czas -po przygazowaniu ( przy zwiększeniu obrotów) ciśnienie rośnie do ponad 4bar (w starej ciśnienie spadało do 2.5bar)
  5. W tym zdaniu sobie sam zaprzeczasz. Opisujesz jakie powinno być ciśnienie na postoju (3.5bar) a mimo to mówisz, że na postoju się nie mierzy. To weź się zdecyduj. Pełno jest filmików na yt z pomiarami ciśnienia na postoju. Jak wiesz jak zmierzyć dynamicznie to opisz tą procedurę. Nie wierzysz w to, że nie ma powrotu paliwa? Założyłem na powrót przezroczysty wężyk i włożyłem koniec do słoika. Na postoju w ogóle nie leci paliwo. Teraz wierzysz? W piątek będzie nowa pompa (zamiennik ze sklepu sam wkład za ok 300zł PIERBURG) i nowy termostat. Po wymianie zdam dalej relacje co się zmieniło wraz z nowymi logami. I nie marudzę tylko jestem dociekliwy, chcę postawić prawidłową diagnozę. Aha i pompa nie daje maksymalnego ciśnienia 6bar tylko 4bary. O uszkodzeniu regulatora ciśnienia i braku powrotu paliwa specjalnie nic nie pisałem, bo sądziłem, że może ktoś coś z logów odczyta. Dodam jeszcze, że pasek po dłuższym postoju ciężko odpala, muszę kręcić 5-10sec. zanim załapie. Kolejne odpalenie jest od strzała. Jakby po dłuższym postoju paliwo się cofało.
  6. Bodzik, ano wymieniłem go z racji tego, że stary miał rozdartą membranę i nie było i nadal nie ma przelewu (powrotu paliwa do zbiornika). Nie wiem skąd ten brak zaufania do części zamiennych. Pierburg to nie tani chińczyk tylko porządna marka. Ciekaw jestem czy w swoich samochodach stosujecie też wszystkie części oryginalne. A w twojej wypowiedzi sam sobie zaprzeczasz. Najpierw twierdzisz, że ciśnienia paliwa nie mierzy się na postoju, a później mimo wszystko stwierdzasz, że ciśnienie na postoju nie jest prawidłowe. Może podasz jakieś argumenty dlaczego? Jak to powinno wyglądać prawidłowo? Bo samo pisanie dla pisania to wiesz...
  7. Ciśnienie paliwa zmierzone, oto filmik z pomiarów: Jak sądzicie, czy pompa paliwa do wymiany? Po przekręceniu zapłonu, pompa bije ciśnienie do 2,7bara, kiedy ustaje praca pompy to ciśnienie spada do 0 bara. Po odpaleniu auta ciśnienie paliwa utrzymuje się na poziomie 3.1 bara, ale po dodaniu gazu spada mniej więcej o 0,5 bara. Do tego po wyłączeniu silnika ciśnienie natychmiast spada do 0 bara.
  8. Wg mnie nie zapoznałeś się z procedurą wykonywania logów. Dynamiczne robi się po rozgrzaniu silnika do temp. 90C. Na 3 biegu od obrotów 1500rpm do odcięcia. Przed wykonaniem logów, należy bezpośrednio przed skasować błędy (nawet jeżeli ich nie ma). Takie rady ja dostałem wykonując logi, więc popraw to szybko.
  9. Witam Proszę o analizę logów. Passat niedawno zakupiony i chcę zobaczyć w jakiej jest kondycji. Auto posiada LPI, w chwlii wykonywania logów zbiornik pusty (po legalizacji). Logi wykonane na PB98. Z tego co zauważyłem to na kompie pokazuje mi temp. 75-82C i wyżej nie chce, a na wyświetlaczu wskazówka stoi na 90C. Druga sprawa to taka, że chyba pompa paliwa podaje za słabe ciśnienie paliwa. Ogólnie auto po bardzo dużym serwisie. Zaczynając od kompletnej regeneracji głowicy, (pomiar ciśnienia pokazał ok 13bar na wszystkich cylindrach), nowa uszczelka pod głowicą, śruby, uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, wymiana świec NGK, wymiana 4 cewek NGK, Nowy regulator ciśnienia paliwa PIERBURG, nowy rozrząd, pompa wody, wszystkie paski PK, napinacze pasków, olej MOTUL x-cess 8100, filtr paliwa, oleju, kabiny, powietrza (wszystko markowe części). Na kompie totalnie brak jakichkolwiek błędów, ale mam wrażenie, że passat łapie lekką zadyszkę podczas przyśpieszania i ma dosyć duże spalanie. Poniżej zamieszczam logi statyczne: 000 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34131 001 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34133 002 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34132 003 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34134 004 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34135 005 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34136 010 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34137 023 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34138 032 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34130 091 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34139 099 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34140 100 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34141 115 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34142 118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34143 dynamiczne: 003+118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34130 003+020 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34128 002+115 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34126 002+115+118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34127 Jeżeli nieprawidłowo wykonałem logi lub coś źle zrobiłem to z góry przepraszam.
  10. LPI na razie nie używam. W LPI są wtryski osobno wmontowane w wywiercone otwory w kolektorze ssącym, raczej nie ma możliwości, żeby ciśnienie paliwa uciekało przez kolektor ssący i dalej poprzez wtryski LPI. Zresztą wydaje mi się że z listwy wtryskowej ciśnienie może ucieć tylko i wyłącznie poprzez regulator ciśnienia (regulator mam nowy, bo w starym rozerwana była membrana). Zresztą jak jego nazwa sama wskazuje reguluje on ciśnienie na listwie i kiedy jest za duże reszta paliwa ponad nadmiar wraca wężykiem powrotnym do zbiornika. U mnie nawet gdy podłączyłem pompę "na krótko" bez odpalania silnika to pompka pracowała, a paliwo na przelew pojawiło się na 10cm w wężyku przezroczystym, który założyłem i puściłem do słoika. Także moje przypuszczenie jest takie, że to pompa daje bardzo słabe ciśnienie. Zastanawia mnie tylko to, że auto normalnie jedzie, ładnie przyśpiesza jakby o słabe ciśnienie nie miało w ogóle wpływu na pracę silnika. Jutro postaram się podjechać do znajomego, żeby pomierzyć ciśnienie manometrem i dam znać co i jak.
  11. Sprawdzałeś sobie korekcje pompowtrysków? Ja bym obstawiał pompki.
  12. Nie tankowałem jeszcze do pełna. Auto niedawno kupiłem, jest ok 1/2 zbiornika PB98. Wcześniej PB95 i bez różnicy. LPI na razie nie używam, bo nie robiłem jeszcze serwisu. RomanS, pamiętasz jakie powinno być ciśnienie na listwie wtryskowej?
  13. Miałem kiedyś passata b5 1.9 ATJ 115km. W AJM jest to samo. Pompki oryginalne o nr 038 130 073 T. Przerabiałem temat pompowtrysków. Generalnie z tego co się orientuje nie podpasuje od 101km ani 130km. W Vw Polo 1.4 TDI szły takie same pompki jak w passcie 1.9 115km. Ale jeżeli już miałbym doradzić dobrze to zregeneruj sobie cały komplet swój i po kłopocie. Kupisz używki po 150zł/szt. i dalej nie będziesz wiedział czy sprawne. Sprawdzenie kosztuje ok 50zł/szt. Do tego komplet nowych uszczelnień 30zł/szt. Montaż ok 200zł, bo sam na oko bez przyrządów i odpowiedniego dokręcenia tego nie zrobisz. Zamontujesz bez sprawdzenia i okażą się lipne pompki to masz kilka stów w plecy i robota od nowa. A tu masz katalog pompowtryskiwaczy http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl/katalog/volkswagen/
  14. VW Passat 1.8T AWT 2004r. + Gaz LPi (póki co Lpi nie używam) Problem jak w tytule, gdy passat dłużej stoi nieuruchamiany np. po nocy, żeby go odpalić muszę kręcić rozrusznikiem ok 10sec. Gdy odpali to następne kolejne odpalenie jest od strzała. Passat jest po dużym serwisie m.in. świece NGK, cewki NGK, rozrząd, paski, napinacze, wszystkie filtry, oleje, płyny. Wg moich obserwacji to objaw jakby paliwo się cofało i pompka paliwa musiała nabić cały układ. Dodam, że po przekręceniu kluczyka słychać działanie pompki prze 1-2 sec. ( odkręcałem wężyk paliwowy zasilający, po odkręceniu nie było jakiegoś dużego ciśnienia paliwa i przez te 1-2sec., gdy przekręciłem zapłon, naleciało ok. 50ml paliwa do słoiczka) Odkryłem też, że po odpaleniu, gdy odkręciłem wężyk powrotny paliwa był on suchy nic z niego nie leci (bez względu na obroty silnika). Czy to normalne? Kusi mnie żeby zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskowej. Jeżeli dobrze rozumuję to skoro pompa ma 4bar to ciśnienie na listwie ma wynosić ok 3.5bar? 0.5 bara ucieka przez regulator ciśnienia paliwa w kolektor? Podejrzenie pada na pompę paliwa, która być może podaje za małe ciśnienie paliwa i dlatego nie ma powrotu paliwa do baku? A może uszkodzony jest regulator ciśnienia paliwa? Regulator ciśnienia wymieniony na nowy marki PIERBURG, bo stary miał rozerwane siteczko/membranę, ale niestety w kwestii odpalania po dłuższym postoju bez zmian. Dodam, że paliwo nadal nie pojawia się w wężyku na powrocie. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
  15. Witam Potrzebuję kilku części do VW Passat B5 KOMBI 2004r. 1.8T SILNIK: AWT nr VIN: WVWZZZ3BZ4E220616 Chcę żeby były to porządne markowe części: -rozrząd (komplet z pompą wody hepu) -olej pełen syntetyk -filtr oleju -filtr kabinowy -filtr paliwa -uszczelka pod głowicę -uszczelka pod pokrywę zaworów -świece -uszczelniacze wałków rozrządu -komplet śrub do głowicy To chyba wszystko. Prosze o wycene. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności