-
Liczba zawartości
8 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O seba_gtc
- Urodziny 13.05.1988
Informacje osobiste
-
Imię
Sebastian
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Jaworzno
Samochód
-
Generacja
Nie passat
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
-
Rok produkcji
1999
-
awaria w trasie - silnik zgasł na autostradzie
seba_gtc odpowiedział pan piotrus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Z tego co mi wiadomo to wszystkie 1.9 TDi VAG (na pewno te na pompie) są kolizyjne , tzn. przy maksymalnych wychyleniach tłoki i zawory się dotykają, więc w przypadku pęknięcia paska tłoki uderzają o zawory i je wyginają itd. To często da się odczuć znaczącym szarpnięciem samochodu i zblokowaniem kół. Napisałem już wcześniej: elektryczne uszkodzenie ( z reguły cewka pompowtryskiwacza pada na skutek dostania się oleju) silnik gaśnie. Bez względu na okoliczności, w służbowym A3 doświadczyłem tego dwa razy - raz przy podobnych do kolegi okolicznościach - 140 km/h, tempomat, autostrada. Za drugim razem podczas otwierania garażu już na posesji, auto nagle zgasło - podłączenia Vag-a od razu zdradziło "co go boli". Przy defekcie mechanicznym auto źle, brzydko pracuje... ale co to za praca jak z reguły wiąże się z utratą mocy. A jeśli mocno zepsuty pompowtrysk leje to proszę pamiętać, że nie spalony olej napędowy dostaje się po gładziach cylindra do oleju silnikowego( a tego chyba nie trzeba tłumaczyć czym skutkuje). -
awaria w trasie - silnik zgasł na autostradzie
seba_gtc odpowiedział pan piotrus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Tak czytam niektóre wpisy i się zastanawiam czy wszyscy jesteśmy w tym samym temacie. Co do problemu kolegi - jeśli samochód zgasł podczas jazdy bez obciążenia i wyraźnego "brzdęk", a wyraźnie napisano że to AWX, to właśnie orientowałbym się w dostępności i cenie nowego pompowtryskiwacza blisko miejsca Twojego zamieszkania. Zerwanie rozrządu to wyraźny hałas, a i szarpnięcie - jesteśmy na biegu, jedziemy dość szybko, a tłoki całują zawory - to musi boleć. Vag prawdę Ci powie. Paradoks jest taki, że jak pompowtryskiwacz padnie elektrycznie to gaśnie silnik, jak mechanicznie ( zaczyna lać) to auto traci moc, kopci etc. Jesli to rozrząd, to chylę czoła przedmówcą, a Tobie polecam udać się do laryngologa : -
Bardzo dziękuję, widać moja kombinacja w google nie przyniosła takiego efektu jak Twoja 225/40 R18 - czyli dokładnie taki wariat jak ja pragnę zamontować
-
koledzy poszukuję zdjęcia passata b5 na felgach z phaetona 18x7,5. Z góry dziękuję za pomoc
-
czy miska aluminiowa czy stalowa wynika z roku produkcji. Mam AFN z listopada 99 i posiadam misę aluminiową z czujnikiem ciśnienia i poziomu oleju. W tym miejscu bywa montowane webasto - może stąd to złudzenie
-
witaj kolego, miałem podobne objawy jak Ty. Czasem jak silnik był zimny przy zaraz po tym jak silnik "zaskoczył" - wchodził na chwile na obroty rzędu 1500-2000 obr/min. Ponadto lubił przy tym "grubo" zakopcić przy owym odpalaniu. Z biegiem czasu nawet przy rozgrzanym silniku i wciśnięciu sprzęgła potrafił wjeść na obroty. Problem rozwiązała, wymiana czujnika temp. chłodziwa. pozdr, Sebastian
-
czujnik temp cieczy chłodzącej?? mi na biegu jałowym potrafił sam podnieść obroty do 1500 obr/min, lub przy odpalaniu wskakiwał od razu na owe obroty, przez co kopcił przy odpalaniu - koszt tego czujnika to bodaj 85 zł