Skocz do zawartości

leotdipl

  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O leotdipl

  • Urodziny 10.08.1959

Informacje osobiste

  • Imię
    Zbigniew
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Majorka

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    B7 Alltrack 1.8 TSI 160KM
  • Rok produkcji
    2008

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. widzę że nie ma chętnych do udzielenia pomocy, poza @roger31 ... A ja mam podobny problem. Po wgraniu softu 5238 (65-35-5 josi via pab567) nie działa sterowanie głośnością z multikierownicy, a po włączeniu navi/radia na zegarach wprawdzie pojawia się menu Audio i Nawigacja, ale bez zawartości menu. Stare kodowanie RNS510 = 00000400040000200 Nowe kodowanie RNS510 = 000004000400002000 I pomimo tego (@roger31) przyciski j.w. niestety nie działają! Resetowałem navi - bez skutku. Nie próbowałem z aku. Zegary czerwone MFA+ (Tiguan 2008r.). Navi była ...680A a jest 680L. Gaetway był i jest L (bez aktualizacji). uwaga: RNS510 posiada po wgraniu 5238 kodowanie 10-Bajtowe a Gateway pozostał dalej 9-Bajtowy … Może to jest problem? Problem braku komunikacji RNS510 z zegarami poprzez Gateway? Poniższe zdjęcie na samym dole opisuje moją sugestię, ---> "do nawigacji z wyższymi numerami firmware Gateway powinien być 10-Bajtowy". dziękuję za pomoc leotdipl
  2. cześć, wczoraj wreszcie się wziąłem za RNS 510 i wgrałem firmware do moje wersji "A" (H04 SW 1020) soft by josi via pab567 5238A (bez NO-Gateway-Update) z płyty CD (EMTEC) a następnie wgrałem mapę VW V.15 z DVD+DL (Orion). Jedno i drugie bez problemu. Wcześnie wyczyściłem soczewkę napędu CD/DVD płytą CD-Cleaner (z super miękką szczoteczką - czas 1.5 minuty) - płyta Made in Germany, i sprawdziłem odtwarzanie DVD. Inna sprawa … nigdy nie słuchaliśmy z żoną adnych płyt CD/DVD (soczewka z czasem matowi się od lasera - więc to naturalne, a często jest mylone z typowym zakurzeniem soczewki). CZTERY UWAGI (może komuś się przyda a może nie ;): 1) Zmierzyłem pobór prądu w stanie czuwania (bez alarmu i centralnego zamka) = 20mA (po 30 min.) 2) Naładowałem porządnie akumulator (przez ok. 10 godzin prądem ~1A). 3) Podłączyłem miernik cyfrowy (woltomierz) kontrolując z kabiny napięcie na klemach akumulatora (przewody pod zamkniętą maską, aby nie świeciły zegary). 4) Podłączyłem klemy od prostownika do akumulatora - w razie czego (gdyby napięcie akumulatora znacznie spadło - <12V). I na koniec DWIE sprawy. Zainteresowałem się "szumem" pochodzącym z RNS 510 po wyłączeniu zapłonu … gdyż wcześniej (jakoby?) tego NIGDY nie słyszałem (!?) 1) Są dwa (2) szumy. Od wentylatora i od dysku twardego. Ten pierwszy po intensywnej pracy wyłączył się w okresie 10 min. m(wtedy i drugiego nie słyszałem). UWAGA: otwarcie drzwi kierowcy (od strony pasażera nie sprawdziłem) z "automatu" niejako uruchamia ten wentylator (czas pracy po tych 10 min. był ok 1 min. tj. kiedy RNS nie jest nagrzany, otwarcie drzwi inicjuje pracę wentylatora RNS-a na czas 1 min. 2) Kodowanie Navi - Kanał 37: JEST "00000400040000020000" a było "000004000400000200" (dwa zera więcej, tj. dodany dziewiąty bajt). 9 bajt: "Standardowy system parkowania & wizualizacji aut. wg CAN" PS. Obraz z kamery jak był tak jest. Kierownica wielofunkcyjna też działa. Samochód Tiguan z czerwonymi zegarami. EDIT: NIE jest tak pięknie jak się wydawało. Wprawdzie po prawej stronie 3-ramiennej kierownicy przyciski działają, i po włączeniu RNS-a pojawia się menu AUDIO oraz NAVIGATION, ale wejść w nie (przyciskiem OK) już NIE mogę (czyli np. w menu AUDIO nie mogę sterować wyborem listy/stacji). A po lewej stronie brak jest niestety sterowania głośnością radia. Podjęta (-e) próby zmiany kodowania j.w. NIE powiodły się. Podczas "nowego" długiego kodowania pojawia się Błąd 31 (wartość niedozwolona). Zamieszczam błąd i oryginalne kodowanie. Nie zwracajcie uwag na 0C na fotce … To była próba. Normalnie jest tam - jak pisałem 00 (dodany 9 bajt - a było ich tylko 8 …) i jest kodowanie 10-bajtowe, a było 9-bajtowe. I tego 9-Bajtu nie jestem w stanie się pozbyć (lista wyboru nie pozwala na to). W jaki sposób mogę to kodowanie zmienić? Czy to nie jest tak, że pomoże tylko wymiana Gateway na "S"? … bo tak to sugeruje ostatnie zdjęcie! Poniżej podaję jeszcze kodowania (Gateway "L" - jak pisałem - NIE aktualizowałem), Multi-kierownicy, MFA+ oraz Nawigacji. Poza wspomnianą nawigacją pozostałe 3 kodowania są identyczne jak przed update. Nie mam optycznego systemu parkowania/wizualizacji (grafiki OPC) … a tylko kamerę cofania. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Adresse 16: Lenkradelektronik Labeldatei: DRV\1K0-953-549-MY8.lbl Teilenummer SW: 1K0 953 549 BP HW: 1K0 953 549 BP Bauteil: J0527 752 0101 Codierung: 0002002 Betriebsnr.: WSC 01324 785 00200 VCID: 010E1D2B581AAD3652-8054 Subsystem 1 - Teilenummer: XXXXXXXXXXX Bauteil: E0221 002 0010 Kein(e) Fehlercode(s) gefunden. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Adresse 17: Schalttafeleinsatz Labeldatei: DRV\1K0-920-xxx-17.lbl Teilenummer SW: 5N0 920 870 C HW: 5N0 920 870 C Bauteil: KOMBIINSTRUMENT VDD 2422 Revision: V0004000 Seriennummer: VWX7Z0H43N90JV Codierung: 0007104 Betriebsnr.: WSC 46954 067 57207 VCID: 306888EFA330F4BEED-8064 Kein(e) Fehlercode(s) gefunden. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Adresse 19: Diagnoseinterface Labeldatei: DRV\1K0-907-530-V3.clb Teilenummer SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951 Bauteil: J533 Gateway H07 0052 Revision: H07 01 Seriennummer: 090508F1000217 Codierung: F9837F064042026002 Betriebsnr.: WSC 01324 785 00200 VCID: 306888EFA330F4BEED-8064 Kein(e) Fehlercode(s) gefunden. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Adresse 37: Navigation (J0506) Labeldatei: DRV\1T0-035-680.clb Teilenummer SW: 1T0 035 680 L HW: 1T0 035 680 A Bauteil: RNS-MID H04 5238 Revision: AB001001 Seriennummer: VWZ6Z7H9118090 Codierung: 00000400040000020000 Betriebsnr.: WSC 01324 785 00200 VCID: 377AB3F3865E2386AC-8062 Kein(e) Fehlercode(s) gefunden. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  3. cześć, wczoraj wreszcie się wziąłem za RNS 510 i wgrałem do moje wersji "A" (H04 SW 1020) soft by josi via pab567 tj.firmware 5238 (NO-Gateway-Update) z płyty CD (EMTEC) a następnie wgrałem mapę VW V.15 z DVD+DL (Orion). Program ImgBurn (szybkość nagrywania x1). DVD+DL - zamknięcie księgi dla DVD-ROM. Jedno i drugie bez problemu. Wcześnie wyczyściłem soczewkę napędu CD/DVD płytą CD-Cleaner (z super miękką szczoteczką - czas 1.5 minuty) - płyta Made in Germany, i sprawdziłem odtwarzanie DVD. Inna sprawa … nigdy nie słuchaliśmy z żoną żadnych płyt CD/DVD (soczewka z czasem matowi się od lasera - więc to naturalne, a często jest mylone z typowym zakurzeniem soczewki). CZTERY UWAGI (może komuś się przyda a może nie ;): 1) Zmierzyłem pobór prądu w stanie czuwania (bez alarmu i centralnego zamka) = 20mA (po 30 min.) po zainstalowaniu firmware 5238 = 20mA. 2) Naładowałem porządnie akumulator (przez ok. 10 godzin prądem ~1A). 3) Podłączyłem miernik cyfrowy (woltomierz) kontrolując z kabiny napięcie na klemach akumulatora (przewody pod zamkniętą maską, aby nie świeciły zegary). 4) Podłączyłem klemy od prostownika do akumulatora - w razie czego (gdyby napięcie akumulatora znacznie spadło - <12V). I na koniec DWIE sprawy. Zainteresowałem się "szumem" pochodzącym z RNS 510 po wyłączeniu zapłonu … gdyż wcześniej (jakoby?) tego NIGDY nie słyszałem (!?) 1) Są dwa (2) szumy. Od wentylatora i dysku twardego. Ten pierwszy po intensywnej pracy wyłączył się w okresie 10 min. (drugiego nie słyszałem). UWAGA: otwarcie drzwi kierowcy (od strony pasażera tego nie sprawdzałem) z "automatu" niejako uruchamia wentylator RNS-a (czas pracy ok. 1 min.- po tych 10 min.) Szum od dysku słyszałem, kiedy jeszcze RNS nie był nagrzany, i trwało to dość długo (nie czekałem jednak na pomiar czasu). 2) Kodowanie Navi - Kanał 37: JEST "00000400040000020000" - było "000004000400000200" (dwa zera więcej, tj. dodany dziewiąty bajt) 9 bajt: "Standardowy system parkowania & wizualizacji aut. wg CAN" PS. Obraz z kamery jak był tak jest i teraz. Kierownica wielofunkcyjna też działa. Radio działa. Nie sprawdzone jedynie kierowanie Navi z zegarów (menu na zegarach jest - po włączeniu Navi). Samochód Tiguan z czerwonymi zegarami.
  4. zdecydowanie CD, szerzej wypalana spiralna ścieżka płyty. Nie zapomnij o akumulatorze. Jeśli słaby podładuj, a jeśli b.słaby to lepiej online podłączyć prostownik (zanik napięcia podczas flashowania zakończy się Errorem update).
  5. @Exequtor69 - czekam na Twoją odpowiedź ) @ELNinijo, Koledzy, a co z Gateway? Mam wersję Gateway "L" (patrz poniżej) i 2 możliwości: 1) soft 5238A_Gateway 2) soft 5238_NO_Gateway (soft 5238A z podzielonym HDD 60-35-5 ściągnięty od kolegi pab567) KTÓRY? /Czy mając wersję "L" mogę sięgnąć od razu po NO_Gateway? Moje dane: ----------------- GATEWAY Adresse 19: Diagnoseinterface Labeldatei: DRV\1K0-907-530-V3.clb Teilenummer SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951 Bauteil: J533 Gateway H07 0052 Revision: H07 01 Seriennummer: 090508F1000217 ................. NAVI Adresse 37: Navigation (J0506) Labeldatei: DRV\1T0-035-680.clb Teilenummer SW: 1T0 035 680 A HW: 1T0 035 680 A Bauteil: RNS-MID H04 1020 Revision: AB001001 Seriennummer: VWZ6Z7H9118090 Codierung: 000004000400000200 ............... ps. mam kamerę cofania. Jakieś ew. problemy? dzięki i pozdrawiam leotdipl
  6. Cześć @Exequtor69, i jak poszła Aktualizacja? Pytam, bo mam identyczną! Kropka w kropkę w Tiguan 2.0 TSI 170kM 2008. I chciałbym zrobić to samo. Czy możesz podzielić się doświadczeniem co i jak? dziękuję Ci z góry za odzew pozdrawiam leotdipl
  7. cześć, dziękuję ci za info. Tak, masz rację, przeczytałem wpis dokładnie..i zorientowałem się PO czasie...niestety (a dotyczy on Seata). PS. nie mogłem wybrać inaczej podczas rejestracji (tylko Passat). Jeszcze jedno. Chcę zaktualizować swoją navi (dane j.w.) do softu 5238 (od josi). Mam już i soft i mapę V.13. Na co mam zwrócić uwagę podczas aktualizacji firmware/a potem mapy (teraz V.3, a zapewne zostanie wymazana).
  8. cześć, odświeżam temat. Mam pytanie do zapisu autora (na czerwono): DLACZEGO NIE? ... ponieważ jestem bezpośrednio zainteresowany, a posiadam RNS510 HW: H04 SW 1020 Cx001 dziękuję leotdipl - - - - - aktualizacja - - - - - posiadam VW Tiguan 2008r. z kamerą cofania i multi-kierownicą (czerwony Full MFD+) - - - - - aktualizacja - - - - - 1T0 035 680 A
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności